Web Autoblog.com uvedl, že automobilka Audi zastavila dodávky modelů A6 a A7 s vybranými typy dieselových motorů, u kterých mělo být objeveno podezření na problémy spojené se softwarem a emisemi. Žádné bližší informace o typu problémů však zveřejněny nebyly.
Podle dobře informovaného zdroje musí automobilka svolat cca 60 000 automobilů, u kterých by měly být provedeny softwarové změny. Celkový počet automobilů značky Audi, u kterých se musí provádět změny v reakci na kauzu Dieselgate, by tak mohl přesahovat hranici 900 000 kusů.
Koncern VW však musel celkově svolat několik milionů automobilů, přičemž cca 350 000 vozidel stále stojí odstavených na obrovských parkovištích napříč USA. Na odškodném a pokutách pak musela automobilka od září roku 2015, kdy instalaci podvodného SW oficiálně přiznala, vyplatit několik miliard dolarů.
Automobilka tak i nadále pracuje na řešení jedné z největších krizí ve své historii, k čemuž by ji měly výrazně pomoci i miliardové investice do elektromobility. Současně také došlo na malé šarády na nejvyšších postech vedení automobilky.
Oznámení o problémech s dieselovými motory přitom přišlo pouhý jeden den před pravidelným každoročním setkáním akcionářů, na kterém mají být projednávány plány spojené s výrobou elektromobilů.
Na oznámení už samozřejmě zareagovala i německá vláda, která si podle ministryně dopravy předvolá zástupce automobilky k slyšení ohledně dieselových modelů Audi A6/7. Ve svém prohlášení ministryně dopravy uvedla: „KBA si vyžádala slyšení na téma podezření, že modely Audi A6 a A7 V6TDI byly vybaveny ilegálním podvodným zařízením."