Ford B-Max sice přináší velmi radikální řešení dveří, avšak zdá se, že to pro úspěch dnes nestačí. Výroba proto dočasně poklesne.
Ford B-Max je jedním ze dvou vozů, které mají za úkol nahradit úspěšný Fusion, který stál na pomezí MPV a malého SUV. Právě na tyhle dvě kategorie se nástupnictví rozpadlo a mimo B-Maxu se na scéně objevil také nový model EcoSport.
Zatímco Fusion se prodával velmi dobře, prodeje B-Maxu se, zdá se, zadrhávají. Dosud Ford dokázal produkovat nová vozidla ve dvou směnách s kapacitou 500 vozů denně. Nyní bude dočasně druhá směna zrušena a B-Maxy budou vyráběny jen v polovičním počtu 250 vozů denně. Podle všeho se tak nevyrobí plánovaných 60 tisíc vozů, ale méně.
Nový B-Max přináší velmi originálně řešené otevírání dveří, kdy se přední dveře otevírají standardním způsobem a zadní dveře jsou odsunovací. Na rozdíl od konkurenčních řešení se zde však neobjevuje žádný středový sloupek, ten je plně integrován do masivnějších rámů dveří. Podle nárazových testů by měla tato konstrukce být stejně odolná jako standardní řešení, jistá nedůvěra zákazníků je možná.
Důvodem nižších prodejů nicméně pravděpodobně bude cena. Předchozí Fusion byl ke konci svého života velmi levným vozem. I přes svoji nespornou prostornost byl cenově plně srovnatelný s ostatními vozy třídy malých vozů, avšak přinášel právě onu trochu prostoru navíc. Oproti tomu B-Max levný rozhodně není - jeho základní cena je stanovena na 290 tisíc, čímž například Kii Vengu převyšuje o nemalých 55 tisíc korun. Také Škodu Roomster je možné sehnat za nižší cenu. Je tedy otázkou, kolik jsou zákazníci ochotni připlatit za originální řešení dveří. Zdá se, že příliš mnoho nikoliv...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.