Ekonomická nálada v Evropě se horší. Volkswagen nechá několik dní stát své výrobní linky a vyrobí o několik set tisíc vozů méně.
Evropa se ocitá na hraně dlouhodobé stagnace a pociťují to i automobilky, neboť již dva roky prakticky stabilně klesá odbyt nových vozů. Volkwagen, největší evropská automobilka, proto musí přehodnotit své plány do budoucna.
Koncern Volkswagen sice plánuje letos vyrobit a prodat o milion více vozů, než loni (9,4 milionu plánovaných pro rok 2012 oproti 8,36 milionům loni), avšak původně bylo v plánu navýšení výroby ještě o 300 tisíc vozů vyšší.
Automobilka proto ve čtvrtek a v pátek nechá zavřené brány svého závodu v Emdenu, kde se vyrábí Passaty. S nižší výrobou se počítá i u řady jiných modelů. Prodeje by mohl alespoň částečně zachránit nový Golf, který je tradičním bestsellerem automobilky.
Světové prodeje prozatím táhnou nenasycené trhy v Brazílii, Číně a Rusku. Problematická Evropa však bude pravděpodobně skomírat i nadále...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?