Hybridy a elektromobily mají za pár let zcela nahradit diesely a značně snížit podíl zážehových motorů. K tomu je nicméně potřeba primárně snížit jejich cenu pro koncové zákazníky. A to je možné jen snížením celkových výrobních nákladů.
Ve druhé polovině letošního roku koupil Nissan 34 procent automobilky Mitsubishi za asi 1,5 miliardy liber (cca 48,25 miliard korun). Záminkou této akvizice byl především rozsáhlý emisní skandál, s nímž se tři diamanty potýkají. Carlos Ghosn, šéf celé aliance Renault-Nissan, se tak formálně postavil do čela další automobilky a jeho plánem zcela nepochybně je budoucí plná integrace Mitsubishi do mamutí aliance. Ta by se tak stala největším výrobcem na světě, a to je jistě lákavý titul.
Mezitím ale podle japonského deníku Nikkei, citovaného například britským Autocarem, připravují všechny tři automobilky vzájemné sdílení platformy pro elektromobily. Cílem je snížit náklady na vývoj a výrobu, čímž by se povedlo stlačit konečnou prodejní cenu. Ghosn totiž chce dlouhodobě produkovat elektromobily s cenou nižší než u klasických spalovacích automobilů.
Původně tento plán počítal pouze s novými generacemi Renaultu Zoe a Nissanu Leaf, Mitsubishi je ale nyní rovněž součástí aliance. Jaký model ale na nové platformě nabídne jasné není. Podle japonských novin probíhá spolupráce inženýrů i vývojářů všech automobilek, vedla platforem samotných by sdíleny měly být i komponenty pohonu, včetně motorů a baterií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?