Výrobci letních pneumatik pro letošní sezonu zdražili své zboží, doporučená cena letních pneu pro osobní automobily v průměru meziročně vzrostla o 10 procent. Vyplývá to z analýzy internetového obchodu Pneumatiky.cz, o které obchod informoval v úterý.
Důvodem zdražení je zvyšování vstupních nákladů na výrobu pneumatik, především nárůst ceny ropy, kaučuku a dalších surovin. Podrobná analýza e-shopu ukázala, že se zdražování nejvíce dotkne dodávkových pneumatik. Doporučená cena pneu pro dodávky letos meziročně vzrostla v průměru o 12 procent, v případě osobních pneu jde o desetiprocentní nárůst. Majitelé vozů SUV a 4x4 si při nákupu letního obutí připlatí průměrně sedm procent. "K navyšování cen pneumatik došlo už loni v zimní sezoně, zdražování bylo na podobné úrovni, jako je tomu u letních pneumatik pro sezonu 2012. Samozřejmě se míra zdražení doporučené ceny liší podle značky, typu a rozměru pneumatiky," nastínil Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz. Z analýzy e-shopu vyplývá, že k největšímu zdražování mezi nejprodávanějšími značkami přistoupil výrobce Kleber. Ten meziročně zdražil své produkty v průměru o 18 procent. Naopak GoodYear navýšil své doporučené ceny pouze o jedno procento. Například u letních pneumatik pro vozy Škoda Octavia s rozměrem 195/65 R15 se průměrná doporučená cena zvýšila meziročně o čtyři procenta na 2148 Kč. Tento rozměr pneumatiky nejvíce zdražil podle e-shopu výrobce Matador, a to o 19 procent.
"Ceníky pro letní sezónu 2012 ukázaly, že v průměru žádný z výrobců nepřikročil ke zlevňování. V některých výjimečných případech výrobci ponechali ceny z loňského roku, u rozměru 195/65 R15 například pro Škoda Octavia to byl třeba výrobce GoodYear," uvedl Schwangmaier. "Při porovnání cen pneumatik podle kategorií lze největší zdražení pozorovat u střední třídy. Zvýšení cen se pohybuje na úrovni 18 procent," doplnil ředitel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?