Po spojení italského Fiatu a amerického Chrysleru dojde k odtržení Ferrari od Fiatu. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) chystá odpojení Ferrari na příští rok.
Spojením Fiatu a Chrysleru vznikl sedmý největší výrobce automobilů na světě. Cílem nové společnosti je konkurovat General Motors, Volkswagenu a Toyotě. Plán na roky 2014-2018 počítá s expanzí FCA po celém světě a spolkne 48 miliard €. Podle výkonného ředitele FCA Segia Marchionne je tedy nutné pro budoucnost, aby se FCA a Ferrari vydaly různými cestami.
FCA poskytne 10 procent svých akcií ve Ferrari veřejnosti, 80 procent bude rozděleno mezi akcionáře FCA a 10 procent si ponechá Piero Ferrari, syn zakladatele Enza.
FCA momentálně rostou dluhy a peníze z prodeje akcií hodlá použít na financování plánu rozvoje.
Zdroj: autonews.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.