Spyker byl vždy znám jako nizozemský výrobce zběsilých supersportů. Posledních několik let se společnost ale utápěla v dluzích, do kterých se ponořila v průběhu finanční krize.
Podle poslední vydané zprávy, se ale Spykeru podařilo ze všech problémů vyhrabat, kompletně restrukturalizovat společnost a co je nejdůležitější – sehnat silného partnera. Tím je americký výrobce lehký elektřinou poháněných letadel Volta Volaré.
Z tohoto partnerství tedy vyplývá, že se Spyker hodlá do budoucna věnovat výrobě elektromobilů. Jak ale Spyker známe, nebude se jednat o žádný Nissan Leaf, ale o zběsilou raketu plivající blesky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?