Elektrický Volkswagen e-up! omládl, existuje i jako dodávka

ar6, 6. srpna 2016, 12:27 Google+

Před několika týdny uvedl Volkswagen na český trh omlazený up!, při té příležitosti pak zástupci značky slíbili srpnové uvedení elektrické verze městského přibližovadla. A skutečně také e-up! se po omlazovací kúře dostal na náš trh. Levnou záležitostí ale úplně není, na druhou stranu existuje i jako dodávka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ukazuje omlazený e-up!.

Volkswagen ukazuje omlazený e-up!. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Klasický up! pro nový modelový rok poznáte celkem snadno podle nových světel, nárazníků nebo litrového tříválce TSI pod kapotou. U elektrické varianty to ale tak snadné není. Změny jsou totiž skutečně velice mírné a zahrnují prakticky jen jinou optiku předních světel a trochu jiný přední nárazník s LED diodami pro denní svícení. Blinky na boku karosérie se přesunuly do zrcátek v barvě karosérie, vzadu pak úřadují ostřeji řezaný nárazník a jiná optika vertikálních reflektorů. Opět ale nejde o nic tak zásadního. Kabina pak v tomto ohledu prokoukla o něco více, když přebírá novou středovou konzoli, přepracovaný volant a držák na chytré telefony ve vrchní části palubní desky. Ta samotná dostala specifický dekor, zvaný žraločí kůže, s logem ekologického modelu.

Výhradně pětidveřový hatchback pohání elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) mezi 2800 - 12000 ot./min s točivým momentem 210 Nm při 2800 ot./min. Přední kola pohání jednostupňová automatická převodovka, která vozu uděluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximální rychlost 130 km/h. Energie pochází z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 18,7 kWh, vážící 230 kilogramů. Samotné auto pak má provozní hmotnost 1229 kilogramů a nosnost dalších 361 kilogramů. Dojezd se pohybuje mezi 120 až 160 kilometry, doba nabíjení z domácí zásuvky 230 V je 8 hodin, dobíjecí stanice se zásuvkou 400 V zkrátí tuto dobu o dvě hodiny.

Jediný výbavový stupeň obsahuje čtveřici airbagů, tempomat, Isofix pro zadní sedadla, nouzové brzdění, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou klimatizaci, rádio Compositon Phone se šesti reproduktory, rozhraní s držákem pro chytrý telefon, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný multifunkční kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, LED denní svícení nebo 15palcová litá kola. Některé prvky výbavy (automatická klimatizace či dešťový a světelný senzor) se u elektrického up!u objevují vůbec poprvé. Za bezemisní provoz si ale Volkswagen nechá pořádně zaplatit – u nás konkrétně 639 900 korun. U nás pak lze vůz koupit pouze u vybraných prodejců, mezi nimiž jsou Auto Jarov, Porsche Brno, ROS Brno, Carpoint Karlovy Vary, Louda Auto Poděbrady a Porsche Ostrava.

Specialitou pro vybrané trhy je užitková verze e-load up!, vycházející ze standardního load up!u. To znamená, že pětidveřová karosérie dostala zatmavená zadní okna a za předními sedadly je pevná přepážka. Objem zavazadlového prostoru je 990 litrů, nosnost potom 360 kilogramů. Elektrický pohon zůstal beze změn, cena na německém trhu je 27 495 euro (cca 743 000 korun). Load up! pak je v nabídce též s litrovým tříválcem o výkonu 44 kW (60 k) nebo s pohonem na CNG jako eco load up! o výkonu 50 kW (68 k). Objem zavazadelníku je stejných 990 litrů, nosnost narostla na 474 kilogramů. V základní výbavě vozu chybí například rádio, cena je ale „již od“ 11 050 eur (cca 299 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen e-up! omládl, existuje i jako dodávka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elektrická dodávka Atieva Edna si to rozdala s BMW i8 a Dodgem Viper.

VIDEO: Mercedes Vito zesměšňuje moderní supersporty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud