Kdysi vlajková loď, nyní jen zástupce střední třídy Hyundai i40 přichází na český trh s omlazenou tváří, novinkami a silnějšími motory.
V nabídce jsou námi známé motorizace. Základním, tedy nejlevnějším motorem je 2,0 GDI o výkonu 121 kW (ano o 10 kW méně, než před faceliftem). Za něj zaplatíte 639 990 Kč. Dřívější základní motor 1,6 GDI vypadl z nabídky.
Zajímavější a prodávanější budou jako i dříve, dieselové čtyřválce o objemu 1,7 litru a výkonu 85 a nebo nově 104 kW. Pro silnější variantu bude k dispozici sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Za slabší turbodiesel zaplatíte nejméně 654 990 Kč, příplatek za silnější 1,7 CRDI je pouhých 20 000 Kč. Za kombi se připlácí vždy 30 000 Kč.
Základní výbava Experience obsahuje, šestnáctipalcová kola, vyhřívání předních sedadel, kožený vyhřívaný volant, automatickou dvou-zónovou klimatizaci, tempomat, stmívací vnitřní zpětné zrcátko, parkovací čidla vpředu a vzadu, nebo všechna okna ovládaná elektricky. Za metalický lak si zaplatíte 18 000 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?