Hybridy a elektromobily mají za pár let zcela nahradit diesely a značně snížit podíl zážehových motorů. K tomu je nicméně potřeba primárně snížit jejich cenu pro koncové zákazníky. A to je možné jen snížením celkových výrobních nákladů.
Ve druhé polovině letošního roku koupil Nissan 34 procent automobilky Mitsubishi za asi 1,5 miliardy liber (cca 48,25 miliard korun). Záminkou této akvizice byl především rozsáhlý emisní skandál, s nímž se tři diamanty potýkají. Carlos Ghosn, šéf celé aliance Renault-Nissan, se tak formálně postavil do čela další automobilky a jeho plánem zcela nepochybně je budoucí plná integrace Mitsubishi do mamutí aliance. Ta by se tak stala největším výrobcem na světě, a to je jistě lákavý titul.
Mezitím ale podle japonského deníku Nikkei, citovaného například britským Autocarem, připravují všechny tři automobilky vzájemné sdílení platformy pro elektromobily. Cílem je snížit náklady na vývoj a výrobu, čímž by se povedlo stlačit konečnou prodejní cenu. Ghosn totiž chce dlouhodobě produkovat elektromobily s cenou nižší než u klasických spalovacích automobilů.
Původně tento plán počítal pouze s novými generacemi Renaultu Zoe a Nissanu Leaf, Mitsubishi je ale nyní rovněž součástí aliance. Jaký model ale na nové platformě nabídne jasné není. Podle japonských novin probíhá spolupráce inženýrů i vývojářů všech automobilek, vedla platforem samotných by sdíleny měly být i komponenty pohonu, včetně motorů a baterií.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.