Koncern Volkswagen musí během příštích let ušetřit co nejvíce peněz, které vynaložil a dá na opravdu vozidel z kauzy Dieselgate.
Tím je plán ušetřit alespoň pět miliard euro, protože podle odhadů bude vše stát až 8,7 miliardy eur. V plánu je omezení sponzorských aktivit, sníží se i investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty. V souvislosti s tím je v plánu i omezení modelových variant a stupňů výbavy.
Sníží se i odměny managementu, ale řadových pracovníků by se snížení nákladů dotknout nemělo. Zatím ale není jasné, kterých modelů se ořezání výbavy bude týkat. Neznamená to však, že by se současné modely přestaly nabízet s různými výbavovými pakety.
Chápat to máme spíš tak, že dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je taky dost možné, že z nabídky zmizí některé karosářské verze současných Volkswagenů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.