V posledních týdnech se roztrhl pytel s dlouhými čistě elektrickými dojezdy. Nejprve přišel Opel s Amperou-e, která měla dostat na lopatky všechnu potencionální konkurenci s dojezdem až 500 kilometrů. Renault ale nezahálí a představuje pětidveřový hatchback Zoe se zvětšenou kapacitou baterie.
Renault Zoe je aktuálně nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, a to i navzdory premiéře již před více než čtyřmi roky. Francouzi ale pětidveřový hatchback neustále vylepšují, a to především o nové komponenty pohonného ústrojí. Zatím poslední velká modernizace se týká lithium-iontového akumulátoru. V základní verzi modelu s výkonem 57 kW (77 k) sice zůstává kapacita 22 kWh a dojezd 240 kilometrů podle cyklu NEDC, nově ale bude dostupný i akumulátor s kapacitou 41 kWh (provedení Zoe ZE 40) v kombinaci s výkonem 65 kW (88 k). Ten prodlouží dojezd na 400 kilometrů podle cyklu NEDC, v reálném provozu pak Renault udává rádius 300 kilometrů. Dobíjení probíhá stejně jako u původní baterie, při použití běžně dostupné nabíjecí stanice uvádí automobilka, že na 80 procent kapacity stačí v průměru 30 minut. Dostupná zůstává i funkce Quick Charge.
Výrobu baterie obstarává LG Chem, který spolu s Renaultem ani při zvětšené kapacitě výrazně nepřidal na její váze či velikosti. Místo nových článků byla totiž zvětšena hustota těch stávajících. Produkci samotného auta má ale na starosti Renault, a to v továrně Flins blízko Paříže. Ano, to je stejný závod, který stojí za produkcí modelu Clio. Vedle nové baterie má vůz také řadu dalších menších vylepšení. Například navigace, zabudovaná do systému R-Link, nyní zobrazuje všechna veřejná dobíjecí místa ve vybraných evropských zemích. Platit za dobití vozu je nyní možná přes aplikaci ZE Pass pro chytré telefony či speciální kartou. Zatím tedy pouze v Německu, brzy se další dočkají i další státy.
Od příštího roku bude dostupná aplikace pro chytrý telefon, která supluje navigační systém. Respektive pokud přijedete s vozem někam blízko cílového bodu, avšak ne přímo k němu, telefon Vás na něj dovede. Mobil půjde využít i k najití vozu na parkovišti nebo ovládání některých palubních funkcí na dálku. Ve francouzském ceníku pak najdeme limitovanou sérii Edition One (jinde v Evropě Bose) s koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly a audiosystémem Bose.
Pro všechny linie budou dostupné nové laky červená Intense a šedá Titanium, výbavových vylepšení se dočkaly stupně Zen a Intense. Základní cena vozu s novým akumulátorem ve Francii stoupla na 23 600 eur (cca 638 000 korun), což ale neobsahuje pronájem samotné baterie za nejméně 69 eur měsíčně (cca 1864 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.