Matthias Müller, výkonný ředitel koncernu Volkswagen, využil autosalonu ve Frankfurtu k velkolepému oznámení, podle kterého by všechny značky koncernu VW měly svým zákazníkům nabídnout do roku 2025 až 80 elektrifikovaných modelů. Pokud je tedy elektrifikace opravdu jedinou správnou volbou, pak se VW budoucnosti skutečně bát nemusí.
Müller odmítl své plány více specifikovat, ovšem podle plánu "Roadmap E" bychom se v následujících letech mohly dočkat od různých automobilek koncernu VW až 50 čistě elektrických vozidel a zhruba 30 plug-in hybridů. Jedná se o skutečně masivní změnu v orientaci výroby, díky které, jak automobilka doufá, by jeden ze čtyř prodaných vozů do roku 2025 mohl být elektromobil. Kdyby tyto plány skutečně vyšly, pak by koncerny VW prodával okolo 3 milionů elektromobilů ročně.
Tím ovšem plány automobilky nekončí, do roku 2030 by totiž koncern rád kompletně elektrifikoval celé své portfolio. Každý model by tak měl nabídnout svou elektrifikovanou variantu, díky čemuž by napříč celým koncernem bylo možné vybírat až z 400 "eco-friendy" vozů, jak uvádí web CarScoops.
Taková změna ovšem nevyjde lacino, což u VW vede k ročním investicím okolo 20 miliard Euro, které putují do vývoje a podpory e-mobility. Výsledkem by pak měl být vývoj dvou nových elektrických platforem, úprava továren a výrobních center a v neposlední řadě i výstavba nabíjecí infrastruktury.
Tím ovšem výdaje nekončí, neboť podle odhadů bude společnost do roku 2025 ročně potřebovat baterie o celkové kapacita až 150 GWh jen pro svou potřebu. Pro srovnání automobilka uvedla, že se jedná o ekvivalent zhruba čtyř "Tesla Gigafactory", což společnost vedlo k vypsání výběrového řízení na zakázku v hodnotě dalších 50 miliard Euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?