Asi před měsícem jsme vás informovali o představení prvního čistě elektrického pickupu s názvem Workhorse. Tou dobou se zdálo, že se jedná o absolutní unikát, ovšem v Kanadě společnost Havelaar vyvíjela konkurenční model s názvem "Bison"
Kanadská pobočka společnosti Havelaar představila v minulých dnech na konferenci EVVE v Ontariu svůj elektrický pickup Bison, který se stane největším konkurentem amerického elektrického pickupu Workhorse, o kterém jsme vás nedávno informovali.
Bison byl postaven přímo pro podmínky chladné a drsné Kanady, takže na jeho vývoji si konstruktéři dali opravdu záležet - ostatně se samotným vývojem pomáhala i Universita v Torontu. Pod kapotou tohoto vozu bychom našli dva elektromotory které pohání obě nápravy a jejich konstrukce snese jak zimu, tak tvrdé podmínky. Samotný rám, na kterém je vůz postaven, byl vytvořen z oceli a vyztužen karbonovými vlákny, díky čemuž by měl nabídnout naprosto ukázkovou torzní tuhost.
Ačkoliv neznáme kapacitu baterií, podle výrobce by měl vůz zvládnout na jedno dobití vzdálenost 186 mil, tedy cca 300 kilometrů. Přitom nabízí zadní nákladový prostor o objemu 1302 litrů a vnitřní úložný prostor 510 litrů. Ovládací prvky interiéru jsou kompletně řešeny pomocí LCD dotykových panelů, podobně jako v Tesle.
Aby se Bison prosadil, bude muset nabídnout něco extra. Konkurenční firma Workhorse totiž v nedávné době začala nabízet svůj model W-15 i svým zákazníkům do nabídky fleetových vozidel. Pozitivní zprávou však je, že největší průkopník elektromobilů, společnost Tesla, se výrobou pick-upů v příštích letech nehodlá zabývat, což oznámil sám Elon Musk na svém Twitteru. Na zásadní otázky "Kdy se vůz dostane na trh a kolik bude stát?" se nám ale odpověď nalézt nepovedlo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?