Výrobci letních pneumatik pro letošní sezonu zdražili své zboží, doporučená cena letních pneu pro osobní automobily v průměru meziročně vzrostla o 10 procent. Vyplývá to z analýzy internetového obchodu Pneumatiky.cz, o které obchod informoval v úterý.
Důvodem zdražení je zvyšování vstupních nákladů na výrobu pneumatik, především nárůst ceny ropy, kaučuku a dalších surovin. Podrobná analýza e-shopu ukázala, že se zdražování nejvíce dotkne dodávkových pneumatik. Doporučená cena pneu pro dodávky letos meziročně vzrostla v průměru o 12 procent, v případě osobních pneu jde o desetiprocentní nárůst. Majitelé vozů SUV a 4x4 si při nákupu letního obutí připlatí průměrně sedm procent. "K navyšování cen pneumatik došlo už loni v zimní sezoně, zdražování bylo na podobné úrovni, jako je tomu u letních pneumatik pro sezonu 2012. Samozřejmě se míra zdražení doporučené ceny liší podle značky, typu a rozměru pneumatiky," nastínil Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz. Z analýzy e-shopu vyplývá, že k největšímu zdražování mezi nejprodávanějšími značkami přistoupil výrobce Kleber. Ten meziročně zdražil své produkty v průměru o 18 procent. Naopak GoodYear navýšil své doporučené ceny pouze o jedno procento. Například u letních pneumatik pro vozy Škoda Octavia s rozměrem 195/65 R15 se průměrná doporučená cena zvýšila meziročně o čtyři procenta na 2148 Kč. Tento rozměr pneumatiky nejvíce zdražil podle e-shopu výrobce Matador, a to o 19 procent.
"Ceníky pro letní sezónu 2012 ukázaly, že v průměru žádný z výrobců nepřikročil ke zlevňování. V některých výjimečných případech výrobci ponechali ceny z loňského roku, u rozměru 195/65 R15 například pro Škoda Octavia to byl třeba výrobce GoodYear," uvedl Schwangmaier. "Při porovnání cen pneumatik podle kategorií lze největší zdražení pozorovat u střední třídy. Zvýšení cen se pohybuje na úrovni 18 procent," doplnil ředitel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?