Toyota dodala minulý týden na evropský trh stříbrný model Yaris Hybrid vyrobený ve francouzském výrobním závodu Valenciennes, jenž má mezi plně hybridními modely tohoto výrobce pořadové číslo 500 000 (v rámci Evropy). Jubilejní vůz slavnostně převzal pan Pierre Schilder u prodejce GTA NOISY v Noisy-le-Grand nedaleko Paříže.
Hybridní technologie jsou pro evropské zákazníky jednoznačně plnohodnotnou volbou, o čemž vypovídá 375 000 vozů Toyota a 125 000 vozů Lexus s plně hybridním pohonem, které si zákazníci v Evropě doposud zakoupili. Tato špičková technologie je nyní dostupná jako nikdy v minulosti. Napomáhají k tomu především modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid ve dvou tržních segmentech, které jsou v rámci evropského trhu zcela stěžejní, prodávané za cenu, která je srovnatelná s podobnými modely se vznětovým motorem.
Od okamžiku představení průkopnického modelu Prius (v Evropě od r. 2000) prodeje hybridních modelů Toyota a Lexus stabilně rostly, a dnes představují přibližně 15 % z celkového počtu prodaných vozů tohoto výrobce.
„S uvedením každého nového hybridního modelu, zejména v důležitých segmentech malých vozů a kompaktů – kam spadá Yaris Hybrid, resp. nyní nový Auris Hybrid – věříme, že hybridní technologie dosáhly v Evropě bodu zvratu,“ říká Karl Schlicht, výkonný viceprezident pro prodej a marketing ze společnosti Toyota Motor Europe. „Na pozadí nejpokrokovějších plně hybridních technologií s nejširší možnou nabídkou, která pokrývá značky Toyota i Lexus, si stále větší počet zákazníků vychutnává mimořádné pocity z řízení hybridního automobilu, společně s vědomím, že produkují velmi nízké emise CO2 a současně šetří na palivu i provozních nákladech. Jsme plně odhodláni jít v automobilovém průmyslu příkladem v demokratizaci hybridních technologií.“
„Pro plně hybridní model od Toyoty jsme se rozhodli proto, že kromě nízké spotřeby a emisí CO2 se všichni uživatelé našeho vozového parku v EURO MEDIA France okamžitě přesvědčili o nabízeném jízdním pohodlí,“ uvádí Pierre Schilder, manažer vozového parku z EURO MEDIA France. „Naše společnost již vlastní Prius a také Prius+. Doplněním modelu Yaris Hybrid opět potvrzujeme naše zasazení o udržitelný rozvoj.“
Prius, nyní již ve třetí generaci, je dnes nejuznávanějším hybridním modelem na trhu, nicméně automobilky Toyota a Lexus nabízejí ve své evropské prodejní síti plných 10 modelů s plně hybridním pohonem. Letos se rodina vozů Prius rozrostla o sedmimístné provedení Prius+ a také Prius Plug-in, jenž nabízí to nejlepší od každého – elektrického a hybridního pohonu – a umožňuje překonat až 1200 km bez natankování. V roce 2010 se Auris Hybrid, vyráběný v britském výrobním závodu v Burnastonu, stal prvním a jediným modelem s plně hybridním pohonem v nabité třídě kompaktních vozů (segment C). Již dva roky poté spatřil světlo světa Yaris Hybrid, první plně hybridní model v segmentu B, jenž zpřístupňuje plně hybridní technologie v podobě dokonalého vozu pro pohyb ve městě. V segmentu prémiových vozů pak Lexus oslovuje zájemce o hybridní technologie svými modely CT 200h, GS 450h, (ES 300h není na trhu v ČR), RX 450h a LS 600h.
Díky svým ekologickým parametrům a vynikající spotřebě paliva se hybridní modely těší ohromnému zájmu zákazníků – celosvětově se prodalo bezmála 5 milionů vozů, přičemž samotný Prius dokázal oslovit již téměř 3 miliony zájemců. Prodeje plně hybridních modelů značek Toyota a Lexus jen v letošním roce dosáhnou celosvětově více než 1,2 mil. vozů. Toyota nedávno oznámila, že do roku 2015 představí celosvětově 21 dalších modelů s hybridním pohonem. Tyto hybridní vozy půjdou ve šlépějích slavného modelu Prius, jenž minulý týden oslavil své 15. narozeniny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.