Sotva jeden rok byl v prodeji elektromobil od Audi. Jednalo se o R8 e-tron, které kvůli malé prodejnosti postihlo definitivní ukončení výroby.
O to horší je fakt, že celých šest let Audi uvažovalo nad něčím, co by bylo supersportovní a přitom šetřilo přírodu. Nakonec se rozhodlo pro R8ku s elektromotorem a jakmile se to dozvěděla veřejnost, spustila se lavina spekulací, jak moc dobrý vůz vlastně bude.
Nakonec se však očekávané novinky stala ne moc populární novinka. A je vlastně úplně jedno, že elektrická R8 zrychlí z nuly na sto za 3,2 vteřiny. Tohle auto má totiž omezenou nejvyšší rychlost na 210 km/h. V době prodeje naštěstí byla možnost za tučný příplatek omezovač posunout na 250 km/h.
O dost zajímavějším údajem je porce kilometrů, které tenhle vůz ujede na jedno nabití. Audi R8 e-tron nabídne dojezd až 450 kilometrů, což není málo. Malá však nebyla ani cenovka, která se na v přepočtu na naší měnu šplhala k částce 27 milionů korun. Možná právě tohle byl hřebík do rakve jinak povedené eletro R8.
Ve výsledku se tak prodalo ani ne 100 kusů R8 e-tron. Není proto divu, že nic dalšího se od Audi nechystá, respektive elektrickou R8 jen tak na trhu neuvidíme. Tohle je dost velká ukázka, jak moc neúspěšný model se dá vyrobit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?