Německý koncern VW si stanovil plán stát se do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě. Podaří se mu to možná o něco dříve.
Volkswagen byla v roce 2010 třetí největší automobilkou na světě s celkovými prodeji ve výši 7,14 milionu automobilů. Před ní je jenom Toyota s 8,42 miliony prodaných aut a General Motors s 7,56 miliony. Letos by podle slov člověka zodpovědného u VW za prodeje chtěli růst alespoň stejně rychle jako roste celý trh. Plán pro rok 2018 zní 10 milionů prodaných vozů po celém světě.
Největší potenciál vidí VW v Číně a vůbec celé Asii. V těchto oblastech by chtěli prodávat okolo třech milionů vozů v letech 2013 - 2014. Jenom počet dealerství by v Číně měl vzrůst na 2000. V celé Asii by to pak mělo být až 2500.
Velké úspěchy v Číně slaví také česká Škoda. Populární jsou zde především modely Octavia. Největší oblibu mezi čínskými spotřebiteli mají tradičně sedany všech velikostí. Většina prémiových automobilek zde také nabízí speciálně prodloužené verze svých vozů, které často vznikají pouze pro tento trh.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?