Prostorná dodávka se spotřebou 3,3 l/100 km? Ford Tourneo Plug-In Hybrid slibuje nevídané

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. dubna 2019, 13:53 Google+

Ford před pár dny ve světové premiéře představil velkoprostorový model Tourneo Custom s inovativním plug-in hybridním pohonem. Představení se událo na speciální akci „Go Further" v nizozemském Amsterdamu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid | foto: Ford

Sdílejte článek

Prostorný osmimístný Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid přináší možnost bezemisního provozu bez obav z nedostatečného dojezdu. První vozy dostanou zákazníci koncem roku 2019.

Tourneo Custom Plug-In Hybrid je jedním z prvních zveřejněných modelů vzešlých z elektrifikační strategie Fordu. Cílem značky je vybudovat jednu z nejpestřejších nabídek elektrifikovaných vozů na evropském trhu. Díky možnosti nabíjení z rozvodné sítě může Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid jezdit kratší trasy, aniž by produkoval jakékoliv výfukové emise. Proto s ním lze vjíždět do nízkoemisních zón, které po Evropě postupně přibývají.

Přední kola Tournea Custom Plug-In Hybrid roztáčí výhradně elektromotor/generátor, napájený 14kWh lithium-ion baterií. Oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost zde slouží k prodloužení dojezdu. Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km.

Stejně jako Tourneo Custom se vznětovým motorem nabízí i Plug-In Hybrid ojedinělou možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě do „konferenčního" formátu.

Od zahájení prodeje nového Tournea Custom na začátku roku 2018 do konce roku prodal Ford 17 100 těchto vozů, což představuje meziroční navýšení o 28 procent.

Nulové emise. Nulové obavy z dojezdu

Hybridní hnací soustava Tournea Custom Plug-In Hybrid má sériové uspořádání. Přední kola jsou poháněna výlučně elektromotorem, nikoliv spalovacím motorem. Napájení elektromotoru zajišťuje kompaktní, kapalinou chlazená soustava lithium-ion baterií o kapacitě 14 kWh. Uložením baterií pod podlahu se konstruktérům podařilo zachovat stejný vnitřní prostor jako u Tournea Custom se vznětovým motorem. Kompaktní a úsporný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost zde slouží k dobíjení baterií v případě potřeby.

Řidič může vybírat ze čtyř režimů jízdy, které se liší strategií dobíjení:

  • EV Auto – výchozí nastavení. O využívání jednotlivých zdrojů energie rozhoduje řídicí jednotka
  • EV Now – využívá výhradně elektrický pohon až do úplného vybití baterií
  • EV Later – hnací soustava se snaží uchovat aktuální stav nabití baterií
  • EV Charge – usiluje o maximální dobití baterie, aby mohl řidič později přepnout na EV Now

Vstup pro připojení napájecího kabelu se nachází v oblasti předního nárazníku. Tourneo Custom Plug-In Hybrid lze dobíjet z běžné domácí rozvodné sítě pod napětím 240 V a proudem 10 A. Plné nabití trvá pět hodin. Při využití průmyslové rozvodné sítě 240 V 16 nebo 32 A se doba nabíjení zkrátí na tři hodiny.

Řidič si může vybrat také míru rekuperačního brzdění volbou režimu Drive nebo Low na voliči převodovky. Při uvolnění akcelerátoru v módu Low dojde k výraznějšímu zpomalování, v případě potřeby provázenému automatickým rozsvícením brzdových světel. Intenzivnějším zpomalením se zachytí větší množství kinetické energie.

Namísto běžného otáčkoměru se v přístrojovém štítu nachází ukazatel dobíjení/čerpání energie. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu baterie. Funkce palubního počítače byly uzpůsobeny hybridnímu hnacímu ústrojí a v přístrojovém štítu přibyly ukazatele režimu EV, údržby a upozornění na připojení napájecího kabelu. Na všech obrazovkách je vidět stavová lišta zobrazující zbývající vzdálenost do vybití baterií i vyčerpání paliva.

Luxus, kultivovanost a konektivita

Nové Tourneo Custom Plug-In Hybrid se bude nabízet ve vysokém stupni výbavy Titanium. Součástí prémiové standardní výbavy bude automatická klimatizace i systém SYNC 3 s hlasovým a dotykovým ovládáním. Kompatibilita s Apple CarPlay i Android Auto™ bude zajištěna bezplatně.

zdroj: youtube.com

Sériově se bude dodávat rovněž zabudovaný modem FordPass Connect, ke kterému lze přes palubní WiFi připojit až deset zařízení. Mobilní aplikace FordPass umožní sledovat na dálku stav vozu a polohu vozu nebo ovládat jeho zámky.

Nabídka pokročilých asistenčních systémů zahrnuje hlídání mrtvých úhlů s podporou přívěsu o délce až deset metrů; adaptivní tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti; systém automatického navrácení do jízdního pruhu; aktivní parkovací asistent a předkolizní asistent s detekcí chodců, který funguje i v noci.

Ford nadále pokračuje ve zkoumání pozitivních dopadů plug-in hybridních automobilů na život ve velkých městech. Provozní zkoušky prototypů probíhají v Londýně, během roku 2019 se přidá také Kolín nad Rýnem a Valencie.

Již dříve společnost oznámila, že pro všechny její nové modely bude v nabídce nejméně jedna elektrifikovaná varianta – mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Platí to pro dosud neohlášené modely i pro nové verze těch stávajících, od Fiesty až po Transit.

Transit Custom Plug-In Hybrid: předpokládané emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Prostorná dodávka se spotřebou 3,3 l/100 km? Ford Tourneo Plug-In Hybrid slibuje nevídané

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Puma Mild-Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford láká zákazníky na akční nabídky s cenami nižšími až o 50 000 Kč

Suzuki Swift

Faceliftovaný Suzuki Swift zamířil na český trh

Hyundai i20 N line

Hyundai Motor představuje zcela nový model i20 N Line

Helvezzia Tipo-6

Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen spouští předprodej nového elektrického SUV ID.4, víme kolik bude stát

Toyota

Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo

Masarykův okruh

Na Masarykově okruhu se před 90 lety poprvé rozburácely silné motory

Dacia

Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Škoda 935 Dynamic

Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Zimní pneumatiky v letních měsících? Podívejte se, jakým rizikům se vystavujete

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

  2. Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

  3. Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

  4. Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

  5. Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

  6. Ford láká zákazníky na akční nabídky s cenami nižšími až o 50 000 Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud