Nový přírůstek do rodiny, Fiat 500L, je v rodné Itálii třetím neprodávanějším vozem. V březnu se prodalo cca 4 500 kusů tohoto MPV
Fiat 500L je zatím poslední novinkou rodiny vozů nižší třídy. Navazuje na úspěšné modely 500 Abarth a 500 by Gucci a v tradici pokračuje více než úspěšně. Vůz kategorie MPV (Multi-purpose vehicle) se během měsíce března vyšplhal na čtvrtou příčku registrací nových vozů pomyslného italského žebříčku.
Dotahuje tak ostatní modely značky – Fiata Pandu, Punto. Třetím nejprodávanějším je pak Lancia Ypsilon s čísly 10 559, 5 877, 4 585 a 4 525 za provedení L.
Počátkem roku 2013 byl vůz vybaven třemi novými motorizacemi – zážehovou a vznětovými. Těmi jsou 1,3 MultiJet (85 k) s robotizovanou převodovkou, 1,6 MultiJet (105 k) a model Natural Power s pohonem na zemní plyn, extrémně nízkým dopadem na životní prostředí a ekonomickým provozem.
Situace na italském trhu je stále velmi špatná. Několikaměsíční pokles zájmu zákazníků o nová auta pokračuje. Dle aktuálních statistik hovoříme o pětiprocentním poklesu prodejů oproti březnu minulého roku 2012, tedy třináctiprocentním poklesu za první tři měsíce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?