Nový Volkswagen Crafter je jednou z hvězd výstavy užitkových vozidel v Hannoveru. Pod kapotou zatím nabízí výhradně naftové čtyřválce TDI, dlouho už to však platit nebude. V příštím roce vyjede elektrický e-Crafter, jehož předobraz je ukazován také na německé výstavě.
Budoucnost rozvážkových vozů je v elektřině a dost možná i autonomním řízení. Především bezemisní provoz je jedním z témat letošního IAA v Hannoveru a svou troškou do mlýna v tomto ohledu přispívá i Volkswagen. Jeho e-Crafter dostal elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 290 Nm. To při pohledu na hmotnost 4,25 tuny opravdu není mnoho, což ostatně dokazuje maximální rychlost pouhých 80 km/h. Na provoz po městě ale i tato hodnota bohatě stačí. Velkou část hmotnosti zabírá lithium-iontový akumulátor se 312 články a kapacitou 43 kWh, uložený pod podlahou nákladového prostoru. Dojezd dodávky je solidních 208 kilometrů, při využití rychlonabíječky je navíc 80 procent kapacity baterií dostupných za 45 minut.
I přes akumulátory v nákladovém prostoru neutrpěly užitkové vlastnosti Crafteru. Místo určené pro náklad tak má délku 4855 milimetrů, šířku 1380 milimetrů mezi podběhy a výšku 1961 milimetrů. Objem je 11,3 m3, užitečná hmotnost potom 1709 kilogramů. Části podlahy nákladového prostoru mají systém ProSafe pro zajištění nákladu. Zařízení Flex-Rack a regálový systém Globelyst mají zajistit komfortnější práci kurýrním nebo balíkovým službám a pocházejí od společnosti Sortimo. Tento konkrétní koncept pak disponuje rovněž servisní stanicí, v níž lze uchovávat a nabíjet náhradní akumulátory pro nákladní jízdní kola Cargo E-Bikes.
Vnější vzhled vozu se od naftové klasiky odlišuje už jen modrou metalízou Reef, kterou jsou lakovány rovněž nárazníky nebo boční obložení karosérie. Modrá lišta je jako již tradičně u vozů Volkswagen s elektrickým pohonem v masce chladiče, chybět samozřejmě nemohou ani LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene C v nárazníku. Uvnitř najdeme kožený volant s modrým prošíváním a černou látkou s modrými detaily čalouněná sedadla. Přístrojová deska dostala místo otáčkoměru ukazatel výkonu. Ačkoliv jde zatím jen o koncept, již příští rok chce Volkswagen předat zákazníkům první sériové e-Craftery. Budou mít trochu lepší dynamické parametry?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.