Modely Tesla Motors by chtěl dneska porazit, nebo jim alespoň konkurovat, kde kdo. Posledním v řadě je nyní Mercedes-Benz. Ten nechce konkurovat Modelu S, nýbrž Modelu X, a to sériovou verzí konceptu Generation EQ. Ten je první elektrickou vlaštovkou Němců, která má vézt nejen k sériovému modelu, ale i samostatné značce EQ.
Volkswagen v Paříži prezentuje první auto na modulární platformě MEB pro elektromobily, něco podobného pak ve svých útrobách vozí i Generation EQ. Podle Mercedesu je platforma vhodná pro všechny typy karosérií i jakoukoliv velikost, což v tomto segmentu značí možná až nebývalou ofenzivu. Tím spíš, že v budoucnu máme dostat samostatnou značku EQ (zkratka pro Electric Intelligence), pod níž budou elektromobily ze Stuttgartu prodávány. Jakou techniku dostanou naznačuje koncepční SUV, vozící v útrobách dva elektromotory, jeden pro přední a jeden pro zadní nápravu, o celkovém výkonu 300 kW (408 k) a točivém momentu 700 Nm. Spojením obou jednotek vznikne elektrická čtyřkolka, s níž Generation EQ zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Lithium-iontové akumulátory Deutsche Accumotive s kapacitou 70 kWh jsou umístěny pod podlahou a udělují SUV rádius až 500 kilometrů. Nabíjení je možné přes wallbox nebo indukčně, pokud by se rozšířila síť rychlonabíječek s kapacitou až 300 kW, bylo by možné dobít auto na dojezd 100 kilometrů za méně než pět minut.
Tvarem karosérie novinka nejvíce připomíná GLC, ačkoliv sama trojcípá hvězda u něj používá označení SUV-kupé. Konvenční přední masku nečekejte, místo ní je, stejně jako na kapotě a pátých dveřích, lesklá černá plocha, podsvícení LED diodami, možná až příliš podobná nedávnému konceptu Volkswagen Buddy-e. Vedle loga tak září imaginární modré lamely, obepínající i full-LED světla. Zadní světelný LED podpis se táhne přes celou šířku vozu a mění svou barvu z modré na červenou v případě pohybu vozu, respektive oranžovou při odbočování. Decentní modré diody najdeme i ve spodní části dveří. Podběhy jsou vyplněny 21palcovými koly, kliky pak, stejně jako zrcátka, nahradily kamery.
Kabina je, jak se na Mercedes sluší, luxusní a futuristická. Čtveřice sedadel je z velké části čalouněna bílou kůží, to stejné platí i o palubní desce a výplních dveří. Některé ovladače mají povrch z růžového zlata, které tak částečně vytváří kontrast k všudypřítomným obrazovkám. Většina interiéru je orientována na řidiče, čemuž odpovídá umístění 24palcové obrazovky, spojující multimediální systém s 3D Navigací HERE a přístrojovou desku. Na volantu jsou malé OLED displeje pro dotykové ovládání jednotlivých funkcí vozu. Prakticky jediné konvenční ovladače mají na starosti elektrické nastavování sedadel. Výčet obrazovek pokračuje jednou menší na středovém tunelu jako výstup klimatizace, u níž je rovněž dotyková plocha pro ovládání centrálního infotainmentu. Dva TFT displeje mají k dispozici i cestující vzadu. Podobně jako zvenku, i uvnitř dbal Mercedes na ambientní osvětlení v mnoha barvách, odpovídajících náladě posádky.
Díky navigačnímu systému HERE zná auto již dopředu trasu, po níž pojede, a umí tak třeba přizpůsobit svou rychlost při nájezdu do zatáčky. Multimediální systém rovněž umí řidiči sdělit, kam může s aktuálním stavem nabití baterií dojet a najít v jeho dosahu nějaká zajímavá místa. Výrazně vylepšena byla také technologie Car-to-X, což je možnost komunikace s okolními vozidly a infrastrukturou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.