O konci dieselových motorů pod kapotami automobilů značky Volvo se spekuluje delší dobu. Zhruba ještě před rokem se sice ozývaly názory, že naftové motory ještě mají svou budoucnost, ovšem teď je všemu konec. Dieselové motory pod kapotami nových modelů značky Volvo prostě nebudou, počínaje novým S60.
Se svým závazkem nenabízet nikdy více nové automobily s naftovými motory se tak Volvo stalo jednou z dalších automobilek, které k tomuto drastickému kroku s ekologickým podtextem přistoupily. Předseda představenstva Hakan Samuelsson k tomu uvedl následující:
„Končíme s vývojem nových generací dieselových motorů, naše budoucnost je elektrická. Postupně vyřadíme z nabídky všechny automobily poháněné pouze spalovacím motorem, které na cestě k plné elektrifikaci dočasně zastoupí hybridy. Nové Volvo S60 představuje další krok v tomto závazku."
Pokud se ukáže jen postupně upadající zájem o diesely, pak automobilka ponechá modely nabízené se vznětovými motory ve své nabídce až do konce jejich životního cyklu. Pokud by se však ukázalo, že poptávka opadne podstatně rychleji, bude rychleji ukončena i nabídka těchto modelů.
Volvo již dříve oznámilo, že od roku 2019 budou všechny automobily nabízeny s nějakou formou elektrifikace napříč celým spektrem nabídky. To zahrnuje mild-hybridní systémy, tradiční plug-in hybridy i plně elektrické modely.
Nové Volvo S60, které bude představeno v nadcházejících týdnech, bude prvním modelem značky, který bude nabízen bez vznětového motoru. Místo toho se však zákazníci dočkají ekologických benzínových čtyřválců, které doplní plug-in hybridní systém.
Rozhodnutí pohřbít diesely bylo podle webu CarThrottle učiněno i s ohledem na americký trh, kde jsou naftové motory všeobecně nepopulární. Naopak hybridní pohonné systémy zde stále získávají na popularitě, neboť na ně bývá pohlíženo jako na řešení budoucnosti, které nabízí nižší znečištění a pohodlnější jízdu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?