Tento elektromobil Mercedesu (asi) neznáte, ujede ale i Leafu

ar6, 28. srpna 2016, 03:15 Google+

Elektromobily Denza asi v Evropě příliš lidí nezná. Jde o výrobek společného podniku německého Daimleru a čínského BYDu, který loni zaznamenal téměř 3000 nových majitelů. V minulých dnech došlo na druhou generaci tohoto modelu, nabízející mimo jiné například delší dojezd.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Denza 400 je druhou generací čínského elektromobilu od Daimleru.

Denza 400 je druhou generací čínského elektromobilu od Daimleru. | foto: Denza

Sdílejte článek

Poprvé o sobě značka Denza dala vědět v roce 2012, kdy odhalila poměrně futuristický koncept elektromobilu. Už tehdy bylo jasné, že joint venture BDNT (BYD Daimler New Technology) jiné než elektrické automobily nabízet nebude. První sériový vůz s technickým základem Mercedesu třídy B přišel na trh v roce 2014 a jmenoval se prostě a jednoduše Denza. Design už nebyl tak futuristický jako u konceptu, na první pohled liftback byl navíc ve skutečnosti sedanem s dobře skrývaným víkem kufru. Denza se ihned stala poměrně populární a loni se jí prodalo téměř 3000 kusů. Letos je na programu generační výměna, kterou nepoznáte zvenku, v útrobách je ale vidět daleko více. Do názvu se mimochodem přidalo číslo 400, jehož význam objasníme později.

Co je tedy na druhé generaci elektromobilu nového? Především použití baterie s kapacitou 62 kWh namísto dřívějších 47,5 kWh. V praxi to podle výrobce zvyšuje dojezd na 400 kilometrů (odtud označení 400), podle normy NEDC však auto dojede do vzdálenosti maximálně 352 kilometrů. I tak to ale průměrnému čínskému uživateli bude stačit, denně totiž najede mezi 50 až 80 kilometry. Elektromotor má výkon 68 kW (92 k) a točivý moment 177 Nm, maximum ale leží malinko jinde. V případě verzí Lifestyle a Excutive je to na hodnotě 86 kW (117 k) a 290 Nm, u modelu Aurora je to na hodnotě 135 kW (184 k) a 300 Nm. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje 4642 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2880 milimetrů za 14 sekund, respektive 10,5 sekundy.

Sedan se může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 470 litrů a také bohatou výbavou. Základní verze Lifestyle například obsahuje infotainment s osmipalcovou obrazovkou, DVD, USB a rádiem se šesti reproduktory, automatickou klimatizaci, bezklíčkové otevírání, šest airbagů, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, LED mlhovky nebo 18palcová litá kola. Druhá linie Executive přidává další dva nafukovací vaky, tempomat, xenony, vyhřívání sedadel, navigaci, přední a zadní kameru nebo audio Harman Kardon s prostorovým zvukem a 12 reproduktory. Nejvyšší model Aurora má dále třeba panoramatickou střechu. Ceny se liší podle provincie, v Pekingu však model Executive se všemi dotacemi koupíte za nejméně 305 800 juanů (cca 1 098 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Tento elektromobil Mercedesu (asi) neznáte, ujede ale i Leafu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Krádež kol v texaském dealerství Chevroletu.

Drzosti zlodějů neuvěříte. Automobilová krádež roku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud