Elektromobily pomalu dotahují spalovací motory, Renault Zoe umí i 400 kilometrů

Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem.
Renault Zoe přichází v provedení ZE 40 s novou baterií a větším dojezdem., foto: Renault
AutoRoad.cz 11. června 2017 06:49
Sdílej:

V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.

Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.

Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.

Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.

Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?