Kauza Dieselgate opět ožívá, Porsche zřejmě svolá okolo 60 000 vozidel

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. května 2018 15:58
Sdílej:

Kauza Dieselgate se táhne již od roku 2015 a v posledních měsících se zdálo, že už jsme se konečně dostali k jejímu konci. Podle posledních informací se však zdá, že kauza spojená s podvody u měření emisí naftových motorů naopak znovu ožívá. Tentokrát ale pod kapotami automobilů značky Porsche.

Motoristický web The Drive dnes přinesl informaci, podle které německý úřad KBA požádal automobilku Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, o stažení zhruba 60 000 vozidel. Podle dostupných informací by se mělo jednat o SUV Cayenne a Macan vybavené naftovými motory.

Nová svolávací akce přichází poté, co inspekce u výše zmíněných modelů SUV zjistila software, který umí upravovat emise oxidů dusíku. Právě tato látka přitom může způsobit nebo zhoršit dýchací potíže, jak uvádí americká organizace pro životní prostředí EPA.

Pro koncern Volkswagen se jedná o další a zatím doufejme poslední svolávací akci od roku 2015, jak uvádí agentura Bloomberg. Přitom v roce 2015 to byla právě organizace EPA, která po získání zákulisních informací ve vozidlech z koncernu Volkswagen skutečně nalezla upravený software, který dokázal rozpoznat laboratorní podmínky a simuloval v nich nižší emise škodlivých látek.

Před několika týdny přitom automobilka Audi, další člen koncernu VW, musela pozastavit dodávky nové generace modelů A6 a A7, u kterých se objevilo podezření na manipulaci se softwarem. Podobné svolávací akce se přitom pokaždé negativně podepisují na image značky.

The Drive uvádí, že automobilka Porsche vy svém tiskovém prohlášení přebírá plnou odpovědnost za dotčená vozidla. Současně dodává, že zaměstnanci dealerství budou kontaktovat majitele dotčených vozidel a postarají se o dodatečnou úpravu motoru, která byla odsouhlasena státními úředníky. 

Společnost Porsche, která používá naftové motory Audi, již v únoru upozornila úředníky KBA, že během emisních testů objevila některé nesrovnalosti. Samotní zástupci Audi pak podle agentury Bloomberg již v březnu očekávali vyšší zájem úředníků z KBA, neboť se automobilka rozhodla k rozsáhlému testování dieselových modelů, jež byly prodávány na evropském trhu.

„Nezávisle na technických řešeních pokračuje Porsche na interních testech a provádí optimalizace na základě svých výsledků," uvedla automobilka. Podle agentury Bloomberg má celá společnost Porsche spolupracovat s odpovědnými úřady.

Stalo se
Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.