Mercedes-Maybach vypustil minulý týden první snímek konceptu velkého kupé s délkou necelých šest metrů. Na konečnou podobu vozu s detailním informacemi jsme ale příliš dlouho nečekali, na světlo světa se dostala zároveň s oficiální premiérou na Concours d'Elegance v Pebble Beach.
Aktuálně největším kupé v nabídce Mercedesu je třídveřové provedení třídy S. To je samo o sobě luxusní až běda, na silnici pak jeho vzhled budí zasloužený respekt, kdo však chce skutečný vrchol, zamíří pravděpodobně k Rolls-Roycu pro model Wraith. Nemuselo by to ale trvat věčně, Mercedes totiž skrze svou luxusní značku Maybach připravil poctu všem klasickým aerodynamickým kupé. Že se Vision Mercedes-Maybach 6, jehož premiéra proběhne v kalifornském Pebble Beach, řadí rázem k tomu nejhezčímu od trojcípé hvězdy za hodně dlouhou dobu, jen jen příjemným bonusem.
Po sérii snímků, zahalených ve tmě, se na světlo světa konečně dostala celková podoba vozu. A pokud Vás teasery uchvátily stejně jako nás, pak budete z konečně podoby zcela nepochybně unesení. 5700 milimetrů dlouhé, 2100 milimetrů široké a 1328 milimetrů vysoké kupé zaujme nekonečně dlouhou dvoudílnou kapotou i atypicky prodlouženou zadní částí, která může lehce evokovat loňský koncept IAA (ve skutečnosti má připomínat luxusní jachty). Přední části dominuje mohutná maska chladiče s obrovským množstvím chromu, které velice zajímavě kontrastují úzká LED diodová světla. Ve spodní části nárazníku je pro změnu chromovaný splitter. Kapotu zdobí trojcípá hvězda Mercedesu, maska pak dostala decentní nápis Maybach. Charakteristickou se pro kupé stává chromová linka, táhnoucí se od kapoty až téměř k zadním světlům, doplňující velmi zajímavý červený lak karosérie.
Že jde o vůz s luxusními kořeny hlásají samostatná loga Maybachu na zadních sloupcích. Linie střechy se rychle svažuje a elegantně přechází v protaženou zadní část, která je zakončena úzkým pásem LED světlometů. Nevýhodou tohoto řešení je snad jen maličké, ale stylovou ploutvičkou rozdělené, zadní okno. Ve spodní části nárazníku je chromovaná linka a poměrně velký difuzor. Do interiéru se nastupuje přes racčí dveře s kamerami místo zpětných zrcátek. Samotný interiér s uspořádáním 2+2 je velice futuristický, z klasických prvků má v podstatě jen volant a dva kruhové budíky (i ty mají zabudovanou obrazovku). Veškeré informace se promítají na přední sklo, případně na úzký displej, obepínající prakticky celý prostor pro posádku. Rozhraní je ovládáno pomocí gest, velice zajímavým prvkem pak jsou malé displeje, měřící biometrické funkce, místo kůží potažených ovladačů pro nastavování odvětrávání sedadel nebo masážní funkce. Nechybí vybrané materiály jako růžové zlato, kůže nebo dřevo, v kufru jsou dvě speciální zavazadla. Na ničem se tady zkrátka nešetřilo.
Již 24palcová kola s aerodynamickými kryty naznačují, že v útrobách se ukrývá nějaké ekologické ústrojí. A skutečně, v každém kole je umístěný jeden elektromotor, celkově tak má Maybach 550 kW (750 k) a také elektrický pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere kupé méně než 4 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Pod podlahou umístěný akumulátor má kapacitu 80 kWh a stačí na dojezd 500 kilometrů. Dobíjet lze kupé klasicky ze sítě nebo bezdrátově, zajímavou novinkou je rychlonabíječka s kapacitou až 350 kW, která za pět minut navýší dojezd o 100 kilometrů. Jestli se někdy dočkáme sériové výroby podobného kupé je zatím ve hvězdách. Někteří tvrdí, že tomu tak bude již příští rok, jiní jsou spíše skeptičtí. Rádi bychom se přidali do té první skupiny, reálněji ale vidíme bohužel pohled skeptiků.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.