Ačkoliv Aston Martin ještě ani nepředstavil svůj první čistě elektrický model RapidE, už nyní se v automobilka připravuje na velký posun směrem k hybridním technologiím. V rozhovoru pro Financial Times se o tom rozmluvil Andy Palmer, CEO automobilky.
Podle slov Andyho Palmera by automobilka chtěla být 100% hybridní už do roku 2025. Vedení společnosti dokonce věří, že v roce 2030 by hybridy mohly tvořit až čtvrtinu prodejů, což jsou poměrně silná slova.
Pro automobilku by to znamenalo poměrně radikální změnu, ovšem příznivci klasických motorů by se bát neměli. Podle zprávy se totiž zdá, že Aston Martin si své legendární spalovací motory ještě po nějaký čas ponechá.
Co se elektromobilů a jejich technologií týče, podle Palmera by bylo nejlepší, kdyby si Aston všechny potřebné technologie vyvíjel sám a nemusel tak býz závislý na dodávkách od svých partnerů, mezi které patří například Daimler. Palmer totiž považuje tuto technologii za klíčovou, stejně jako motory V12, a podle něj by tato technologie měla zůstat pouze v Aston Martinu.
Kromě toho se ale zpráva dotkla i zajímavějšího tématu: nového supersportu s motorem uprostřed, který by měl dorazit v roce 2020. Dlouho se očekávalo, že tento vůz dostane pod kapotu alespoň motor V8, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že by mohlo jít "pouze" o V6.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?