Ačkoliv se zdá, že hybridní auta jsou spásou pro lidstvo, není tomu úplně tak. I ony mají své problémy, a jedním z nich jsou těžké a neforemné akumulátory.
K tomu se přidává jejich několika hodinové nabíjení, což řidičům vozidel se spalovacím motorem nehrozí. Ti jednoduše natankují palivo a za deset minut jedou dál. A právě něco podobného možná bude reálné i pro elektro auta.
Právě nové řešení vyvinula společnost NanoFlowcell. Ta chce, aby se hybridní auta s akumulátory dobíjela stejně rychle a jednoduše, jako klasická auta se spalovacím motorem. Základem je kompaktní palivový článek velikosti malé krabice, jenž si bere kladně a záporně nabitý bi-ION elektrolyt ze dvou samostatně umístěných nádrží. Objem nádrží by se pak podle velikosti vozu pohyboval mezi 40 až 300 litry.
Elektrolyt bi-ION má i své nesporné výhody. Je totiž nehořlavý, nehrozí u něj výbuch a není toxický. Společnost NanoFlowcell dále říká, že bude možné využívat stávající síť čerpacích stanic, kde se dobudují stojany s elektrolytem bi-ION.
NanoFlowcell ovšem celkem hodně kritizuje pomalé a netransparentní investice do rozvoje dobíjecích stanic. Podle plánů by pak měl každý stojan na elektrolyt bi-ION denně obsloužit přibližně 180 aut s dojezdem přes 500 km. Je tak otázkou času, kdy se dočkáme první dobíjecí stanice, kde se bude tankovat elektrolyt, stejně jako benzin či nafta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.