Matthias Müller, výkonný ředitel koncernu Volkswagen, využil autosalonu ve Frankfurtu k velkolepému oznámení, podle kterého by všechny značky koncernu VW měly svým zákazníkům nabídnout do roku 2025 až 80 elektrifikovaných modelů. Pokud je tedy elektrifikace opravdu jedinou správnou volbou, pak se VW budoucnosti skutečně bát nemusí.
Müller odmítl své plány více specifikovat, ovšem podle plánu "Roadmap E" bychom se v následujících letech mohly dočkat od různých automobilek koncernu VW až 50 čistě elektrických vozidel a zhruba 30 plug-in hybridů. Jedná se o skutečně masivní změnu v orientaci výroby, díky které, jak automobilka doufá, by jeden ze čtyř prodaných vozů do roku 2025 mohl být elektromobil. Kdyby tyto plány skutečně vyšly, pak by koncerny VW prodával okolo 3 milionů elektromobilů ročně.
Tím ovšem plány automobilky nekončí, do roku 2030 by totiž koncern rád kompletně elektrifikoval celé své portfolio. Každý model by tak měl nabídnout svou elektrifikovanou variantu, díky čemuž by napříč celým koncernem bylo možné vybírat až z 400 "eco-friendy" vozů, jak uvádí web CarScoops.
Taková změna ovšem nevyjde lacino, což u VW vede k ročním investicím okolo 20 miliard Euro, které putují do vývoje a podpory e-mobility. Výsledkem by pak měl být vývoj dvou nových elektrických platforem, úprava továren a výrobních center a v neposlední řadě i výstavba nabíjecí infrastruktury.
Tím ovšem výdaje nekončí, neboť podle odhadů bude společnost do roku 2025 ročně potřebovat baterie o celkové kapacita až 150 GWh jen pro svou potřebu. Pro srovnání automobilka uvedla, že se jedná o ekvivalent zhruba čtyř "Tesla Gigafactory", což společnost vedlo k vypsání výběrového řízení na zakázku v hodnotě dalších 50 miliard Euro.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?