Počátkem září tohoto roku začne pro všechny automobily prodávané v Evropské unii platit povinnost splňovat nový testovací standard pro určení spotřeby paliva a emisí WLTP. Mnoho automobilek však ještě nestihlo prohnat novými testy všechny své modely, což znemožňuje jejich problém. Jednou z dotčených automobilek je bohužel i Volkswagen, který zatím prohnal novým testovacím standardem pouze sedm z celkem 14 nabízených modelových řad.
Nový testovací standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), nahrazuje testovací standard NEDC, jež byl používán několik desetiletí a dal se celkem snadno obejít, jak ukázala kauza Dieselgate. Standard WLTP však má být mnohem přesnější a náročnější, za což vděčí i měření emisí a spotřeby přímo v provozu.
Zavedením nového standardu WLTP však pro automobilky vyvstal problém, neboť jej musely absolvovat všechny modely z každé produktové řady. V případě Volkswagenu se však z celkem 14 modelů podařilo otestovat pouze polovinu.
Například Volkswagen Golf, nejprodávanější model německé automobilky, stále čeká. Thomas Zahn, šéf marketingového a prodejního oddělení automobilky VW, však podle CarScoops uvedl, že modely Golf by měly absolvovat testy podle standardů WLTP ještě do konce září.
„Nové testy jsou velice těžkopádné a zabírají nám dvojnásobek až trojnásobek času, který vyžadovaly testy minulé. Samostatným testováním musí projít dokonce i modely, které jsou nabízeny v limitovaných edicích. Příští měsíce tak pro nás budou výzvou," uvedl Zahn.
Během následujících měsíců se tak dá očekávat výrazné zpomalení dodávek nových vozů, přičemž opětovný růst se očekává až koncem roku. „Očekáváme velice silný nárůst dodaných automobilů během prosince," dodal Zahn navzdory všem komplikacím.
Z ekonomického hlediska se tak dá očekávat, že profit německé automobilky spadne ve třetím čtvrtletí na 2 procenta. V polovině roku přitom automobilka vykazovala okolo 5.5 procenta, jak uvádí web Automotive News.
Analytici ze skupiny Evercore ISI však dodávají, že zpoždění způsobená zavedením testovacích standardů WLTP má automobilka pod kontrolou. Pokud by tomu tak nebylo, pravděpodobně by se začaly objevovat velké slevy, které by měly udržet prodejnost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?