Během prvních tří měsíců 2013 dodala mladoboleslavská automobilka Škoda Auto svým zákazníkům 220 400 vozů, což představuje meziroční pokles o 9,2 procenta. Přesto se společnosti na západoevropském trhu dařilo lépe než konkurenci, když zvýšila svůj podíl na trhu na 3,1 procenta.
"S ohledem na generační obměnu modelu Škoda Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním," říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Dodal, že náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky Škoda probíhají úspěšně.
Během samotného března dodala Škoda zákazníkům 83 800 vozů, z toho více než 4600 vozů v České republice. Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 automobilů, tržní podíl značky tím v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta.
Nejvíce šla na odbyt tradičně Škoda Octavia, kterých automobilka za tři měsíce dodala 87 500, stříbrnou příčku obsadila Škoda Fabia, kterou následovala Škoda Superb.
Do léta se mladoboleslavská automobilka chystá vedle limuzíny na start nasadit další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4x4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim navíc přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
V letošním roce je cílem mladoboleslavského závodu především pokračovat ve své modelové ofenzívě. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?