Počátkem září tohoto roku začne pro všechny automobily prodávané v Evropské unii platit povinnost splňovat nový testovací standard pro určení spotřeby paliva a emisí WLTP. Mnoho automobilek však ještě nestihlo prohnat novými testy všechny své modely, což znemožňuje jejich problém. Jednou z dotčených automobilek je bohužel i Volkswagen, který zatím prohnal novým testovacím standardem pouze sedm z celkem 14 nabízených modelových řad.
Nový testovací standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), nahrazuje testovací standard NEDC, jež byl používán několik desetiletí a dal se celkem snadno obejít, jak ukázala kauza Dieselgate. Standard WLTP však má být mnohem přesnější a náročnější, za což vděčí i měření emisí a spotřeby přímo v provozu.
Zavedením nového standardu WLTP však pro automobilky vyvstal problém, neboť jej musely absolvovat všechny modely z každé produktové řady. V případě Volkswagenu se však z celkem 14 modelů podařilo otestovat pouze polovinu.
Například Volkswagen Golf, nejprodávanější model německé automobilky, stále čeká. Thomas Zahn, šéf marketingového a prodejního oddělení automobilky VW, však podle CarScoops uvedl, že modely Golf by měly absolvovat testy podle standardů WLTP ještě do konce září.
„Nové testy jsou velice těžkopádné a zabírají nám dvojnásobek až trojnásobek času, který vyžadovaly testy minulé. Samostatným testováním musí projít dokonce i modely, které jsou nabízeny v limitovaných edicích. Příští měsíce tak pro nás budou výzvou," uvedl Zahn.
Během následujících měsíců se tak dá očekávat výrazné zpomalení dodávek nových vozů, přičemž opětovný růst se očekává až koncem roku. „Očekáváme velice silný nárůst dodaných automobilů během prosince," dodal Zahn navzdory všem komplikacím.
Z ekonomického hlediska se tak dá očekávat, že profit německé automobilky spadne ve třetím čtvrtletí na 2 procenta. V polovině roku přitom automobilka vykazovala okolo 5.5 procenta, jak uvádí web Automotive News.
Analytici ze skupiny Evercore ISI však dodávají, že zpoždění způsobená zavedením testovacích standardů WLTP má automobilka pod kontrolou. Pokud by tomu tak nebylo, pravděpodobně by se začaly objevovat velké slevy, které by měly udržet prodejnost.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.