Automobilka Volkswagen reaguje na vývoj evropských a asijských trhů. V Asii dvojnásobením produkce, v Evropě propouštěním
Evropa se stává nekonkurence schopná. Současně s poklesem poptávky tak stále větší část společností a firem investuje do výstavby továren a závodů daleko na asijském kontinentně. Tamější levná pracovní síla, rozvíjející se trhy, ekonomická politika, zvýhodňuje zdejší oblasti.
Nově na situaci reaguje i německá společnost, světový výrobce automobilů Volkswagen, jehož evropské prodeje zaznamenávají absolutní minima. V daném okamžiku se společnost pohybuje v nejhorších číslech v období více než 20 let.
Asijské trhy a zdejší situace je pravým opakem. Prodeje zde letos stouply na dvojnásobnou hodnotu. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn tak uvedl, že se očekává přizpůsobení aktuálnímu stavu.
Uzavírání továren se neplánuje. Cílem je zachovat evropské výrobní kapacity. Určitá míra přizpůsobení se je však nevyhnutelná. Spočívat bude ve snížení počtu zaměstnanců se smlouvu na dobu určitou, které společnost přijala v době rozkvětu značky. Uvádí: „Stálí zaměstnanci jsou určitě něco, co si podržíme. Budeme ale muset přemýšlet o dočasných zaměstnancích.“
Čísla uvádějí provozní zisk 2,3 miliardy eur (kolem 59,2 miliard Kč), což je 26% pokles v prvním čtvrtletí. Oproti Opelu, Fordu a Peugeotu se však jedná stále o dobré hodnoty.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?