O značce Wiesmann jsme již hodně dlouho nečetli a není divu, poněvadž v roce 2013 byla prohlášena za platebně neschopnou a po nezdařilých jednáních se v květnu loňského roku odporoučela do automobilového nebe. Nyní však značce Wiesmann svitla naděje, jelikož ji koupili dva businessmani z Velké Británie.
Malou německou automobilku Wiesmann založili v roce 1988 dva bratři Wiesmannovi a zaměřili se výhradně na ruční výrobu sportovních vozů. Přesněji, ve svém portfoliu měla následující modelové řady – MF 3, MF 4 a MF 5. Všechny vyrobené vozy automobilkou Wiesmann disponují motory a převodovkami od mnichovské značky BMW.
Ale vrátíme se zpátky do současnosti. O nedávné transakci je bohužel známo málo informací, avšak jeden ze zakládajících bratrů, Friedhelm Wiesmann, prozradil nizozemskému deníku Autovisie, že značku Wiesmann zakoupil britský pár Berry a Anita Tatalovic. Na závěr spoluzakladatel řekl také, že smlouvy jsou již podepsané a pár má v plánu i obnovení výroby sportovních vozů.
Bohužel ani nevíme, které konkrétní modely by šly do sériové výroby. Posledním představeným modelem byl Wiesmann GT MF4-CS (premiéra v roce 2013 na ženevském autosalonu), neboli limitovaný model na oslavu 25. výročí od založení společnosti. Wiesmann GT MF4-CS bylo vysoce výkonné kupé s hliníkovým šasi, laminátovou karoserií a 4,0litrovým osmiválcem o výkonu 420 koní a točivém momentu 400 Nm. Motor spolupracoval se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, díky které GT MF4-CS zrychlilo na stovku za 4,4 sekundy (i přes váhu 1350 kg) a dosáhlo maximální rychlosti 295 km/h.
Tenkrát Wiesmann oznámil, že tento model bude postaven pouze v 25 kusech, ale doteď není známo, kolik se stihlo vyrobit kusů tohoto modelu. Nicméně, osobně jsem velmi rád, že Wiesmann zase žije!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.