Francouzská automobilka Renault chystá pro svůj domácí autosalon v Paříži mnoho zajímavých novinek. Mezi nimi vyniká modernizovaný elektromobil Zoe, který potěší především vyšší kapacitou baterií.
Současná generace elektromobilu Renault Zoe disponuje bateriemi o kapacitě 22 kilowatthodin, která vozu poskytuje dostatek energie pro zdolání vzdálenosti 145 km na jedno nabití. Nová generace malého francouzského elektromobilu má disponovat silnějšími bateriemi, dodávané jihokorejskou společností LG a menším, ale efektivnějším elektromotorem. Díky těmto úpravám se má dojezd Zoe vyšplhat až k hodnotě 320 km, jak informuje francouzský server BFMTV.
Základní cena elektromobilu Renault Zoe ve Francii činí 22 400 € (cca. 600 000 Kč). Jedná se ovšem o cenu vozu bez baterií. Ty si zákazník od Renaultu pronajímá za měsíční poplatek 49 € (cca. 1300 Kč). K této formě pronájmu baterií Renault přistoupil, aby nákladná výměna baterií, která dříve nebo později potká každý elektromobil, zbytečně zákazníky neodrazovala .
Jak se zdá, jde o správnou taktiku. Ačkoli v našich končinách Zoe nepatří k nějak oblíbeným elektromobilům, v celoevropském měřítku se jedná o jeden z nejlépe prodávaných modelů. S téměř 18 500 objednávkami se dokonce jedné a nejlépe prodávaný evropský elektromobil loňského roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.