Elektrický Volkswagen e-up! omládl, existuje i jako dodávka

ar6, 6. srpna 2016, 12:27 Google+

Před několika týdny uvedl Volkswagen na český trh omlazený up!, při té příležitosti pak zástupci značky slíbili srpnové uvedení elektrické verze městského přibližovadla. A skutečně také e-up! se po omlazovací kúře dostal na náš trh. Levnou záležitostí ale úplně není, na druhou stranu existuje i jako dodávka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ukazuje omlazený e-up!.

Volkswagen ukazuje omlazený e-up!. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Klasický up! pro nový modelový rok poznáte celkem snadno podle nových světel, nárazníků nebo litrového tříválce TSI pod kapotou. U elektrické varianty to ale tak snadné není. Změny jsou totiž skutečně velice mírné a zahrnují prakticky jen jinou optiku předních světel a trochu jiný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Blinky na boku karosérie se přesunuly do zrcátek v barvě karosérie, vzadu pak úřadují ostřeji řezaný nárazník a jiná optika vertikálních reflektorů. Opět ale nejde o nic tak zásadního. Kabina pak v tomto ohledu prokoukla o něco více, když přebírá novou středovou konzoli, přepracovaný volant a držák na chytré telefony ve vrchní části palubní desky. Ta samotná dostala specifický dekor, zvaný žraločí kůže, s logem ekologického modelu.

Výhradně pětidveřový hatchback pohání elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) mezi 2800 - 12000 ot./min s točivým momentem 210 Nm při 2800 ot./min. Přední kola pohání jednostupňová automatická převodovka, která vozu uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximální rychlost 130 km/h. Energie pochází z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 18,7 kWh, vážící 230 kilogramů. Samotné auto pak má provozní hmotnost 1229 kilogramů a nosnost dalších 361 kilogramů. Dojezd se pohybuje mezi 120 až 160 kilometry, doba nabíjení z domácí zásuvky 230 V je 8 hodin, dobíjecí stanice se zásuvkou 400 V zkrátí tuto dobu o dvě hodiny.

Jediný výbavový stupeň obsahuje čtveřici airbagů, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, rádio Compositon Phone se šesti reproduktory, rozhraní s držákem pro chytrý telefon, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola. Některé prvky výbavy (automatická klimatizace či dešťový a světelný senzor) se u elektrického up!u objevují vůbec poprvé. Za bezemisní provoz si ale Volkswagen nechá pořádně zaplatit – u nás konkrétně 639 900 korun. U nás pak lze vůz koupit pouze u vybraných prodejců, mezi nimiž jsou Auto Jarov, Porsche Brno, ROS Brno, Carpoint Karlovy Vary, Louda Auto Poděbrady a Porsche Ostrava.

Specialitou pro vybrané trhy je užitková verze e-load up!, vycházející ze standardního load up!u. To znamená, že pětidveřová karosérie dostala zatmavená zadní okna a za předními sedadly je pevná přepážka. Objem zavazadlového prostoru je 990 litrů, nosnost potom 360 kilogramů. Elektrický pohon zůstal beze změn, cena na německém trhu je 27 495 euro (cca 743 000 korun). Load up! pak je v nabídce též s litrovým tříválcem o výkonu 44 kW (60 k) nebo s pohonem na CNG jako eco load up! o výkonu 50 kW (68 k). Objem zavazadelníku je stejných 990 litrů, nosnost narostla na 474 kilogramů. V základní výbavě vozu chybí například rádio, cena je ale „již od“ 11 050 eur (cca 299 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen e-up! omládl, existuje i jako dodávka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Elektrická dodávka Atieva Edna si to rozdala s BMW i8 a Dodgem Viper.

VIDEO: Mercedes Vito zesměšňuje moderní supersporty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud