Dálniční známky mohou podražit o dalších 300 Kč, kvůli DPH

Marek Litzman, 5. prosince 2012, 12:41 Google+

Z dálničních známek možná bude od roku 2014 možná nutné odvádět daň z přidané hodnoty. Dvacetiprocentní přirážka může zvednout ceny dálničních kuponů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V současné době se z dálničních známek žádné daně neplatí, po odečtení nákladů na prodej a na výrobu jde celý výtěžek přímo do samostatné kapitoly. To se však může změnit. Důvodem je vládní návrh na transformaci Ředitelství silnic a dálnic ze současné příspěvkové organizace na státní podnik.

Jako státní podnik bude mít ŘSD více volnosti a měl by být také méně pod politickým vlivem. Bude si také moci samostatně brát půjčky a samostatněji hospodařit, byť většina peněz do podniku přirozeně poteče ze státního rozpočtu. Autonomními příjmy mají být jen výtěžky z dálničních známek a z mýtného. Výhodou pak má být také nemalá úspora na organizaci ŘSD.

Na celém návrhu je nicméně jeden problematický bod - pokud se ŘSD transformuje na státní podnik a bude vydávat dálniční známky, vznikne mu povinnost odvádět z tržeb daň z přidané hodnoty. Tato daň je v současné době 20 %, což činí 300 korun ze současné 1500korunové známky.

Návrh je v současné době projednáván na Vládě a musí projít celým legislativním kolem. Vyšší cena dálničních známek tak jistě nebude problémem roku 2013. Je však možné, že si řidiči již v roce 2014 budou muset připlatit.

 

Vytisknout

Diskuze: Dálniční známky mohou podražit o dalších 300 Kč, kvůli DPH

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kia Cee´d

Kia pro_cee´d GT sa postupne odhaľuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud