Z dálničních známek možná bude od roku 2014 možná nutné odvádět daň z přidané hodnoty. Dvacetiprocentní přirážka může zvednout ceny dálničních kuponů.
V současné době se z dálničních známek žádné daně neplatí, po odečtení nákladů na prodej a na výrobu jde celý výtěžek přímo do samostatné kapitoly. To se však může změnit. Důvodem je vládní návrh na transformaci Ředitelství silnic a dálnic ze současné příspěvkové organizace na státní podnik.
Jako státní podnik bude mít ŘSD více volnosti a měl by být také méně pod politickým vlivem. Bude si také moci samostatně brát půjčky a samostatněji hospodařit, byť většina peněz do podniku přirozeně poteče ze státního rozpočtu. Autonomními příjmy mají být jen výtěžky z dálničních známek a z mýtného. Výhodou pak má být také nemalá úspora na organizaci ŘSD.
Na celém návrhu je nicméně jeden problematický bod - pokud se ŘSD transformuje na státní podnik a bude vydávat dálniční známky, vznikne mu povinnost odvádět z tržeb daň z přidané hodnoty. Tato daň je v současné době 20 %, což činí 300 korun ze současné 1500korunové známky.
Návrh je v současné době projednáván na Vládě a musí projít celým legislativním kolem. Vyšší cena dálničních známek tak jistě nebude problémem roku 2013. Je však možné, že si řidiči již v roce 2014 budou muset připlatit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?