Hybridy a elektromobily mají za pár let zcela nahradit diesely a značně snížit podíl zážehových motorů. K tomu je nicméně potřeba primárně snížit jejich cenu pro koncové zákazníky. A to je možné jen snížením celkových výrobních nákladů.
Ve druhé polovině letošního roku koupil Nissan 34 procent automobilky Mitsubishi za asi 1,5 miliardy liber (cca 48,25 miliard korun). Záminkou této akvizice byl především rozsáhlý emisní skandál, s nímž se tři diamanty potýkají. Carlos Ghosn, šéf celé aliance Renault-Nissan, se tak formálně postavil do čela další automobilky a jeho plánem zcela nepochybně je budoucí plná integrace Mitsubishi do mamutí aliance. Ta by se tak stala největším výrobcem na světě, a to je jistě lákavý titul.
Mezitím ale podle japonského deníku Nikkei, citovaného například britským Autocarem, připravují všechny tři automobilky vzájemné sdílení platformy pro elektromobily. Cílem je snížit náklady na vývoj a výrobu, čímž by se povedlo stlačit konečnou prodejní cenu. Ghosn totiž chce dlouhodobě produkovat elektromobily s cenou nižší než u klasických spalovacích automobilů.
Původně tento plán počítal pouze s novými generacemi Renaultu Zoe a Nissanu Leaf, Mitsubishi je ale nyní rovněž součástí aliance. Jaký model ale na nové platformě nabídne jasné není. Podle japonských novin probíhá spolupráce inženýrů i vývojářů všech automobilek, vedla platforem samotných by sdíleny měly být i komponenty pohonu, včetně motorů a baterií.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?