Ačkoliv se zdá, že hybridní auta jsou spásou pro lidstvo, není tomu úplně tak. I ony mají své problémy, a jedním z nich jsou těžké a neforemné akumulátory.
K tomu se přidává jejich několika hodinové nabíjení, což řidičům vozidel se spalovacím motorem nehrozí. Ti jednoduše natankují palivo a za deset minut jedou dál. A právě něco podobného možná bude reálné i pro elektro auta.
Právě nové řešení vyvinula společnost NanoFlowcell. Ta chce, aby se hybridní auta s akumulátory dobíjela stejně rychle a jednoduše, jako klasická auta se spalovacím motorem. Základem je kompaktní palivový článek velikosti malé krabice, jenž si bere kladně a záporně nabitý bi-ION elektrolyt ze dvou samostatně umístěných nádrží. Objem nádrží by se pak podle velikosti vozu pohyboval mezi 40 až 300 litry.
Elektrolyt bi-ION má i své nesporné výhody. Je totiž nehořlavý, nehrozí u něj výbuch a není toxický. Společnost NanoFlowcell dále říká, že bude možné využívat stávající síť čerpacích stanic, kde se dobudují stojany s elektrolytem bi-ION.
NanoFlowcell ovšem celkem hodně kritizuje pomalé a netransparentní investice do rozvoje dobíjecích stanic. Podle plánů by pak měl každý stojan na elektrolyt bi-ION denně obsloužit přibližně 180 aut s dojezdem přes 500 km. Je tak otázkou času, kdy se dočkáme první dobíjecí stanice, kde se bude tankovat elektrolyt, stejně jako benzin či nafta.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?