Spojení konopí a motorismu není zrovna šťastnou kombinací, pokud však nejste Bruce Dietzen, který dokázal postavit kompletně novou karoserii vozu z pouhých 45 kilogramů tkaného konopí.
S myšlenkou automobilu, jehož karoserie by byla vyrobena z konopí, však nepřišel Dietzen první. O několik desítek let ho předběhl Henry Ford, který v roce 1941 představil první automobil, jehož karoserie byla vyrobena z tkaného konopí.
Díky použití rostlinného materiálu při výrobě automobilu se totiž dá ušetřit obrovské množství oxidu uhličitého uvolněného do vzduchu. Na myšlenku karoserií z konopí se pak na dlouhou dobu zapomnělo, nyní se jí však chopil právě Bruce Dietzen, bývalý ředitel společnosti Dell.
Jeho cílem je upozornit společnost na možnost využívání alternativních materiálů k výrobě karoserií. Za tím účelem tak proinvestoval cca 200.000 dolarů (cca 4,5 milionu korun) a z první generace Mazdy Mx-5 vytvořil zcela unikátní stroj.
Jeho karoserie, vyrobená z 45 kilogramů konopí a pryskyřice, je lehčí než karoserie vyrobené z laminátu a dokonce i cca 10x odolnější než plechová karoserie, což ostatně Dietzen demonstroval několika silnými údery.
Vůz se dokonce představil i v nové epizodě Jay Leno's Garage. Co se jízdních vlastností týče, pravděpodobně se toho moc nezměnilo, ovšem pod kapotou přibylo pořádné stádo koní, neboť vozy Renew procházejí úpravou od Flyin' Miata. Lidé by však mohli slyšet právě na ekologičnost této karoserie. Leno však upozorňuje na to, že konopí sice vyvolá v lidech zájem, ale zároveň přestanou brát Dietzena vážně.
Dietzen se však svého snu o masivním využívání konopí v automobilovém průmyslu nechce vzdát a kromě karoserií z konopí spolupracuje dokonce i na vývoji paliva, v němž je konopí obsaženo
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?