Ačkoliv se zdá, že hybridní auta jsou spásou pro lidstvo, není tomu úplně tak. I ony mají své problémy, a jedním z nich jsou těžké a neforemné akumulátory.
K tomu se přidává jejich několika hodinové nabíjení, což řidičům vozidel se spalovacím motorem nehrozí. Ti jednoduše natankují palivo a za deset minut jedou dál. A právě něco podobného možná bude reálné i pro elektro auta.
Právě nové řešení vyvinula společnost NanoFlowcell. Ta chce, aby se hybridní auta s akumulátory dobíjela stejně rychle a jednoduše, jako klasická auta se spalovacím motorem. Základem je kompaktní palivový článek velikosti malé krabice, jenž si bere kladně a záporně nabitý bi-ION elektrolyt ze dvou samostatně umístěných nádrží. Objem nádrží by se pak podle velikosti vozu pohyboval mezi 40 až 300 litry.
Elektrolyt bi-ION má i své nesporné výhody. Je totiž nehořlavý, nehrozí u něj výbuch a není toxický. Společnost NanoFlowcell dále říká, že bude možné využívat stávající síť čerpacích stanic, kde se dobudují stojany s elektrolytem bi-ION.
NanoFlowcell ovšem celkem hodně kritizuje pomalé a netransparentní investice do rozvoje dobíjecích stanic. Podle plánů by pak měl každý stojan na elektrolyt bi-ION denně obsloužit přibližně 180 aut s dojezdem přes 500 km. Je tak otázkou času, kdy se dočkáme první dobíjecí stanice, kde se bude tankovat elektrolyt, stejně jako benzin či nafta.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?