Francouzské automobilce Renault se v posledních dnech příliš nedaří. Nově se totiž objevila zpráva, že jí hrozí další vyšetřování spojení s udávanými falešnými údaji o emisích oxidů dusíku.
To se týká samozřejmě výhradně modelů s naftovými motory (blíže neurčených) a francouzský úřad pro ochranu spotřebitelů již pracuje na tom, aby bylo vše řádně prošetřeno. Podle něho totiž měl Renault při laboratorních testech manipulovat s výslednými vypouštěnými emisemi, k čemuž napomáhal speciální software.
O dost horší je fakt, že při nedávné razii francouzské policie v sídle společnosti se opravdu našli určité dokumenty, které Renaultu moc nepomáhají. K tomu se přidalo pár záznamů rozhovorů s představiteli podniku, kde je jasně o všem hovořeno.
Francouzská prokuratura pak posoudí, zda se má opravdu rozjet rozsáhlé vyšetřování, které by mohlo v krajím případě skončit soudním sporem a odškodněním tisíců majitelů postižených Renaultů. Však si vzpomeňme na německý koncern VW, který díky odškodnění musel přijmout leckterá úsporná opatření.
A co na samotný Renault? Jeho mluvčí vydal jen krátké tiskové prohlášení, ve kterém se uvádí, že naftové motory u jeho modelů naprosto bezproblému vyhovují evropským zákonům. Otázkou ale je, zda je to pravda, pokud ne, automobilku čekají krušné chvíle, které budou podobné jako u Volkswagenu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.