Registrace nových vozů s alternativním pohonem dosáhly od ledna do července letošního roku podílu 7,4 %
Registrace nových osobních automobilů v období leden-červenec 2020- 1 374 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +226 %- 859 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +458 %- 812 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -21 %- 339 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +2 %
V období leden-červenec 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 114 799 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 35 515 registrací méně, tj. -24 %. Podíl registrací vozidel s alternativním pohonem v uplynulých 4 letech každoročně rostl, v letošním roce dosáhl již 7,4 %, tzn. že téměř každé 14 nově registrované osobní vozidlo lze považovat za alternativní. Za 7 měsíců se hybridní vozidla na všech uvedených registracích podílela 4,45 %, BEV 1,20 %, PHEV 0,75 %, CNG 0,71 % a LPG 0,30 %.
„V uplynulých sedmi měsících bylo registrováno 2 233 osobních elektrických vozidel (EV, s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 575 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 374 bateriových elektrických (BEV; 62 %) a 859 plug-in hybridů (PHEV; 38 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Zajímavé jsou registrace plug-in hybridních vozidel, kdy po Škodě (478 registrací) následuje Volvo (101) a BMW (89). Ze tří uvedených značek pak nejvyšší podíl na všech svých registracích drží Volvo, kde každé 11 vozidlo již bylo s externím nabíjením (9,02 % podíl plug-in hybridů na všech vozidlech). Celkem 22 automobilek v letošním roce registrovalo nová osobní vozidla s externím dobíjením, 18 z nich BEV vozidla, 17 pak PHEV vozidla.“
Pěti značkám patří 81 % trhu s BEV a PHEV vozidlyCelkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 7 měsících registrovala celkem 1 084 osobních vozidel s externím dobíjením (606 BEV + 478 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 49 %. Celkem 264 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (12 %), 227 registrací (224 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (127), Volvo (101), Volkswagen (59), Renault (52), Ford (45) a další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?