Ačkoliv Aston Martin ještě ani nepředstavil svůj první čistě elektrický model RapidE, už nyní se v automobilka připravuje na velký posun směrem k hybridním technologiím. V rozhovoru pro Financial Times se o tom rozmluvil Andy Palmer, CEO automobilky.
Podle slov Andyho Palmera by automobilka chtěla být 100% hybridní už do roku 2025. Vedení společnosti dokonce věří, že v roce 2030 by hybridy mohly tvořit až čtvrtinu prodejů, což jsou poměrně silná slova.
Pro automobilku by to znamenalo poměrně radikální změnu, ovšem příznivci klasických motorů by se bát neměli. Podle zprávy se totiž zdá, že Aston Martin si své legendární spalovací motory ještě po nějaký čas ponechá.
Co se elektromobilů a jejich technologií týče, podle Palmera by bylo nejlepší, kdyby si Aston všechny potřebné technologie vyvíjel sám a nemusel tak býz závislý na dodávkách od svých partnerů, mezi které patří například Daimler. Palmer totiž považuje tuto technologii za klíčovou, stejně jako motory V12, a podle něj by tato technologie měla zůstat pouze v Aston Martinu.
Kromě toho se ale zpráva dotkla i zajímavějšího tématu: nového supersportu s motorem uprostřed, který by měl dorazit v roce 2020. Dlouho se očekávalo, že tento vůz dostane pod kapotu alespoň motor V8, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že by mohlo jít "pouze" o V6.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?