Asi před měsícem jsme vás informovali o představení prvního čistě elektrického pickupu s názvem Workhorse. Tou dobou se zdálo, že se jedná o absolutní unikát, ovšem v Kanadě společnost Havelaar vyvíjela konkurenční model s názvem "Bison"
Kanadská pobočka společnosti Havelaar představila v minulých dnech na konferenci EVVE v Ontariu svůj elektrický pickup Bison, který se stane největším konkurentem amerického elektrického pickupu Workhorse, o kterém jsme vás nedávno informovali.
Bison byl postaven přímo pro podmínky chladné a drsné Kanady, takže na jeho vývoji si konstruktéři dali opravdu záležet - ostatně se samotným vývojem pomáhala i Universita v Torontu. Pod kapotou tohoto vozu bychom našli dva elektromotory které pohání obě nápravy a jejich konstrukce snese jak zimu, tak tvrdé podmínky. Samotný rám, na kterém je vůz postaven, byl vytvořen z oceli a vyztužen karbonovými vlákny, díky čemuž by měl nabídnout naprosto ukázkovou torzní tuhost.
Ačkoliv neznáme kapacitu baterií, podle výrobce by měl vůz zvládnout na jedno dobití vzdálenost 186 mil, tedy cca 300 kilometrů. Přitom nabízí zadní nákladový prostor o objemu 1302 litrů a vnitřní úložný prostor 510 litrů. Ovládací prvky interiéru jsou kompletně řešeny pomocí LCD dotykových panelů, podobně jako v Tesle.
Aby se Bison prosadil, bude muset nabídnout něco extra. Konkurenční firma Workhorse totiž v nedávné době začala nabízet svůj model W-15 i svým zákazníkům do nabídky fleetových vozidel. Pozitivní zprávou však je, že největší průkopník elektromobilů, společnost Tesla, se výrobou pick-upů v příštích letech nehodlá zabývat, což oznámil sám Elon Musk na svém Twitteru. Na zásadní otázky "Kdy se vůz dostane na trh a kolik bude stát?" se nám ale odpověď nalézt nepovedlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.