Matthias Müller, výkonný ředitel koncernu Volkswagen, využil autosalonu ve Frankfurtu k velkolepému oznámení, podle kterého by všechny značky koncernu VW měly svým zákazníkům nabídnout do roku 2025 až 80 elektrifikovaných modelů. Pokud je tedy elektrifikace opravdu jedinou správnou volbou, pak se VW budoucnosti skutečně bát nemusí.
Müller odmítl své plány více specifikovat, ovšem podle plánu "Roadmap E" bychom se v následujících letech mohly dočkat od různých automobilek koncernu VW až 50 čistě elektrických vozidel a zhruba 30 plug-in hybridů. Jedná se o skutečně masivní změnu v orientaci výroby, díky které, jak automobilka doufá, by jeden ze čtyř prodaných vozů do roku 2025 mohl být elektromobil. Kdyby tyto plány skutečně vyšly, pak by koncerny VW prodával okolo 3 milionů elektromobilů ročně.
Tím ovšem plány automobilky nekončí, do roku 2030 by totiž koncern rád kompletně elektrifikoval celé své portfolio. Každý model by tak měl nabídnout svou elektrifikovanou variantu, díky čemuž by napříč celým koncernem bylo možné vybírat až z 400 "eco-friendy" vozů, jak uvádí web CarScoops.
Taková změna ovšem nevyjde lacino, což u VW vede k ročním investicím okolo 20 miliard Euro, které putují do vývoje a podpory e-mobility. Výsledkem by pak měl být vývoj dvou nových elektrických platforem, úprava továren a výrobních center a v neposlední řadě i výstavba nabíjecí infrastruktury.
Tím ovšem výdaje nekončí, neboť podle odhadů bude společnost do roku 2025 ročně potřebovat baterie o celkové kapacita až 150 GWh jen pro svou potřebu. Pro srovnání automobilka uvedla, že se jedná o ekvivalent zhruba čtyř "Tesla Gigafactory", což společnost vedlo k vypsání výběrového řízení na zakázku v hodnotě dalších 50 miliard Euro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?