O značce Wiesmann jsme již hodně dlouho nečetli a není divu, poněvadž v roce 2013 byla prohlášena za platebně neschopnou a po nezdařilých jednáních se v květnu loňského roku odporoučela do automobilového nebe. Nyní však značce Wiesmann svitla naděje, jelikož ji koupili dva businessmani z Velké Británie.
Malou německou automobilku Wiesmann založili v roce 1988 dva bratři Wiesmannovi a zaměřili se výhradně na ruční výrobu sportovních vozů. Přesněji, ve svém portfoliu měla následující modelové řady – MF 3, MF 4 a MF 5. Všechny vyrobené vozy automobilkou Wiesmann disponují motory a převodovkami od mnichovské značky BMW.
Ale vrátíme se zpátky do současnosti. O nedávné transakci je bohužel známo málo informací, avšak jeden ze zakládajících bratrů, Friedhelm Wiesmann, prozradil nizozemskému deníku Autovisie, že značku Wiesmann zakoupil britský pár Berry a Anita Tatalovic. Na závěr spoluzakladatel řekl také, že smlouvy jsou již podepsané a pár má v plánu i obnovení výroby sportovních vozů.
Bohužel ani nevíme, které konkrétní modely by šly do sériové výroby. Posledním představeným modelem byl Wiesmann GT MF4-CS (premiéra v roce 2013 na ženevském autosalonu), neboli limitovaný model na oslavu 25. výročí od založení společnosti. Wiesmann GT MF4-CS bylo vysoce výkonné kupé s hliníkovým šasi, laminátovou karoserií a 4,0litrovým osmiválcem o výkonu 420 koní a točivém momentu 400 Nm. Motor spolupracoval se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, díky které GT MF4-CS zrychlilo na stovku za 4,4 sekundy (i přes váhu 1350 kg) a dosáhlo maximální rychlosti 295 km/h.
Tenkrát Wiesmann oznámil, že tento model bude postaven pouze v 25 kusech, ale doteď není známo, kolik se stihlo vyrobit kusů tohoto modelu. Nicméně, osobně jsem velmi rád, že Wiesmann zase žije!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.