V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.
Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.
Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.
Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.
Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?