Mercedes-Maybach vypustil minulý týden první snímek konceptu velkého kupé s délkou necelých šest metrů. Na konečnou podobu vozu s detailním informacemi jsme ale příliš dlouho nečekali, na světlo světa se dostala zároveň s oficiální premiérou na Concours d'Elegance v Pebble Beach.
Aktuálně největším kupé v nabídce Mercedesu je třídveřové provedení třídy S. To je samo o sobě luxusní až běda, na silnici pak jeho vzhled budí zasloužený respekt, kdo však chce skutečný vrchol, zamíří pravděpodobně k Rolls-Roycu pro model Wraith. Nemuselo by to ale trvat věčně, Mercedes totiž skrze svou luxusní značku Maybach připravil poctu všem klasickým aerodynamickým kupé. Že se Vision Mercedes-Maybach 6, jehož premiéra proběhne v kalifornském Pebble Beach, řadí rázem k tomu nejhezčímu od trojcípé hvězdy za hodně dlouhou dobu, jen jen příjemným bonusem.
Po sérii snímků, zahalených ve tmě, se na světlo světa konečně dostala celková podoba vozu. A pokud Vás teasery uchvátily stejně jako nás, pak budete z konečně podoby zcela nepochybně unesení. 5700 milimetrů dlouhé, 2100 milimetrů široké a 1328 milimetrů vysoké kupé zaujme nekonečně dlouhou dvoudílnou kapotou i atypicky prodlouženou zadní částí, která může lehce evokovat loňský koncept IAA (ve skutečnosti má připomínat luxusní jachty). Přední části dominuje mohutná maska chladiče s obrovským množstvím chromu, které velice zajímavě kontrastují úzká LED diodová světla. Ve spodní části nárazníku je pro změnu chromovaný splitter. Kapotu zdobí trojcípá hvězda Mercedesu, maska pak dostala decentní nápis Maybach. Charakteristickou se pro kupé stává chromová linka, táhnoucí se od kapoty až téměř k zadním světlům, doplňující velmi zajímavý červený lak karosérie.
Že jde o vůz s luxusními kořeny hlásají samostatná loga Maybachu na zadních sloupcích. Linie střechy se rychle svažuje a elegantně přechází v protaženou zadní část, která je zakončena úzkým pásem LED světlometů. Nevýhodou tohoto řešení je snad jen maličké, ale stylovou ploutvičkou rozdělené, zadní okno. Ve spodní části nárazníku je chromovaná linka a poměrně velký difuzor. Do interiéru se nastupuje přes racčí dveře s kamerami místo zpětných zrcátek. Samotný interiér s uspořádáním 2+2 je velice futuristický, z klasických prvků má v podstatě jen volant a dva kruhové budíky (i ty mají zabudovanou obrazovku). Veškeré informace se promítají na přední sklo, případně na úzký displej, obepínající prakticky celý prostor pro posádku. Rozhraní je ovládáno pomocí gest, velice zajímavým prvkem pak jsou malé displeje, měřící biometrické funkce, místo kůží potažených ovladačů pro nastavování odvětrávání sedadel nebo masážní funkce. Nechybí vybrané materiály jako růžové zlato, kůže nebo dřevo, v kufru jsou dvě speciální zavazadla. Na ničem se tady zkrátka nešetřilo.
Již 24palcová kola s aerodynamickými kryty naznačují, že v útrobách se ukrývá nějaké ekologické ústrojí. A skutečně, v každém kole je umístěný jeden elektromotor, celkově tak má Maybach 550 kW (750 k) a také elektrický pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere kupé méně než 4 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Pod podlahou umístěný akumulátor má kapacitu 80 kWh a stačí na dojezd 500 kilometrů. Dobíjet lze kupé klasicky ze sítě nebo bezdrátově, zajímavou novinkou je rychlonabíječka s kapacitou až 350 kW, která za pět minut navýší dojezd o 100 kilometrů. Jestli se někdy dočkáme sériové výroby podobného kupé je zatím ve hvězdách. Někteří tvrdí, že tomu tak bude již příští rok, jiní jsou spíše skeptičtí. Rádi bychom se přidali do té první skupiny, reálněji ale vidíme bohužel pohled skeptiků.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.