Z dálničních známek možná bude od roku 2014 možná nutné odvádět daň z přidané hodnoty. Dvacetiprocentní přirážka může zvednout ceny dálničních kuponů.
V současné době se z dálničních známek žádné daně neplatí, po odečtení nákladů na prodej a na výrobu jde celý výtěžek přímo do samostatné kapitoly. To se však může změnit. Důvodem je vládní návrh na transformaci Ředitelství silnic a dálnic ze současné příspěvkové organizace na státní podnik.
Jako státní podnik bude mít ŘSD více volnosti a měl by být také méně pod politickým vlivem. Bude si také moci samostatně brát půjčky a samostatněji hospodařit, byť většina peněz do podniku přirozeně poteče ze státního rozpočtu. Autonomními příjmy mají být jen výtěžky z dálničních známek a z mýtného. Výhodou pak má být také nemalá úspora na organizaci ŘSD.
Na celém návrhu je nicméně jeden problematický bod - pokud se ŘSD transformuje na státní podnik a bude vydávat dálniční známky, vznikne mu povinnost odvádět z tržeb daň z přidané hodnoty. Tato daň je v současné době 20 %, což činí 300 korun ze současné 1500korunové známky.
Návrh je v současné době projednáván na Vládě a musí projít celým legislativním kolem. Vyšší cena dálničních známek tak jistě nebude problémem roku 2013. Je však možné, že si řidiči již v roce 2014 budou muset připlatit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?