Ministr financí Andrej Babiš, se po svém zvolení do funkce dal čile do práce a už tu máme prvotní výsledky, které především nepotěší snad všechny motoristy.
Ke spotřební dani a dani z přidané hodnoty za pohonné hmoty se podle jeho návrhu má již brzy přidat další poplatek, který půjde na udržování hmotných rezerv.
V připravovaném návrhu Ministerstvo financí navrhuje, aby stát přestal platit tento poplatek „ze své kapsy“ a začal jej vybírat od řidičů. Celková částka za rok činí přibližně 1,5 miliardy korun, což znamená, že cena paliva by plošně mohla vzrůst až o dalších 50 halérů. Andrej Babiš počítá s tím, že vznikne nová agentura, kde by většinový podíl měl stát prostřednictvím svých firem Mero a Čepro. Menšinové podíly by pak měli největší domácí distributoři pohonných hmot.
Převod hmotných rezerv na soukromé společnosti by státnímu rozpočtu přidal do kasy kolem 35 miliard. Babiš také v rozhovoru uvedl: "Jsme v Evropské unii snad poslední země, která financuje ropné produkty a pohonné hmoty z vlastních prostředků. Můžeme tím ušetřit a zamezit obchodování s těmito produkty v rámci státních hmotných rezerv, které mají historicky špatnou pověst“.
Je tak otázkou času, zda se dočkáme opětovného zvýšení a jaká bude případně celková částka za jeden litr benzínu či nafty. Tato zpráva vám zcela určitě neudělala radost, ale co naplat, ekonomika naší země jde z kopce a další zdražení asi přispěje k větší trestné činnosti v podobě tankování bez placení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?