Elektrický Volkswagen e-up! omládl, existuje i jako dodávka

Volkswagen ukazuje omlazený e-up!.
Volkswagen ukazuje omlazený e-up!., foto: Volkswagen
ar6 6. srpna 2016 12:27
Sdílej:

Před několika týdny uvedl Volkswagen na český trh omlazený up!, při té příležitosti pak zástupci značky slíbili srpnové uvedení elektrické verze městského přibližovadla. A skutečně také e-up! se po omlazovací kúře dostal na náš trh. Levnou záležitostí ale úplně není, na druhou stranu existuje i jako dodávka.

Klasický up! pro nový modelový rok poznáte celkem snadno podle nových světel, nárazníků nebo litrového tříválce TSI pod kapotou. U elektrické varianty to ale tak snadné není. Změny jsou totiž skutečně velice mírné a zahrnují prakticky jen jinou optiku předních světel a trochu jiný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Blinky na boku karosérie se přesunuly do zrcátek v barvě karosérie, vzadu pak úřadují ostřeji řezaný nárazník a jiná optika vertikálních reflektorů. Opět ale nejde o nic tak zásadního. Kabina pak v tomto ohledu prokoukla o něco více, když přebírá novou středovou konzoli, přepracovaný volant a držák na chytré telefony ve vrchní části palubní desky. Ta samotná dostala specifický dekor, zvaný žraločí kůže, s logem ekologického modelu.

Výhradně pětidveřový hatchback pohání elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) mezi 2800 - 12000 ot./min s točivým momentem 210 Nm při 2800 ot./min. Přední kola pohání jednostupňová automatická převodovka, která vozu uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximální rychlost 130 km/h. Energie pochází z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 18,7 kWh, vážící 230 kilogramů. Samotné auto pak má provozní hmotnost 1229 kilogramů a nosnost dalších 361 kilogramů. Dojezd se pohybuje mezi 120 až 160 kilometry, doba nabíjení z domácí zásuvky 230 V je 8 hodin, dobíjecí stanice se zásuvkou 400 V zkrátí tuto dobu o dvě hodiny.

Jediný výbavový stupeň obsahuje čtveřici airbagů, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, rádio Compositon Phone se šesti reproduktory, rozhraní s držákem pro chytrý telefon, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola. Některé prvky výbavy (automatická klimatizace či dešťový a světelný senzor) se u elektrického up!u objevují vůbec poprvé. Za bezemisní provoz si ale Volkswagen nechá pořádně zaplatit – u nás konkrétně 639 900 korun. U nás pak lze vůz koupit pouze u vybraných prodejců, mezi nimiž jsou Auto Jarov, Porsche Brno, ROS Brno, Carpoint Karlovy Vary, Louda Auto Poděbrady a Porsche Ostrava.

Specialitou pro vybrané trhy je užitková verze e-load up!, vycházející ze standardního load up!u. To znamená, že pětidveřová karosérie dostala zatmavená zadní okna a za předními sedadly je pevná přepážka. Objem zavazadlového prostoru je 990 litrů, nosnost potom 360 kilogramů. Elektrický pohon zůstal beze změn, cena na německém trhu je 27 495 euro (cca 743 000 korun). Load up! pak je v nabídce též s litrovým tříválcem o výkonu 44 kW (60 k) nebo s pohonem na CNG jako eco load up! o výkonu 50 kW (68 k). Objem zavazadelníku je stejných 990 litrů, nosnost narostla na 474 kilogramů. V základní výbavě vozu chybí například rádio, cena je ale „již od“ 11 050 eur (cca 299 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.