Nejdražší limitovanou edici Premium střídá verze s cenovkou „již od“. Nejlevnější Kadjar stojí 464 900,- Kč, pohání jej 1,2 TCe s výkonem 96 kW a s výbavou Life. Základní cena obsahuje mimo jiné manuální klimatizaci, šest airbagů, koncová diodová světla, elektricky ovládaná vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná všechna čtyři okna, rádio s bluetooth, palubní počítač nebo 16“ litá kola.
Pokud ale chcete jakýkoliv jiný motor než 1,2 TCe (96 kW), tak máte smůlu. Nejlevnější diesel 1,5 dCi (81 kW) se prodává až od výbavového stupně Zen. Konkrétně za vznětovou 1,5 zaplatíte minimálně 544 900,- Kč.
S motorem 1,2 TCe je však příplatek za bohatší výbavu Zen jen 25 tisíc korun. Navíc dostanete automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, 17“ litá kola, kožený volant nebo mlhovky s přisvěcováním do zatáček.
Kdo nelpí na co nejnižší ceně, měl by o druhém výbavovém stupni zauvažovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?