Německá automobilka Opel se letos stala terčem kritiky za to, že stejně jako koncern VW podváděla při testu emisí. Nyní je však ve všem jasno.
Konkrétně šlo o to, že modely Zafira a Astra vypínají systém čištění emisí, který následně umí snížit vypouštěné škodliviny při emisních testech v laboratoři. Nakonec se však zjistilo, že to nebylo z důvodu obejití emisní zkoušky, nýbrž pro ochranu motou před poškozením.
Hned několik Opelů umí vypnout obtokový ventil recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventil) v závislosti na teplotě nebo dosažené rychlosti vozu. Díky tomu se emise NOx snižují o podstatnou část. Vše se navíc hodilo do krámu koncernu Volkswagen, který byl skoro rád za to, že v celém podvodu není sám.
Německé úřady však několika testy zjistily, že motory Opelů nevypínají EGR ventil naschvál. Vše se konalo jen z důvodu, ochránit motor před poškozením. Konkrétně se jedná o jednotky 1.6 CDTI a 2.0 CDTI. Majitelé těchto verzí tak nemusí mít strach, že by jejich Opely byly "falešné".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?