Mezi největší průkopníky na poli elektromobilů a hybridů patří americká automobilka Tesla a japonský Nissan. Obě zmíněné společnosti ale co se prodejů týče, předběhl někdo docela jiný.
Automobilka, která si nad prodejností svých hybridů může mnout ruce je americký Chevrolet. Ten dnes oznámil, že jeho elektromobil Volt dokázal v USA překročit hranici sta tisíc prodaných exemplářů. Dosáhnout tohoto milníku se v USA prozatím nepovedlo žádnému hybridu.
Toto zjištění je jistě velká rána pro japonský Nissan, který si dlouho udržoval auru lídra trhu s elektromobily a hybridy.
Chevrolet Volt poráží Nissan Leaf zejména díky svému spalovacímu motoru. Pokud vám dojde elektřina, nic se neděje, pouze přepnete na spalovací motor a můžete jet dál. Jak ale uvádí Chevrolet, spalovací motor mnoho zákazníků vůbec nevyužívá. Díky zvýšenému dojezdu dokáže Volt druhé generace urazit až 100 km. Mnoho lidí tak při běžné denní jízdě spalovací motor nepotřebuje. Dle údajů samotné automobilky již majitelé Voltu urazili více než 4 miliardy kilometrů, přičemž 2,5 miliardy čistě na elektrický pohon.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.