Švýcarská automobilka Rinspeed vizionáře Franka Rinderknechta každoročně ukazuje na novém konceptu nejmodernější automobilové technologie. Většinou mají jeho počiny ale i něco navíc, například v podobě přistávací plochy na drony. Městský model Oasis ale ohromí i ty, kteří si myslí, že už nic nového nejde vymyslet.
Býval to ženevský autosalon, kde Rinspeed každoročně představoval své nové modely. Již letos se však kupé Σtos představilo na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas a stejné místo Švýcaři neopustí ani začátkem příštího roku. Místo kupé se tam však ukáže koncept městského hatchbacku budoucnosti. Oasis, jak se vůz jmenuje, je pouze dvoumístný, své pasažéry ale pohostí v královsky pohodlných sedadlech, mající blíže ke komfortnímu gauči. Nevýhodu může leckdo shledat v plně prosklené karosérii, pro okolí jsou tak oba lidé uvnitř v podstatě jako ve skleníku. Na druhou stranu to s sebou přináší výborný výhled všemi směry.
A pokud je řeč o skleníku, nejabsurdnějším prvkem celého vozu je malá zahrádka. Ano, skutečně, v interiéru se nachází místo, kde mohou růst nejrůznější menší rostliny, bylinky a popřípadě dokonce bonsaje. To místo je mezi palubní deskou a předním oknem, ideálně v dosahu slunečních paprsků a až příliš daleko od ruky člověka, který musí zelené políčko zalévat a zároveň nepolít rozměrnou obrazovku. Ta se táhne přes celou délku palubní desky, má rozlišení 5K a vedle hlasu lze funkce ovládat i gesty. Nechybí rozhraní Harman, řada aplikací, možnost připojení na sociální sítě a dokonce platforma pro sdílení vozidla. Na čelní sklo jsou pomocí holografické laserové projekce promítány důležité informace o vozu.
Technicky nejzajímavějším prvkem je možnost autonomního řízení. V tom případě se volant promění ve stoleček (volitelně i s klávesnicí) a oba cestující mohou nerušení konverzovat a například u toho pít kávu nebo konzumovat oběd. Mimochodem, i na to je Oasis připraven, protože si s sebou vozí v zadní části úložný prostor, v němž je možná udržovat zvolenou teplotu. O pohon vozu se starají dva elektromotory, zabudované do kol, bližší informace nicméně chybí. Na střeše je solární panel, pravděpodobně pro dobíjení palubní elektroniky, možná i baterie pro elektromotory. Zajímavostí je promítání krátkých informací přímo na vozovku, například pokyn pro chodce, aby přešel silnici, protože auto zpomaluje. Při výrobě vozu spolupracovalo hned několik předních světových hráčů na poli automobilových technologií, jejichž výsledek uvidíme nejprve na CES v Las Vegas a poté na autosalonu v Detroitu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?