Počátkem září tohoto roku začne pro všechny automobily prodávané v Evropské unii platit povinnost splňovat nový testovací standard pro určení spotřeby paliva a emisí WLTP. Mnoho automobilek však ještě nestihlo prohnat novými testy všechny své modely, což znemožňuje jejich problém. Jednou z dotčených automobilek je bohužel i Volkswagen, který zatím prohnal novým testovacím standardem pouze sedm z celkem 14 nabízených modelových řad.
Nový testovací standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), nahrazuje testovací standard NEDC, jež byl používán několik desetiletí a dal se celkem snadno obejít, jak ukázala kauza Dieselgate. Standard WLTP však má být mnohem přesnější a náročnější, za což vděčí i měření emisí a spotřeby přímo v provozu.
Zavedením nového standardu WLTP však pro automobilky vyvstal problém, neboť jej musely absolvovat všechny modely z každé produktové řady. V případě Volkswagenu se však z celkem 14 modelů podařilo otestovat pouze polovinu.
Například Volkswagen Golf, nejprodávanější model německé automobilky, stále čeká. Thomas Zahn, šéf marketingového a prodejního oddělení automobilky VW, však podle CarScoops uvedl, že modely Golf by měly absolvovat testy podle standardů WLTP ještě do konce září.
„Nové testy jsou velice těžkopádné a zabírají nám dvojnásobek až trojnásobek času, který vyžadovaly testy minulé. Samostatným testováním musí projít dokonce i modely, které jsou nabízeny v limitovaných edicích. Příští měsíce tak pro nás budou výzvou," uvedl Zahn.
Během následujících měsíců se tak dá očekávat výrazné zpomalení dodávek nových vozů, přičemž opětovný růst se očekává až koncem roku. „Očekáváme velice silný nárůst dodaných automobilů během prosince," dodal Zahn navzdory všem komplikacím.
Z ekonomického hlediska se tak dá očekávat, že profit německé automobilky spadne ve třetím čtvrtletí na 2 procenta. V polovině roku přitom automobilka vykazovala okolo 5.5 procenta, jak uvádí web Automotive News.
Analytici ze skupiny Evercore ISI však dodávají, že zpoždění způsobená zavedením testovacích standardů WLTP má automobilka pod kontrolou. Pokud by tomu tak nebylo, pravděpodobně by se začaly objevovat velké slevy, které by měly udržet prodejnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.