Ministr financí Andrej Babiš, se po svém zvolení do funkce dal čile do práce a už tu máme prvotní výsledky, které především nepotěší snad všechny motoristy.
Ke spotřební dani a dani z přidané hodnoty za pohonné hmoty se podle jeho návrhu má již brzy přidat další poplatek, který půjde na udržování hmotných rezerv.
V připravovaném návrhu Ministerstvo financí navrhuje, aby stát přestal platit tento poplatek „ze své kapsy“ a začal jej vybírat od řidičů. Celková částka za rok činí přibližně 1,5 miliardy korun, což znamená, že cena paliva by plošně mohla vzrůst až o dalších 50 halérů. Andrej Babiš počítá s tím, že vznikne nová agentura, kde by většinový podíl měl stát prostřednictvím svých firem Mero a Čepro. Menšinové podíly by pak měli největší domácí distributoři pohonných hmot.
Převod hmotných rezerv na soukromé společnosti by státnímu rozpočtu přidal do kasy kolem 35 miliard. Babiš také v rozhovoru uvedl: "Jsme v Evropské unii snad poslední země, která financuje ropné produkty a pohonné hmoty z vlastních prostředků. Můžeme tím ušetřit a zamezit obchodování s těmito produkty v rámci státních hmotných rezerv, které mají historicky špatnou pověst“.
Je tak otázkou času, zda se dočkáme opětovného zvýšení a jaká bude případně celková částka za jeden litr benzínu či nafty. Tato zpráva vám zcela určitě neudělala radost, ale co naplat, ekonomika naší země jde z kopce a další zdražení asi přispěje k větší trestné činnosti v podobě tankování bez placení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.