Mercedes-Maybach vypustil minulý týden první snímek konceptu velkého kupé s délkou necelých šest metrů. Na konečnou podobu vozu s detailním informacemi jsme ale příliš dlouho nečekali, na světlo světa se dostala zároveň s oficiální premiérou na Concours d'Elegance v Pebble Beach.
Aktuálně největším kupé v nabídce Mercedesu je třídveřové provedení třídy S. To je samo o sobě luxusní až běda, na silnici pak jeho vzhled budí zasloužený respekt, kdo však chce skutečný vrchol, zamíří pravděpodobně k Rolls-Roycu pro model Wraith. Nemuselo by to ale trvat věčně, Mercedes totiž skrze svou luxusní značku Maybach připravil poctu všem klasickým aerodynamickým kupé. Že se Vision Mercedes-Maybach 6, jehož premiéra proběhne v kalifornském Pebble Beach, řadí rázem k tomu nejhezčímu od trojcípé hvězdy za hodně dlouhou dobu, jen jen příjemným bonusem.
Po sérii snímků, zahalených ve tmě, se na světlo světa konečně dostala celková podoba vozu. A pokud Vás teasery uchvátily stejně jako nás, pak budete z konečně podoby zcela nepochybně unesení. 5700 milimetrů dlouhé, 2100 milimetrů široké a 1328 milimetrů vysoké kupé zaujme nekonečně dlouhou dvoudílnou kapotou i atypicky prodlouženou zadní částí, která může lehce evokovat loňský koncept IAA (ve skutečnosti má připomínat luxusní jachty). Přední části dominuje mohutná maska chladiče s obrovským množstvím chromu, které velice zajímavě kontrastují úzká LED diodová světla. Ve spodní části nárazníku je pro změnu chromovaný splitter. Kapotu zdobí trojcípá hvězda Mercedesu, maska pak dostala decentní nápis Maybach. Charakteristickou se pro kupé stává chromová linka, táhnoucí se od kapoty až téměř k zadním světlům, doplňující velmi zajímavý červený lak karosérie.
Že jde o vůz s luxusními kořeny hlásají samostatná loga Maybachu na zadních sloupcích. Linie střechy se rychle svažuje a elegantně přechází v protaženou zadní část, která je zakončena úzkým pásem LED světlometů. Nevýhodou tohoto řešení je snad jen maličké, ale stylovou ploutvičkou rozdělené, zadní okno. Ve spodní části nárazníku je chromovaná linka a poměrně velký difuzor. Do interiéru se nastupuje přes racčí dveře s kamerami místo zpětných zrcátek. Samotný interiér s uspořádáním 2+2 je velice futuristický, z klasických prvků má v podstatě jen volant a dva kruhové budíky (i ty mají zabudovanou obrazovku). Veškeré informace se promítají na přední sklo, případně na úzký displej, obepínající prakticky celý prostor pro posádku. Rozhraní je ovládáno pomocí gest, velice zajímavým prvkem pak jsou malé displeje, měřící biometrické funkce, místo kůží potažených ovladačů pro nastavování odvětrávání sedadel nebo masážní funkce. Nechybí vybrané materiály jako růžové zlato, kůže nebo dřevo, v kufru jsou dvě speciální zavazadla. Na ničem se tady zkrátka nešetřilo.
Již 24palcová kola s aerodynamickými kryty naznačují, že v útrobách se ukrývá nějaké ekologické ústrojí. A skutečně, v každém kole je umístěný jeden elektromotor, celkově tak má Maybach 550 kW (750 k) a také elektrický pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere kupé méně než 4 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Pod podlahou umístěný akumulátor má kapacitu 80 kWh a stačí na dojezd 500 kilometrů. Dobíjet lze kupé klasicky ze sítě nebo bezdrátově, zajímavou novinkou je rychlonabíječka s kapacitou až 350 kW, která za pět minut navýší dojezd o 100 kilometrů. Jestli se někdy dočkáme sériové výroby podobného kupé je zatím ve hvězdách. Někteří tvrdí, že tomu tak bude již příští rok, jiní jsou spíše skeptičtí. Rádi bychom se přidali do té první skupiny, reálněji ale vidíme bohužel pohled skeptiků.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.