Z dálničních známek možná bude od roku 2014 možná nutné odvádět daň z přidané hodnoty. Dvacetiprocentní přirážka může zvednout ceny dálničních kuponů.
V současné době se z dálničních známek žádné daně neplatí, po odečtení nákladů na prodej a na výrobu jde celý výtěžek přímo do samostatné kapitoly. To se však může změnit. Důvodem je vládní návrh na transformaci Ředitelství silnic a dálnic ze současné příspěvkové organizace na státní podnik.
Jako státní podnik bude mít ŘSD více volnosti a měl by být také méně pod politickým vlivem. Bude si také moci samostatně brát půjčky a samostatněji hospodařit, byť většina peněz do podniku přirozeně poteče ze státního rozpočtu. Autonomními příjmy mají být jen výtěžky z dálničních známek a z mýtného. Výhodou pak má být také nemalá úspora na organizaci ŘSD.
Na celém návrhu je nicméně jeden problematický bod - pokud se ŘSD transformuje na státní podnik a bude vydávat dálniční známky, vznikne mu povinnost odvádět z tržeb daň z přidané hodnoty. Tato daň je v současné době 20 %, což činí 300 korun ze současné 1500korunové známky.
Návrh je v současné době projednáván na Vládě a musí projít celým legislativním kolem. Vyšší cena dálničních známek tak jistě nebude problémem roku 2013. Je však možné, že si řidiči již v roce 2014 budou muset připlatit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.