Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) z indické skupiny Tata Motors podepsala předběžnou dohodu o postavení nového závodu na Slovensku. Továrna, jejíž konečná kapacita by měla dosáhnout až 300.000 vozů ročně, by měla stát v Nitře, sdělila dnes firma podle agentury Reuters.
Slovenský premiér Robert Fico podpis memoranda s automobilkou označil za milník k získání obří investice pro Slovensko. Automobilový průmysl je již v současnosti jedním z hlavních tahounů ekonomiky pětimilionové země, vozidla na Slovensku montují tři automobilky.Konečné rozhodnutí o umístění závodu na Slovensku učiní automobilka JLR ještě letos. O továrnu se vedle Slovenska ucházela i Česká republika, Polsko, Maďarsko a Turecko, později se výběr zúžil na Polsko a Slovensko.
JLR uvedla, že nyní zpracovává studii pro továrnu v Nitře. Výroba by tam měla začít v roce 2018 a během deseti let by měla dosáhnout cílové úrovně. Nový závod má podle firmy sehrát významnou roli ve zvýšení počtu lehkých hliníkových modelů. Nitře dala přednost před jinými lokalitami díky dobré infrastruktuře a výbornému dodávkovému řetězci.Celý článek čtěte na EuroZprávy.cz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?