Matthias Müller, výkonný ředitel koncernu Volkswagen, využil autosalonu ve Frankfurtu k velkolepému oznámení, podle kterého by všechny značky koncernu VW měly svým zákazníkům nabídnout do roku 2025 až 80 elektrifikovaných modelů. Pokud je tedy elektrifikace opravdu jedinou správnou volbou, pak se VW budoucnosti skutečně bát nemusí.
Müller odmítl své plány více specifikovat, ovšem podle plánu "Roadmap E" bychom se v následujících letech mohly dočkat od různých automobilek koncernu VW až 50 čistě elektrických vozidel a zhruba 30 plug-in hybridů. Jedná se o skutečně masivní změnu v orientaci výroby, díky které, jak automobilka doufá, by jeden ze čtyř prodaných vozů do roku 2025 mohl být elektromobil. Kdyby tyto plány skutečně vyšly, pak by koncerny VW prodával okolo 3 milionů elektromobilů ročně.
Tím ovšem plány automobilky nekončí, do roku 2030 by totiž koncern rád kompletně elektrifikoval celé své portfolio. Každý model by tak měl nabídnout svou elektrifikovanou variantu, díky čemuž by napříč celým koncernem bylo možné vybírat až z 400 "eco-friendy" vozů, jak uvádí web CarScoops.
Taková změna ovšem nevyjde lacino, což u VW vede k ročním investicím okolo 20 miliard Euro, které putují do vývoje a podpory e-mobility. Výsledkem by pak měl být vývoj dvou nových elektrických platforem, úprava továren a výrobních center a v neposlední řadě i výstavba nabíjecí infrastruktury.
Tím ovšem výdaje nekončí, neboť podle odhadů bude společnost do roku 2025 ročně potřebovat baterie o celkové kapacita až 150 GWh jen pro svou potřebu. Pro srovnání automobilka uvedla, že se jedná o ekvivalent zhruba čtyř "Tesla Gigafactory", což společnost vedlo k vypsání výběrového řízení na zakázku v hodnotě dalších 50 miliard Euro.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).