Lincolnu se v poslední době příliš nedaří. Ford to nerad přiznává, ale pokud se mu nepodaří najít více kupujících, skončí stejně jako značka Mercury.
Fordu se ze snad již odplouvající recese podařilo vyjít jako nejméně postižený z velké americké trojky. To však neznamená, že by vyšel bez úhony.
Problémy má zejména jeho luxusní divize, proslavený Lincoln. Jeho model Town Car končí, protože už beznadějně zastaral, lépe na tom není ani luxusní SUV Navigator.
Lincolnu se letos pravděpodobně nepodaří prodat více než 80 tisíc vozů. To je pro takto slavnou značky velmi málo, Ford, vlastník Lincolnu, se proto rozhodl do firmy nalít peníze poslední naděje. Pokud ani ty nezaberou, slavná značka pravděpodobně skončí.
Investice Fordu do novinek by měla zvýšit prodeje na 150 tisíc vozů ročně. Již víme, že příští rok se dočkáme nástupce Town Caru, ve vývoji je i menší model.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?