Müller odmítl své plány více specifikovat, ovšem podle plánu "Roadmap E" bychom se v následujících letech mohly dočkat od různých automobilek koncernu VW až 50 čistě elektrických vozidel a zhruba 30 plug-in hybridů. Jedná se o skutečně masivní změnu v orientaci výroby, díky které, jak automobilka doufá, by jeden ze čtyř prodaných vozů do roku 2025 mohl být elektromobil. Kdyby tyto plány skutečně vyšly, pak by koncerny VW prodával okolo 3 milionů elektromobilů ročně.
Tím ovšem plány automobilky nekončí, do roku 2030 by totiž koncern rád kompletně elektrifikoval celé své portfolio. Každý model by tak měl nabídnout svou elektrifikovanou variantu, díky čemuž by napříč celým koncernem bylo možné vybírat až z 400 "eco-friendy" vozů, jak uvádí web CarScoops.
Taková změna ovšem nevyjde lacino, což u VW vede k ročním investicím okolo 20 miliard Euro, které putují do vývoje a podpory e-mobility. Výsledkem by pak měl být vývoj dvou nových elektrických platforem, úprava továren a výrobních center a v neposlední řadě i výstavba nabíjecí infrastruktury.
Tím ovšem výdaje nekončí, neboť podle odhadů bude společnost do roku 2025 ročně potřebovat baterie o celkové kapacita až 150 GWh jen pro svou potřebu. Pro srovnání automobilka uvedla, že se jedná o ekvivalent zhruba čtyř "Tesla Gigafactory", což společnost vedlo k vypsání výběrového řízení na zakázku v hodnotě dalších 50 miliard Euro.