Ford B-Max se neprodává dobře, výroba bude poloviční

Marek Litzman, 27. listopadu 2012, 12:07 Google+

Ford B-Max sice přináší velmi radikální řešení dveří, avšak zdá se, že to pro úspěch dnes nestačí. Výroba proto dočasně poklesne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B-max

B-max | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford B-Max je jedním ze dvou vozů, které mají za úkol nahradit úspěšný Fusion, který stál na pomezí MPV a malého SUV. Právě na tyhle dvě kategorie se nástupnictví rozpadlo a mimo B-Maxu se na scéně objevil také nový model EcoSport.

Zatímco Fusion se prodával velmi dobře, prodeje B-Maxu se, zdá se, zadrhávají. Dosud Ford dokázal produkovat nová vozidla ve dvou směnách s kapacitou 500 vozů denně. Nyní bude dočasně druhá směna zrušena a B-Maxy budou vyráběny jen v polovičním počtu 250 vozů denně. Podle všeho se tak nevyrobí plánovaných 60 tisíc vozů, ale méně.

Nový B-Max přináší velmi originálně řešené otevírání dveří, kdy se přední dveře otevírají standardním způsobem a zadní dveře jsou odsunovací. Na rozdíl od konkurenčních řešení se zde však neobjevuje žádný středový sloupek, ten je plně integrován do masivnějších rámů dveří. Podle nárazových testů by měla tato konstrukce být stejně odolná jako standardní řešení, jistá nedůvěra zákazníků je možná.

Důvodem nižších prodejů nicméně pravděpodobně bude cena. Předchozí Fusion byl ke konci svého života velmi levným vozem. I přes svoji nespornou prostornost byl cenově plně srovnatelný s ostatními vozy třídy malých vozů, avšak přinášel právě onu trochu prostoru navíc. Oproti tomu B-Max levný rozhodně není - jeho základní cena je stanovena na 290 tisíc, čímž například Kii Vengu převyšuje o nemalých 55 tisíc korun. Také Škodu Roomster je možné sehnat za nižší cenu. Je tedy otázkou, kolik jsou zákazníci ochotni připlatit za originální řešení dveří. Zdá se, že příliš mnoho nikoliv...

Vytisknout

Diskuze: Ford B-Max se neprodává dobře, výroba bude poloviční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

jac eagle s5

JAC Eagle S5: Čínska kopia na tému Hyundai ix35

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud