Toyota dodala minulý týden na evropský trh stříbrný model Yaris Hybrid vyrobený ve francouzském výrobním závodu Valenciennes, jenž má mezi plně hybridními modely tohoto výrobce pořadové číslo 500 000 (v rámci Evropy). Jubilejní vůz slavnostně převzal pan Pierre Schilder u prodejce GTA NOISY v Noisy-le-Grand nedaleko Paříže.
Hybridní technologie jsou pro evropské zákazníky jednoznačně plnohodnotnou volbou, o čemž vypovídá 375 000 vozů Toyota a 125 000 vozů Lexus s plně hybridním pohonem, které si zákazníci v Evropě doposud zakoupili. Tato špičková technologie je nyní dostupná jako nikdy v minulosti. Napomáhají k tomu především modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid ve dvou tržních segmentech, které jsou v rámci evropského trhu zcela stěžejní, prodávané za cenu, která je srovnatelná s podobnými modely se vznětovým motorem.
Od okamžiku představení průkopnického modelu Prius (v Evropě od r. 2000) prodeje hybridních modelů Toyota a Lexus stabilně rostly, a dnes představují přibližně 15 % z celkového počtu prodaných vozů tohoto výrobce.
„S uvedením každého nového hybridního modelu, zejména v důležitých segmentech malých vozů a kompaktů – kam spadá Yaris Hybrid, resp. nyní nový Auris Hybrid – věříme, že hybridní technologie dosáhly v Evropě bodu zvratu,“ říká Karl Schlicht, výkonný viceprezident pro prodej a marketing ze společnosti Toyota Motor Europe. „Na pozadí nejpokrokovějších plně hybridních technologií s nejširší možnou nabídkou, která pokrývá značky Toyota i Lexus, si stále větší počet zákazníků vychutnává mimořádné pocity z řízení hybridního automobilu, společně s vědomím, že produkují velmi nízké emise CO2 a současně šetří na palivu i provozních nákladech. Jsme plně odhodláni jít v automobilovém průmyslu příkladem v demokratizaci hybridních technologií.“
„Pro plně hybridní model od Toyoty jsme se rozhodli proto, že kromě nízké spotřeby a emisí CO2 se všichni uživatelé našeho vozového parku v EURO MEDIA France okamžitě přesvědčili o nabízeném jízdním pohodlí,“ uvádí Pierre Schilder, manažer vozového parku z EURO MEDIA France. „Naše společnost již vlastní Prius a také Prius+. Doplněním modelu Yaris Hybrid opět potvrzujeme naše zasazení o udržitelný rozvoj.“
Prius, nyní již ve třetí generaci, je dnes nejuznávanějším hybridním modelem na trhu, nicméně automobilky Toyota a Lexus nabízejí ve své evropské prodejní síti plných 10 modelů s plně hybridním pohonem. Letos se rodina vozů Prius rozrostla o sedmimístné provedení Prius+ a také Prius Plug-in, jenž nabízí to nejlepší od každého – elektrického a hybridního pohonu – a umožňuje překonat až 1200 km bez natankování. V roce 2010 se Auris Hybrid, vyráběný v britském výrobním závodu v Burnastonu, stal prvním a jediným modelem s plně hybridním pohonem v nabité třídě kompaktních vozů (segment C). Již dva roky poté spatřil světlo světa Yaris Hybrid, první plně hybridní model v segmentu B, jenž zpřístupňuje plně hybridní technologie v podobě dokonalého vozu pro pohyb ve městě. V segmentu prémiových vozů pak Lexus oslovuje zájemce o hybridní technologie svými modely CT 200h, GS 450h, (ES 300h není na trhu v ČR), RX 450h a LS 600h.
Díky svým ekologickým parametrům a vynikající spotřebě paliva se hybridní modely těší ohromnému zájmu zákazníků – celosvětově se prodalo bezmála 5 milionů vozů, přičemž samotný Prius dokázal oslovit již téměř 3 miliony zájemců. Prodeje plně hybridních modelů značek Toyota a Lexus jen v letošním roce dosáhnou celosvětově více než 1,2 mil. vozů. Toyota nedávno oznámila, že do roku 2015 představí celosvětově 21 dalších modelů s hybridním pohonem. Tyto hybridní vozy půjdou ve šlépějích slavného modelu Prius, jenž minulý týden oslavil své 15. narozeniny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.