Elektromobily Denza asi v Evropě příliš lidí nezná. Jde o výrobek společného podniku německého Daimleru a čínského BYDu, který loni zaznamenal téměř 3000 nových majitelů. V minulých dnech došlo na druhou generaci tohoto modelu, nabízející mimo jiné například delší dojezd.
Poprvé o sobě značka Denza dala vědět v roce 2012, kdy odhalila poměrně futuristický koncept elektromobilu. Už tehdy bylo jasné, že joint venture BDNT (BYD Daimler New Technology) jiné než elektrické automobily nabízet nebude. První sériový vůz s technickým základem Mercedesu třídy B přišel na trh v roce 2014 a jmenoval se prostě a jednoduše Denza. Design už nebyl tak futuristický jako u konceptu, na první pohled liftback byl navíc ve skutečnosti sedanem s dobře skrývaným víkem kufru. Denza se ihned stala poměrně populární a loni se jí prodalo téměř 3000 kusů. Letos je na programu generační výměna, kterou nepoznáte zvenku, v útrobách je ale vidět daleko více. Do názvu se mimochodem přidalo číslo 400, jehož význam objasníme později.
Co je tedy na druhé generaci elektromobilu nového? Především použití baterie s kapacitou 62 kWh namísto dřívějších 47,5 kWh. V praxi to podle výrobce zvyšuje dojezd na 400 kilometrů (odtud označení 400), podle normy NEDC však auto dojede do vzdálenosti maximálně 352 kilometrů. I tak to ale průměrnému čínskému uživateli bude stačit, denně totiž najede mezi 50 až 80 kilometry. Elektromotor má výkon 68 kW (92 k) a točivý moment 177 Nm, maximum ale leží malinko jinde. V případě verzí Lifestyle a Excutive je to na hodnotě 86 kW (117 k) a 290 Nm, u modelu Aurora je to na hodnotě 135 kW (184 k) a 300 Nm. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje 4642 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2880 milimetrů za 14 sekund, respektive 10,5 sekundy.
Sedan se může pochlubit zavazadlovým prostorem o objemu 470 litrů a také bohatou výbavou. Základní verze Lifestyle například obsahuje infotainment s osmipalcovou obrazovkou, DVD, USB a rádiem se šesti reproduktory, automatickou klimatizaci, bezklíčkové otevírání, šest airbagů, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, LED mlhovky nebo 18palcová litá kola. Druhá linie Executive přidává další dva nafukovací vaky, tempomat, xenony, vyhřívání sedadel, navigaci, přední a zadní kameru nebo audio Harman Kardon s prostorovým zvukem a 12 reproduktory. Nejvyšší model Aurora má dále třeba panoramatickou střechu. Ceny se liší podle provincie, v Pekingu však model Executive se všemi dotacemi koupíte za nejméně 305 800 juanů (cca 1 098 000 korun).
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.