Mezi největší průkopníky na poli elektromobilů a hybridů patří americká automobilka Tesla a japonský Nissan. Obě zmíněné společnosti ale co se prodejů týče, předběhl někdo docela jiný.
Automobilka, která si nad prodejností svých hybridů může mnout ruce je americký Chevrolet. Ten dnes oznámil, že jeho elektromobil Volt dokázal v USA překročit hranici sta tisíc prodaných exemplářů. Dosáhnout tohoto milníku se v USA prozatím nepovedlo žádnému hybridu.
Toto zjištění je jistě velká rána pro japonský Nissan, který si dlouho udržoval auru lídra trhu s elektromobily a hybridy.
Chevrolet Volt poráží Nissan Leaf zejména díky svému spalovacímu motoru. Pokud vám dojde elektřina, nic se neděje, pouze přepnete na spalovací motor a můžete jet dál. Jak ale uvádí Chevrolet, spalovací motor mnoho zákazníků vůbec nevyužívá. Díky zvýšenému dojezdu dokáže Volt druhé generace urazit až 100 km. Mnoho lidí tak při běžné denní jízdě spalovací motor nepotřebuje. Dle údajů samotné automobilky již majitelé Voltu urazili více než 4 miliardy kilometrů, přičemž 2,5 miliardy čistě na elektrický pohon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.