Během prvních tří měsíců 2013 dodala mladoboleslavská automobilka Škoda Auto svým zákazníkům 220 400 vozů, což představuje meziroční pokles o 9,2 procenta. Přesto se společnosti na západoevropském trhu dařilo lépe než konkurenci, když zvýšila svůj podíl na trhu na 3,1 procenta.
"S ohledem na generační obměnu modelu Škoda Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním," říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Dodal, že náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky Škoda probíhají úspěšně.
Během samotného března dodala Škoda zákazníkům 83 800 vozů, z toho více než 4600 vozů v České republice. Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 automobilů, tržní podíl značky tím v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta.
Nejvíce šla na odbyt tradičně Škoda Octavia, kterých automobilka za tři měsíce dodala 87 500, stříbrnou příčku obsadila Škoda Fabia, kterou následovala Škoda Superb.
Do léta se mladoboleslavská automobilka chystá vedle limuzíny na start nasadit další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4x4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim navíc přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
V letošním roce je cílem mladoboleslavského závodu především pokračovat ve své modelové ofenzívě. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.