Kdysi vlajková loď, nyní jen zástupce střední třídy Hyundai i40 přichází na český trh s omlazenou tváří, novinkami a silnějšími motory.
V nabídce jsou námi známé motorizace. Základním, tedy nejlevnějším motorem je 2,0 GDI o výkonu 121 kW (ano o 10 kW méně, než před faceliftem). Za něj zaplatíte 639 990 Kč. Dřívější základní motor 1,6 GDI vypadl z nabídky.
Zajímavější a prodávanější budou jako i dříve, dieselové čtyřválce o objemu 1,7 litru a výkonu 85 a nebo nově 104 kW. Pro silnější variantu bude k dispozici sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Za slabší turbodiesel zaplatíte nejméně 654 990 Kč, příplatek za silnější 1,7 CRDI je pouhých 20 000 Kč. Za kombi se připlácí vždy 30 000 Kč.
Základní výbava Experience obsahuje, šestnáctipalcová kola, vyhřívání předních sedadel, kožený vyhřívaný volant, automatickou dvou-zónovou klimatizaci, tempomat, stmívací vnitřní zpětné zrcátko, parkovací čidla vpředu a vzadu, nebo všechna okna ovládaná elektricky. Za metalický lak si zaplatíte 18 000 Kč.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?