Volkswagen omezí u svých modelů varianty a výbavu. Kolik tím ušetří?

Volkswagen
Volkswagen, foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz
ar5 30. listopadu 2015 11:26
Sdílej:

Koncern Volkswagen musí během příštích let ušetřit co nejvíce peněz, které vynaložil a dá na opravdu vozidel z kauzy Dieselgate.

Tím je plán ušetřit alespoň pět miliard euro, protože podle odhadů bude vše stát až 8,7 miliardy eur. V plánu je omezení sponzorských aktivit, sníží se i investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty. V souvislosti s tím je v plánu i omezení modelových variant a stupňů výbavy.

Sníží se i odměny managementu, ale řadových pracovníků by se snížení nákladů dotknout nemělo. Zatím ale není jasné, kterých modelů se ořezání výbavy bude týkat. Neznamená to však, že by se současné modely přestaly nabízet s různými výbavovými pakety.

Chápat to máme spíš tak, že dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je taky dost možné, že z nabídky zmizí některé karosářské verze současných Volkswagenů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.