Kauza Dieselgate se táhne již od roku 2015 a v posledních měsících se zdálo, že už jsme se konečně dostali k jejímu konci. Podle posledních informací se však zdá, že kauza spojená s podvody u měření emisí naftových motorů naopak znovu ožívá. Tentokrát ale pod kapotami automobilů značky Porsche.
Motoristický web The Drive dnes přinesl informaci, podle které německý úřad KBA požádal automobilku Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, o stažení zhruba 60 000 vozidel. Podle dostupných informací by se mělo jednat o SUV Cayenne a Macan vybavené naftovými motory.
Nová svolávací akce přichází poté, co inspekce u výše zmíněných modelů SUV zjistila software, který umí upravovat emise oxidů dusíku. Právě tato látka přitom může způsobit nebo zhoršit dýchací potíže, jak uvádí americká organizace pro životní prostředí EPA.
Pro koncern Volkswagen se jedná o další a zatím doufejme poslední svolávací akci od roku 2015, jak uvádí agentura Bloomberg. Přitom v roce 2015 to byla právě organizace EPA, která po získání zákulisních informací ve vozidlech z koncernu Volkswagen skutečně nalezla upravený software, který dokázal rozpoznat laboratorní podmínky a simuloval v nich nižší emise škodlivých látek.
Před několika týdny přitom automobilka Audi, další člen koncernu VW, musela pozastavit dodávky nové generace modelů A6 a A7, u kterých se objevilo podezření na manipulaci se softwarem. Podobné svolávací akce se přitom pokaždé negativně podepisují na image značky.
The Drive uvádí, že automobilka Porsche vy svém tiskovém prohlášení přebírá plnou odpovědnost za dotčená vozidla. Současně dodává, že zaměstnanci dealerství budou kontaktovat majitele dotčených vozidel a postarají se o dodatečnou úpravu motoru, která byla odsouhlasena státními úředníky.
Společnost Porsche, která používá naftové motory Audi, již v únoru upozornila úředníky KBA, že během emisních testů objevila některé nesrovnalosti. Samotní zástupci Audi pak podle agentury Bloomberg již v březnu očekávali vyšší zájem úředníků z KBA, neboť se automobilka rozhodla k rozsáhlému testování dieselových modelů, jež byly prodávány na evropském trhu.
„Nezávisle na technických řešeních pokračuje Porsche na interních testech a provádí optimalizace na základě svých výsledků," uvedla automobilka. Podle agentury Bloomberg má celá společnost Porsche spolupracovat s odpovědnými úřady.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.