Francouzské automobilce Renault se v posledních dnech příliš nedaří. Nově se totiž objevila zpráva, že jí hrozí další vyšetřování spojení s udávanými falešnými údaji o emisích oxidů dusíku.
To se týká samozřejmě výhradně modelů s naftovými motory (blíže neurčených) a francouzský úřad pro ochranu spotřebitelů již pracuje na tom, aby bylo vše řádně prošetřeno. Podle něho totiž měl Renault při laboratorních testech manipulovat s výslednými vypouštěnými emisemi, k čemuž napomáhal speciální software.
O dost horší je fakt, že při nedávné razii francouzské policie v sídle společnosti se opravdu našli určité dokumenty, které Renaultu moc nepomáhají. K tomu se přidalo pár záznamů rozhovorů s představiteli podniku, kde je jasně o všem hovořeno.
Francouzská prokuratura pak posoudí, zda se má opravdu rozjet rozsáhlé vyšetřování, které by mohlo v krajím případě skončit soudním sporem a odškodněním tisíců majitelů postižených Renaultů. Však si vzpomeňme na německý koncern VW, který díky odškodnění musel přijmout leckterá úsporná opatření.
A co na samotný Renault? Jeho mluvčí vydal jen krátké tiskové prohlášení, ve kterém se uvádí, že naftové motory u jeho modelů naprosto bezproblému vyhovují evropským zákonům. Otázkou ale je, zda je to pravda, pokud ne, automobilku čekají krušné chvíle, které budou podobné jako u Volkswagenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.