Mercedes-Maybach vypustil minulý týden první snímek konceptu velkého kupé s délkou necelých šest metrů. Na konečnou podobu vozu s detailním informacemi jsme ale příliš dlouho nečekali, na světlo světa se dostala zároveň s oficiální premiérou na Concours d'Elegance v Pebble Beach.
Aktuálně největším kupé v nabídce Mercedesu je třídveřové provedení třídy S. To je samo o sobě luxusní až běda, na silnici pak jeho vzhled budí zasloužený respekt, kdo však chce skutečný vrchol, zamíří pravděpodobně k Rolls-Roycu pro model Wraith. Nemuselo by to ale trvat věčně, Mercedes totiž skrze svou luxusní značku Maybach připravil poctu všem klasickým aerodynamickým kupé. Že se Vision Mercedes-Maybach 6, jehož premiéra proběhne v kalifornském Pebble Beach, řadí rázem k tomu nejhezčímu od trojcípé hvězdy za hodně dlouhou dobu, jen jen příjemným bonusem.
Po sérii snímků, zahalených ve tmě, se na světlo světa konečně dostala celková podoba vozu. A pokud Vás teasery uchvátily stejně jako nás, pak budete z konečně podoby zcela nepochybně unesení. 5700 milimetrů dlouhé, 2100 milimetrů široké a 1328 milimetrů vysoké kupé zaujme nekonečně dlouhou dvoudílnou kapotou i atypicky prodlouženou zadní částí, která může lehce evokovat loňský koncept IAA (ve skutečnosti má připomínat luxusní jachty). Přední části dominuje mohutná maska chladiče s obrovským množstvím chromu, které velice zajímavě kontrastují úzká LED diodová světla. Ve spodní části nárazníku je pro změnu chromovaný splitter. Kapotu zdobí trojcípá hvězda Mercedesu, maska pak dostala decentní nápis Maybach. Charakteristickou se pro kupé stává chromová linka, táhnoucí se od kapoty až téměř k zadním světlům, doplňující velmi zajímavý červený lak karosérie.
Že jde o vůz s luxusními kořeny hlásají samostatná loga Maybachu na zadních sloupcích. Linie střechy se rychle svažuje a elegantně přechází v protaženou zadní část, která je zakončena úzkým pásem LED světlometů. Nevýhodou tohoto řešení je snad jen maličké, ale stylovou ploutvičkou rozdělené, zadní okno. Ve spodní části nárazníku je chromovaná linka a poměrně velký difuzor. Do interiéru se nastupuje přes racčí dveře s kamerami místo zpětných zrcátek. Samotný interiér s uspořádáním 2+2 je velice futuristický, z klasických prvků má v podstatě jen volant a dva kruhové budíky (i ty mají zabudovanou obrazovku). Veškeré informace se promítají na přední sklo, případně na úzký displej, obepínající prakticky celý prostor pro posádku. Rozhraní je ovládáno pomocí gest, velice zajímavým prvkem pak jsou malé displeje, měřící biometrické funkce, místo kůží potažených ovladačů pro nastavování odvětrávání sedadel nebo masážní funkce. Nechybí vybrané materiály jako růžové zlato, kůže nebo dřevo, v kufru jsou dvě speciální zavazadla. Na ničem se tady zkrátka nešetřilo.
Již 24palcová kola s aerodynamickými kryty naznačují, že v útrobách se ukrývá nějaké ekologické ústrojí. A skutečně, v každém kole je umístěný jeden elektromotor, celkově tak má Maybach 550 kW (750 k) a také elektrický pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere kupé méně než 4 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Pod podlahou umístěný akumulátor má kapacitu 80 kWh a stačí na dojezd 500 kilometrů. Dobíjet lze kupé klasicky ze sítě nebo bezdrátově, zajímavou novinkou je rychlonabíječka s kapacitou až 350 kW, která za pět minut navýší dojezd o 100 kilometrů. Jestli se někdy dočkáme sériové výroby podobného kupé je zatím ve hvězdách. Někteří tvrdí, že tomu tak bude již příští rok, jiní jsou spíše skeptičtí. Rádi bychom se přidali do té první skupiny, reálněji ale vidíme bohužel pohled skeptiků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.