Mysleli jste si, že když v případě zakoupení elektroauta budete mít například ve Velké Británii nějaké výhody? Tak dneškem se vše mění, a to celkem podstatně.
Britům totiž bylo koncem minulého týdne zrušeno bezplatné dobíjení elektromobilů. Jejich státem dotovaná elektrická auta však najednou postrádají smysl, protože za jedno nabití dají celkem dost peněz.
Za vše může společnost Ecotricity, která se svými 300 dobíjecími stanicemi tvoří defacto hlavního lídra v této oblasti ve Velké Británii. Ta si nyní začala účtovat 5 liber za půl hodinu nabíjení. Pokud si tak někdo nabije svůj Nissan Leaf doplna, může se stát, že ho jeden ujetý kilometr bude stát i přes čtyři koruny.
To je však ve výsledku víc, než u některých benzinových či naftových aut. S ohledem na ceny paliv v Británii se jedná přibližně o jednu třetinu navíc. Podle vyjádření společnosti Ecotricity byla celá situace neudržitelná, protože výstavba každé další nabíjecí stanice stojí přibližně 50 tisíc liber a elektřina v ní taky není zadarmo.
Jediné, co by mohlo pomoct ke snížení cenovky za půl hodinu nabití baterií v autě, je příchod nové konkurence. S tím se dá navíc v dohledné době počítat, ovšem dokud se tak nestane, tamní řidiči elektromobilů budou dávat velmi vysoké částky za to, aby mohli jezdit ekologicky a šetřit přírodu...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.