O konci dieselových motorů pod kapotami automobilů značky Volvo se spekuluje delší dobu. Zhruba ještě před rokem se sice ozývaly názory, že naftové motory ještě mají svou budoucnost, ovšem teď je všemu konec. Dieselové motory pod kapotami nových modelů značky Volvo prostě nebudou, počínaje novým S60.
Se svým závazkem nenabízet nikdy více nové automobily s naftovými motory se tak Volvo stalo jednou z dalších automobilek, které k tomuto drastickému kroku s ekologickým podtextem přistoupily. Předseda představenstva Hakan Samuelsson k tomu uvedl následující:
„Končíme s vývojem nových generací dieselových motorů, naše budoucnost je elektrická. Postupně vyřadíme z nabídky všechny automobily poháněné pouze spalovacím motorem, které na cestě k plné elektrifikaci dočasně zastoupí hybridy. Nové Volvo S60 představuje další krok v tomto závazku."
Pokud se ukáže jen postupně upadající zájem o diesely, pak automobilka ponechá modely nabízené se vznětovými motory ve své nabídce až do konce jejich životního cyklu. Pokud by se však ukázalo, že poptávka opadne podstatně rychleji, bude rychleji ukončena i nabídka těchto modelů.
Volvo již dříve oznámilo, že od roku 2019 budou všechny automobily nabízeny s nějakou formou elektrifikace napříč celým spektrem nabídky. To zahrnuje mild-hybridní systémy, tradiční plug-in hybridy i plně elektrické modely.
Nové Volvo S60, které bude představeno v nadcházejících týdnech, bude prvním modelem značky, který bude nabízen bez vznětového motoru. Místo toho se však zákazníci dočkají ekologických benzínových čtyřválců, které doplní plug-in hybridní systém.
Rozhodnutí pohřbít diesely bylo podle webu CarThrottle učiněno i s ohledem na americký trh, kde jsou naftové motory všeobecně nepopulární. Naopak hybridní pohonné systémy zde stále získávají na popularitě, neboť na ně bývá pohlíženo jako na řešení budoucnosti, které nabízí nižší znečištění a pohodlnější jízdu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?