Německá automobilka Opel se letos stala terčem kritiky za to, že stejně jako koncern VW podváděla při testu emisí. Nyní je však ve všem jasno.
Konkrétně šlo o to, že modely Zafira a Astra vypínají systém čištění emisí, který následně umí snížit vypouštěné škodliviny při emisních testech v laboratoři. Nakonec se však zjistilo, že to nebylo z důvodu obejití emisní zkoušky, nýbrž pro ochranu motou před poškozením.
Hned několik Opelů umí vypnout obtokový ventil recirkulace výfukových plynů (tzv. EGR ventil) v závislosti na teplotě nebo dosažené rychlosti vozu. Díky tomu se emise NOx snižují o podstatnou část. Vše se navíc hodilo do krámu koncernu Volkswagen, který byl skoro rád za to, že v celém podvodu není sám.
Německé úřady však několika testy zjistily, že motory Opelů nevypínají EGR ventil naschvál. Vše se konalo jen z důvodu, ochránit motor před poškozením. Konkrétně se jedná o jednotky 1.6 CDTI a 2.0 CDTI. Majitelé těchto verzí tak nemusí mít strach, že by jejich Opely byly "falešné".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?