Počátkem září tohoto roku začne pro všechny automobily prodávané v Evropské unii platit povinnost splňovat nový testovací standard pro určení spotřeby paliva a emisí WLTP. Mnoho automobilek však ještě nestihlo prohnat novými testy všechny své modely, což znemožňuje jejich problém. Jednou z dotčených automobilek je bohužel i Volkswagen, který zatím prohnal novým testovacím standardem pouze sedm z celkem 14 nabízených modelových řad.
Nový testovací standard WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), nahrazuje testovací standard NEDC, jež byl používán několik desetiletí a dal se celkem snadno obejít, jak ukázala kauza Dieselgate. Standard WLTP však má být mnohem přesnější a náročnější, za což vděčí i měření emisí a spotřeby přímo v provozu.
Zavedením nového standardu WLTP však pro automobilky vyvstal problém, neboť jej musely absolvovat všechny modely z každé produktové řady. V případě Volkswagenu se však z celkem 14 modelů podařilo otestovat pouze polovinu.
Například Volkswagen Golf, nejprodávanější model německé automobilky, stále čeká. Thomas Zahn, šéf marketingového a prodejního oddělení automobilky VW, však podle CarScoops uvedl, že modely Golf by měly absolvovat testy podle standardů WLTP ještě do konce září.
„Nové testy jsou velice těžkopádné a zabírají nám dvojnásobek až trojnásobek času, který vyžadovaly testy minulé. Samostatným testováním musí projít dokonce i modely, které jsou nabízeny v limitovaných edicích. Příští měsíce tak pro nás budou výzvou," uvedl Zahn.
Během následujících měsíců se tak dá očekávat výrazné zpomalení dodávek nových vozů, přičemž opětovný růst se očekává až koncem roku. „Očekáváme velice silný nárůst dodaných automobilů během prosince," dodal Zahn navzdory všem komplikacím.
Z ekonomického hlediska se tak dá očekávat, že profit německé automobilky spadne ve třetím čtvrtletí na 2 procenta. V polovině roku přitom automobilka vykazovala okolo 5.5 procenta, jak uvádí web Automotive News.
Analytici ze skupiny Evercore ISI však dodávají, že zpoždění způsobená zavedením testovacích standardů WLTP má automobilka pod kontrolou. Pokud by tomu tak nebylo, pravděpodobně by se začaly objevovat velké slevy, které by měly udržet prodejnost.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?