Po spojení italského Fiatu a amerického Chrysleru dojde k odtržení Ferrari od Fiatu. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) chystá odpojení Ferrari na příští rok.
Spojením Fiatu a Chrysleru vznikl sedmý největší výrobce automobilů na světě. Cílem nové společnosti je konkurovat General Motors, Volkswagenu a Toyotě. Plán na roky 2014-2018 počítá s expanzí FCA po celém světě a spolkne 48 miliard €. Podle výkonného ředitele FCA Segia Marchionne je tedy nutné pro budoucnost, aby se FCA a Ferrari vydaly různými cestami.
FCA poskytne 10 procent svých akcií ve Ferrari veřejnosti, 80 procent bude rozděleno mezi akcionáře FCA a 10 procent si ponechá Piero Ferrari, syn zakladatele Enza.
FCA momentálně rostou dluhy a peníze z prodeje akcií hodlá použít na financování plánu rozvoje.
Zdroj: autonews.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?