Francouzská automobilka Renault chystá pro svůj domácí autosalon v Paříži mnoho zajímavých novinek. Mezi nimi vyniká modernizovaný elektromobil Zoe, který potěší především vyšší kapacitou baterií.
Současná generace elektromobilu Renault Zoe disponuje bateriemi o kapacitě 22 kilowatthodin, která vozu poskytuje dostatek energie pro zdolání vzdálenosti 145 km na jedno nabití. Nová generace malého francouzského elektromobilu má disponovat silnějšími bateriemi, dodávané jihokorejskou společností LG a menším, ale efektivnějším elektromotorem. Díky těmto úpravám se má dojezd Zoe vyšplhat až k hodnotě 320 km, jak informuje francouzský server BFMTV.
Základní cena elektromobilu Renault Zoe ve Francii činí 22 400 € (cca. 600 000 Kč). Jedná se ovšem o cenu vozu bez baterií. Ty si zákazník od Renaultu pronajímá za měsíční poplatek 49 € (cca. 1300 Kč). K této formě pronájmu baterií Renault přistoupil, aby nákladná výměna baterií, která dříve nebo později potká každý elektromobil, zbytečně zákazníky neodrazovala .
Jak se zdá, jde o správnou taktiku. Ačkoli v našich končinách Zoe nepatří k nějak oblíbeným elektromobilům, v celoevropském měřítku se jedná o jeden z nejlépe prodávaných modelů. S téměř 18 500 objednávkami se dokonce jedné a nejlépe prodávaný evropský elektromobil loňského roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?