Kauza Dieselgate se táhne již od roku 2015 a v posledních měsících se zdálo, že už jsme se konečně dostali k jejímu konci. Podle posledních informací se však zdá, že kauza spojená s podvody u měření emisí naftových motorů naopak znovu ožívá. Tentokrát ale pod kapotami automobilů značky Porsche.
Motoristický web The Drive dnes přinesl informaci, podle které německý úřad KBA požádal automobilku Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, o stažení zhruba 60 000 vozidel. Podle dostupných informací by se mělo jednat o SUV Cayenne a Macan vybavené naftovými motory.
Nová svolávací akce přichází poté, co inspekce u výše zmíněných modelů SUV zjistila software, který umí upravovat emise oxidů dusíku. Právě tato látka přitom může způsobit nebo zhoršit dýchací potíže, jak uvádí americká organizace pro životní prostředí EPA.
Pro koncern Volkswagen se jedná o další a zatím doufejme poslední svolávací akci od roku 2015, jak uvádí agentura Bloomberg. Přitom v roce 2015 to byla právě organizace EPA, která po získání zákulisních informací ve vozidlech z koncernu Volkswagen skutečně nalezla upravený software, který dokázal rozpoznat laboratorní podmínky a simuloval v nich nižší emise škodlivých látek.
Před několika týdny přitom automobilka Audi, další člen koncernu VW, musela pozastavit dodávky nové generace modelů A6 a A7, u kterých se objevilo podezření na manipulaci se softwarem. Podobné svolávací akce se přitom pokaždé negativně podepisují na image značky.
The Drive uvádí, že automobilka Porsche vy svém tiskovém prohlášení přebírá plnou odpovědnost za dotčená vozidla. Současně dodává, že zaměstnanci dealerství budou kontaktovat majitele dotčených vozidel a postarají se o dodatečnou úpravu motoru, která byla odsouhlasena státními úředníky.
Společnost Porsche, která používá naftové motory Audi, již v únoru upozornila úředníky KBA, že během emisních testů objevila některé nesrovnalosti. Samotní zástupci Audi pak podle agentury Bloomberg již v březnu očekávali vyšší zájem úředníků z KBA, neboť se automobilka rozhodla k rozsáhlému testování dieselových modelů, jež byly prodávány na evropském trhu.
„Nezávisle na technických řešeních pokračuje Porsche na interních testech a provádí optimalizace na základě svých výsledků," uvedla automobilka. Podle agentury Bloomberg má celá společnost Porsche spolupracovat s odpovědnými úřady.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.