K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

AutoRoad.cz, 11. června 2017, 06:49 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem.

Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem. | foto: Renault

Sdílejte článek

Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.

Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.

Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.

Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

K pohonu slouží litrový tříválec, Suzuki Celerio.

Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

Unikátní Lamborghini Gallardo LP560-4 Polizia

Pokuty z dovolené vás dostihnou i v Česku, po čem jdou policisté nejvíc?

Spirit of Ecstasy

Ikonická soška na kapotě Rolls-Royce? Její tajemný příběh skončil tragicky

Exkluzivní česká edice „zlatých“ vozů BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT bude vydražena na dobročinné účely nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.

Unikátní zlatá BMW pro český trh? Starlight Edition nenechá žádného sběratele chladným

Některé části interiéru jedinečného hybridního Volva XC60 T8 byly vyrobeny z recyklovaných plastů

Recyklací za spásu automobilového průmyslu? Volvo opět překvapilo neotřelým přístupem

Koncept Astra-Gnome měl představovat vizi automobilového průmyslu po roce 2000

Autem na nákup i do vesmíru? Astra-Gnome byl vizí budoucnosti z roku 1956

reklama
reklama

Doporučujeme

Extreme Tuners

Tohle nejde uřídit. Mitsubishi Evo, 2000 koní a jasný světový rekord

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  2. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  3. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  4. Japonská kopie legendárního Humvee? Mega Cruiser je dodnes největším SUV Toyoty

  5. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

  6. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud