Koncern Volkswagen musí během příštích let ušetřit co nejvíce peněz, které vynaložil a dá na opravdu vozidel z kauzy Dieselgate.
Tím je plán ušetřit alespoň pět miliard euro, protože podle odhadů bude vše stát až 8,7 miliardy eur. V plánu je omezení sponzorských aktivit, sníží se i investice do vývoje a zruší se postradatelné a nevýdělečné projekty. V souvislosti s tím je v plánu i omezení modelových variant a stupňů výbavy.
Sníží se i odměny managementu, ale řadových pracovníků by se snížení nákladů dotknout nemělo. Zatím ale není jasné, kterých modelů se ořezání výbavy bude týkat. Neznamená to však, že by se současné modely přestaly nabízet s různými výbavovými pakety.
Chápat to máme spíš tak, že dojde ke sjednocení balíčků výbavy a omezí se možnosti individualizace. Je taky dost možné, že z nabídky zmizí některé karosářské verze současných Volkswagenů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?