Mezi největší průkopníky na poli elektromobilů a hybridů patří americká automobilka Tesla a japonský Nissan. Obě zmíněné společnosti ale co se prodejů týče, předběhl někdo docela jiný.
Automobilka, která si nad prodejností svých hybridů může mnout ruce je americký Chevrolet. Ten dnes oznámil, že jeho elektromobil Volt dokázal v USA překročit hranici sta tisíc prodaných exemplářů. Dosáhnout tohoto milníku se v USA prozatím nepovedlo žádnému hybridu.
Toto zjištění je jistě velká rána pro japonský Nissan, který si dlouho udržoval auru lídra trhu s elektromobily a hybridy.
Chevrolet Volt poráží Nissan Leaf zejména díky svému spalovacímu motoru. Pokud vám dojde elektřina, nic se neděje, pouze přepnete na spalovací motor a můžete jet dál. Jak ale uvádí Chevrolet, spalovací motor mnoho zákazníků vůbec nevyužívá. Díky zvýšenému dojezdu dokáže Volt druhé generace urazit až 100 km. Mnoho lidí tak při běžné denní jízdě spalovací motor nepotřebuje. Dle údajů samotné automobilky již majitelé Voltu urazili více než 4 miliardy kilometrů, přičemž 2,5 miliardy čistě na elektrický pohon.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.