Nový přírůstek do rodiny, Fiat 500L, je v rodné Itálii třetím neprodávanějším vozem. V březnu se prodalo cca 4 500 kusů tohoto MPV
Fiat 500L je zatím poslední novinkou rodiny vozů nižší třídy. Navazuje na úspěšné modely 500 Abarth a 500 by Gucci a v tradici pokračuje více než úspěšně. Vůz kategorie MPV (Multi-purpose vehicle) se během měsíce března vyšplhal na čtvrtou příčku registrací nových vozů pomyslného italského žebříčku.
Dotahuje tak ostatní modely značky – Fiata Pandu, Punto. Třetím nejprodávanějším je pak Lancia Ypsilon s čísly 10 559, 5 877, 4 585 a 4 525 za provedení L.
Počátkem roku 2013 byl vůz vybaven třemi novými motorizacemi – zážehovou a vznětovými. Těmi jsou 1,3 MultiJet (85 k) s robotizovanou převodovkou, 1,6 MultiJet (105 k) a model Natural Power s pohonem na zemní plyn, extrémně nízkým dopadem na životní prostředí a ekonomickým provozem.
Situace na italském trhu je stále velmi špatná. Několikaměsíční pokles zájmu zákazníků o nová auta pokračuje. Dle aktuálních statistik hovoříme o pětiprocentním poklesu prodejů oproti březnu minulého roku 2012, tedy třináctiprocentním poklesu za první tři měsíce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.