Týká se to především modelů Kia Sportage a Hyundai ix35.
Poptávka po malých SUV roste po celé Evropě, a tento růst se nevyhýbá ani dvojici korejských vozů Kia Sportage a Hyundai ix35. Ty se vyrábějí ve slovenské Žilině a tamtéž teď musí navyšovat výrobu aby uspokojili rostoucí poptávku.
Mluvčí Kia Motors Slovensko Dušan Dvořák řekl, že za loňský rok v Žilině vyrobili 228 000 vozidel. V roce 2009 to bylo 150 000 kusů, nárůst je tedy poměrně veliký. Narostl také počet vyrobených motorů, a to konkrétně o 32 procent na 320 900 jednotek.
Kia i Hyundai hodlají dále rozšiřovat procentuální zastoupení svých značek na evropském trhu. SUV tvoří momentálně 58 procent vyrobených aut v žilinském závodě. Oproti roku 2009 jde o dvacetiprocentní nárůst.
Ve druhé polovině roku dojde k prohození výroby modelu Venga z Nošovic do Žiliny a na Moravu se přestěhuje kompletace Hyundaie ix35. Slovenský závod má v plánu navýšit kapacitu až na 240 000 vozů ročně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?