Mysleli jste si, že když v případě zakoupení elektroauta budete mít například ve Velké Británii nějaké výhody? Tak dneškem se vše mění, a to celkem podstatně.
Britům totiž bylo koncem minulého týdne zrušeno bezplatné dobíjení elektromobilů. Jejich státem dotovaná elektrická auta však najednou postrádají smysl, protože za jedno nabití dají celkem dost peněz.
Za vše může společnost Ecotricity, která se svými 300 dobíjecími stanicemi tvoří defacto hlavního lídra v této oblasti ve Velké Británii. Ta si nyní začala účtovat 5 liber za půl hodinu nabíjení. Pokud si tak někdo nabije svůj Nissan Leaf doplna, může se stát, že ho jeden ujetý kilometr bude stát i přes čtyři koruny.
To je však ve výsledku víc, než u některých benzinových či naftových aut. S ohledem na ceny paliv v Británii se jedná přibližně o jednu třetinu navíc. Podle vyjádření společnosti Ecotricity byla celá situace neudržitelná, protože výstavba každé další nabíjecí stanice stojí přibližně 50 tisíc liber a elektřina v ní taky není zadarmo.
Jediné, co by mohlo pomoct ke snížení cenovky za půl hodinu nabití baterií v autě, je příchod nové konkurence. S tím se dá navíc v dohledné době počítat, ovšem dokud se tak nestane, tamní řidiči elektromobilů budou dávat velmi vysoké částky za to, aby mohli jezdit ekologicky a šetřit přírodu...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.