Tento elektromobil Mercedesu (asi) neznáte, ujede ale i Leafu

ar6, 28. srpna 2016, 03:15 Google+

Elektromobily Denza asi v Evropě příliš lidí nezná. Jde o výrobek společného podniku německého Daimleru a čínského BYDu, který loni zaznamenal téměř 3000 nových majitelů. V minulých dnech došlo na druhou generaci tohoto modelu, nabízející mimo jiné například delší dojezd.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Denza 400 je druhou generací čínského elektromobilu od Daimleru.

Denza 400 je druhou generací čínského elektromobilu od Daimleru. | foto: Denza

Sdílejte článek

Poprvé o sobě značka Denza dala vědět v roce 2012, kdy odhalila poměrně futuristický koncept elektromobilu. Už tehdy bylo jasné, že joint venture BDNT (BYD Daimler New Technology) jiné než elektrické automobily nabízet nebude. První sériový vůz s technickým základem Mercedesu třídy B přišel na trh v roce 2014 a jmenoval se prostě a jednoduše Denza. Design už nebyl tak futuristický jako u konceptu, na první pohled liftback byl navíc ve skutečnosti sedanem s dobře skrývaným víkem kufru. Denza se ihned stala poměrně populární a loni se jí prodalo téměř 3000 kusů. Letos je na programu generační výměna, kterou nepoznáte zvenku, v útrobách je ale vidět daleko více. Do názvu se mimochodem přidalo číslo 400, jehož význam objasníme později.

Co je tedy na druhé generaci elektromobilu nového? Především použití baterie s kapacitou 62 kWh namísto dřívějších 47,5 kWh. V praxi to podle výrobce zvyšuje dojezd na 400 kilometrů (odtud označení 400), podle normy NEDC však auto dojede do vzdálenosti maximálně 352 kilometrů. I tak to ale průměrnému čínskému uživateli bude stačit, denně totiž najede mezi 50 až 80 kilometry. Elektromotor má výkon 68 kW (92 k) a točivý moment 177 Nm, maximum ale leží malinko jinde. V případě verzí Lifestyle a Excutive je to na hodnotě 86 kW (117 k) a 290 Nm, u modelu Aurora je to na hodnotě 135 kW (184 k) a 300 Nm. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje 4642 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2880 milimetrů za 14 sekund, respektive 10,5 sekundy.

Sedan se může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 470 litrů a také bohatou výbavou. Základní verze Lifestyle například obsahuje infotainment s osmipalcovou obrazovkou, DVD, USB a rádiem se šesti reproduktory, automatickou klimatizaci, bezklíčkové otevírání, šest airbagů, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, LED mlhovky nebo 18palcová litá kola. Druhá linie Executive přidává další dva nafukovací vaky, tempomat, xenony, vyhřívání sedadel, navigaci, přední a zadní kameru nebo audio Harman Kardon s prostorovým zvukem a 12 reproduktory. Nejvyšší model Aurora má dále třeba panoramatickou střechu. Ceny se liší podle provincie, v Pekingu však model Executive se všemi dotacemi koupíte za nejméně 305 800 juanů (cca 1 098 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Tento elektromobil Mercedesu (asi) neznáte, ujede ale i Leafu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

reklama

Doporučujeme

Krádež kol v texaském dealerství Chevroletu.

Drzosti zlodějů neuvěříte. Automobilová krádež roku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

  3. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud