Na silnici budete za brzdu, s Volkswagenem e-Crafter ale ušetříte životní prostředí

ar6, 21. září 2016, 23:45 Google+ IAA Hannover 2016

Nový Volkswagen Crafter je jednou z hvězd výstavy užitkových vozidel v Hannoveru. Pod kapotou zatím nabízí výhradně naftové čtyřválce TDI, dlouho už to však platit nebude. V příštím roce vyjede elektrický e-Crafter, jehož předobraz je ukazován také na německé výstavě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen e-Crafter je ukázkou budoucí německé elektrické dodávky.

Volkswagen e-Crafter je ukázkou budoucí německé elektrické dodávky. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Budoucnost rozvážkových vozů je v elektřině a dost možná i autonomním řízení. Především bezemisní provoz je jedním z témat letošního IAA v Hannoveru a svou troškou do mlýna v tomto ohledu přispívá i Volkswagen. Jeho e-Crafter dostal elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 290 Nm. To při pohledu na hmotnost 4,25 tuny opravdu není mnoho, což ostatně dokazuje maximální rychlost pouhých 80 km/h. Na provoz po městě ale i tato hodnota bohatě stačí. Velkou část hmotnosti zabírá lithium-iontový akumulátor se 312 články a kapacitou 43 kWh, uložený pod podlahou nákladového prostoru. Dojezd dodávky je solidních 208 kilometrů, při využití rychlonabíječky je navíc 80 procent kapacity baterií dostupných za 45 minut.

I přes akumulátory v nákladovém prostoru neutrpěly užitkové vlastnosti Crafteru. Místo určené pro náklad tak má délku 4855 milimetrů, šířku 1380 milimetrů mezi podběhy a výšku 1961 milimetrů. Objem je 11,3 m3, užitečná hmotnost potom 1709 kilogramů. Části podlahy nákladového prostoru mají systém ProSafe pro zajištění nákladu. Zařízení Flex-Rack a regálový systém Globelyst mají zajistit komfortnější práci kurýrním nebo balíkovým službám a pocházejí od společnosti Sortimo. Tento konkrétní koncept pak disponuje rovněž servisní stanicí, v níž lze uchovávat a nabíjet náhradní akumulátory pro nákladní jízdní kola Cargo E-Bikes.

Vnější vzhled vozu se od naftové klasiky odlišuje už jen modrou metalízou Reef, kterou jsou lakovány rovněž nárazníky nebo boční obložení karosérie. Modrá lišta je jako již tradičně u vozů Volkswagen s elektrickým pohonem v masce chladiče, chybět samozřejmě nemohou ani LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene C v nárazníku. Uvnitř najdeme kožený volant s modrým prošíváním a černou látkou s modrými detaily čalouněná sedadla. Přístrojová deska dostala místo otáčkoměru ukazatel výkonu. Ačkoliv jde zatím jen o koncept, již příští rok chce Volkswagen předat zákazníkům první sériové e-Craftery. Budou mít trochu lepší dynamické parametry?

Vytisknout

Diskuze: Na silnici budete za brzdu, s Volkswagenem e-Crafter ale ušetříte životní prostředí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nissan NV300 je dalším sourozencem Renaultu Trafic.

Renault Trafic se množí s obdivuhodnou rychlostí. Nyní přichází jako Nissan…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud