Týká se to především modelů Kia Sportage a Hyundai ix35.
Poptávka po malých SUV roste po celé Evropě, a tento růst se nevyhýbá ani dvojici korejských vozů Kia Sportage a Hyundai ix35. Ty se vyrábějí ve slovenské Žilině a tamtéž teď musí navyšovat výrobu aby uspokojili rostoucí poptávku.
Mluvčí Kia Motors Slovensko Dušan Dvořák řekl, že za loňský rok v Žilině vyrobili 228 000 vozidel. V roce 2009 to bylo 150 000 kusů, nárůst je tedy poměrně veliký. Narostl také počet vyrobených motorů, a to konkrétně o 32 procent na 320 900 jednotek.
Kia i Hyundai hodlají dále rozšiřovat procentuální zastoupení svých značek na evropském trhu. SUV tvoří momentálně 58 procent vyrobených aut v žilinském závodě. Oproti roku 2009 jde o dvacetiprocentní nárůst.
Ve druhé polovině roku dojde k prohození výroby modelu Venga z Nošovic do Žiliny a na Moravu se přestěhuje kompletace Hyundaie ix35. Slovenský závod má v plánu navýšit kapacitu až na 240 000 vozů ročně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?