Kauza Dieselgate, která vypukla již před několika lety, o sobě dala znovu vědět. Automobilka Audi totiž oznámila, že u cca 60 000 automobilů objevila podezření na problémy spojené s emisemi některých typů naftových motorů.
Web Autoblog.com uvedl, že automobilka Audi zastavila dodávky modelů A6 a A7 s vybranými typy dieselových motorů, u kterých mělo být objeveno podezření na problémy spojené se softwarem a emisemi. Žádné bližší informace o typu problémů však zveřejněny nebyly.
Podle dobře informovaného zdroje musí automobilka svolat cca 60 000 automobilů, u kterých by měly být provedeny softwarové změny. Celkový počet automobilů značky Audi, u kterých se musí provádět změny v reakci na kauzu Dieselgate, by tak mohl přesahovat hranici 900 000 kusů.
Koncern VW však musel celkově svolat několik milionů automobilů, přičemž cca 350 000 vozidel stále stojí odstavených na obrovských parkovištích napříč USA. Na odškodném a pokutách pak musela automobilka od září roku 2015, kdy instalaci podvodného SW oficiálně přiznala, vyplatit několik miliard dolarů.
Automobilka tak i nadále pracuje na řešení jedné z největších krizí ve své historii, k čemuž by ji měly výrazně pomoci i miliardové investice do elektromobility. Současně také došlo na malé šarády na nejvyšších postech vedení automobilky.
Oznámení o problémech s dieselovými motory přitom přišlo pouhý jeden den před pravidelným každoročním setkáním akcionářů, na kterém mají být projednávány plány spojené s výrobou elektromobilů.
Na oznámení už samozřejmě zareagovala i německá vláda, která si podle ministryně dopravy předvolá zástupce automobilky k slyšení ohledně dieselových modelů Audi A6/7. Ve svém prohlášení ministryně dopravy uvedla: „KBA si vyžádala slyšení na téma podezření, že modely Audi A6 a A7 V6TDI byly vybaveny ilegálním podvodným zařízením."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?