Spojení konopí a motorismu není zrovna šťastnou kombinací, pokud však nejste Bruce Dietzen, který dokázal postavit kompletně novou karoserii vozu z pouhých 45 kilogramů tkaného konopí.
S myšlenkou automobilu, jehož karoserie by byla vyrobena z konopí, však nepřišel Dietzen první. O několik desítek let ho předběhl Henry Ford, který v roce 1941 představil první automobil, jehož karoserie byla vyrobena z tkaného konopí.
Díky použití rostlinného materiálu při výrobě automobilu se totiž dá ušetřit obrovské množství oxidu uhličitého uvolněného do vzduchu. Na myšlenku karoserií z konopí se pak na dlouhou dobu zapomnělo, nyní se jí však chopil právě Bruce Dietzen, bývalý ředitel společnosti Dell.
Jeho cílem je upozornit společnost na možnost využívání alternativních materiálů k výrobě karoserií. Za tím účelem tak proinvestoval cca 200.000 dolarů (cca 4,5 milionu korun) a z první generace Mazdy Mx-5 vytvořil zcela unikátní stroj.
Jeho karoserie, vyrobená z 45 kilogramů konopí a pryskyřice, je lehčí než karoserie vyrobené z laminátu a dokonce i cca 10x odolnější než plechová karoserie, což ostatně Dietzen demonstroval několika silnými údery.
Vůz se dokonce představil i v nové epizodě Jay Leno's Garage. Co se jízdních vlastností týče, pravděpodobně se toho moc nezměnilo, ovšem pod kapotou přibylo pořádné stádo koní, neboť vozy Renew procházejí úpravou od Flyin' Miata. Lidé by však mohli slyšet právě na ekologičnost této karoserie. Leno však upozorňuje na to, že konopí sice vyvolá v lidech zájem, ale zároveň přestanou brát Dietzena vážně.
Dietzen se však svého snu o masivním využívání konopí v automobilovém průmyslu nechce vzdát a kromě karoserií z konopí spolupracuje dokonce i na vývoji paliva, v němž je konopí obsaženo
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.