Kauza Dieselgate, která vypukla již před několika lety, o sobě dala znovu vědět. Automobilka Audi totiž oznámila, že u cca 60 000 automobilů objevila podezření na problémy spojené s emisemi některých typů naftových motorů.
Web Autoblog.com uvedl, že automobilka Audi zastavila dodávky modelů A6 a A7 s vybranými typy dieselových motorů, u kterých mělo být objeveno podezření na problémy spojené se softwarem a emisemi. Žádné bližší informace o typu problémů však zveřejněny nebyly.
Podle dobře informovaného zdroje musí automobilka svolat cca 60 000 automobilů, u kterých by měly být provedeny softwarové změny. Celkový počet automobilů značky Audi, u kterých se musí provádět změny v reakci na kauzu Dieselgate, by tak mohl přesahovat hranici 900 000 kusů.
Koncern VW však musel celkově svolat několik milionů automobilů, přičemž cca 350 000 vozidel stále stojí odstavených na obrovských parkovištích napříč USA. Na odškodném a pokutách pak musela automobilka od září roku 2015, kdy instalaci podvodného SW oficiálně přiznala, vyplatit několik miliard dolarů.
Automobilka tak i nadále pracuje na řešení jedné z největších krizí ve své historii, k čemuž by ji měly výrazně pomoci i miliardové investice do elektromobility. Současně také došlo na malé šarády na nejvyšších postech vedení automobilky.
Oznámení o problémech s dieselovými motory přitom přišlo pouhý jeden den před pravidelným každoročním setkáním akcionářů, na kterém mají být projednávány plány spojené s výrobou elektromobilů.
Na oznámení už samozřejmě zareagovala i německá vláda, která si podle ministryně dopravy předvolá zástupce automobilky k slyšení ohledně dieselových modelů Audi A6/7. Ve svém prohlášení ministryně dopravy uvedla: „KBA si vyžádala slyšení na téma podezření, že modely Audi A6 a A7 V6TDI byly vybaveny ilegálním podvodným zařízením."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?