Španělské město Barcelona s dalšími 39 okolními obcemi připravilo pro všechny motoristy výraznou změnu. Tou je nový zákon, omezující vjezd starších aut.
Konkrétně jde o to, že vozy zaregistrované před rokem 1997 budou smět do centra hlavního města jen o víkendu. Oproti tomu ve všední dny bude jejich vjezd zakázán a pokutován. I kdybyste ale plánovali cestu se svým starším vozem do tohoto města, nemusíte se bát.
Zákon vstoupí v platnost až prvního ledna 2019 a podle propočtů se omezení dočká více jak sto tisíc automobilů. Tento počet však nezahrnuje okolní země, z nichž pravidelně svým vozem cestují další tisíce lidí. Ovšem pozor. Od letošního 1. prosince může zastupitelstvo města zakázat stejným vozům vjezd do města v případě, že bude vyhlášen stav mimořádně vysokého znečištění ovzduší.
A jaké jsou benefity pro obyvatele? Ti, kdož vlastní starší vůz, než je uvedeno v zákoně, dostanou šanci využít bezplatnou hromadnou dopravu. „Lidé nám dávají jasně najevo, že se znečištěním ovzduší chtějí bojovat. Jedná se o problém, který má za následek velký počet zdravotních komplikací,“ řekl k celé věci Janet Sanz, místostarosta pro životní prostředí.
Pokud vše půjde podle plánu, vypouštěné emise klesnou jen v Barceloně v příštích pěti letech až o deset procent. Od roku 2025 se pak zde zakáže vjezd osobákům a dodávkám s dieselovými agregáty. Elektro auta tak začínají mít stále větší potenciál.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?