Jezdíte kamionem nebo autobusem? Připravte se na zvýšení mýtného a to již od ledna roku 2015!
Nově poroste sazba kamionům, které plní emisní normu Euro 5. Konkrétně se zvýší o 9,8%. Ty, které jsou méně ekologické a tudíž vypouští více CO2 škodlivých emisí, nově zaplatí o 8,2 procent více.
Cesta po zpoplatněných komunikacích se výrazně zdraží autobusům, které měly ve srovnání s kamiony velmi nízké sazby. Od ledna příštího roku budou platit až o 30 procent více.
Prachař chtěl původně zrušit páteční navýšení sazby. Údajně toto opatření mělo dopad jen minimální a státu nepřinášelo výrazné částky navíc. Nakonec však tento návrh neprošel a v pátek od 15 do 20 hodin budou kamiony platit dvojnásobné sazby.
Příští rok budou nejekologičtější vozy splňující Euro 6 platit stejné ceny za kilometr, jako doposud platila vozidla plnící normu Euro 5. Naopak dojde ke snížení limitů k dosažené množstevní slevy. Pětiprocentní sleva bude již po překročení 75 tisíc korun na jedno vozidlo. Maximální třináctiprocentní po zaplacení 300 ticíc.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?