Německý koncern VW si stanovil plán stát se do roku 2018 největším výrobcem automobilů na světě. Podaří se mu to možná o něco dříve.
Volkswagen byla v roce 2010 třetí největší automobilkou na světě s celkovými prodeji ve výši 7,14 milionu automobilů. Před ní je jenom Toyota s 8,42 miliony prodaných aut a General Motors s 7,56 miliony. Letos by podle slov člověka zodpovědného u VW za prodeje chtěli růst alespoň stejně rychle jako roste celý trh. Plán pro rok 2018 zní 10 milionů prodaných vozů po celém světě.
Největší potenciál vidí VW v Číně a vůbec celé Asii. V těchto oblastech by chtěli prodávat okolo třech milionů vozů v letech 2013 - 2014. Jenom počet dealerství by v Číně měl vzrůst na 2000. V celé Asii by to pak mělo být až 2500.
Velké úspěchy v Číně slaví také česká Škoda. Populární jsou zde především modely Octavia. Největší oblibu mezi čínskými spotřebiteli mají tradičně sedany všech velikostí. Většina prémiových automobilek zde také nabízí speciálně prodloužené verze svých vozů, které často vznikají pouze pro tento trh.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?