Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se ostře ohradil proti tomu, aby výrobce odškodnil zákazníky v Evropě v kauze Dieselgate. Prý za to mohou rozdílné zákony, které jsou oproti USA krajně rozdílné.
Problém je v tom, že zákazníci značky VW v USA budou do jednoho odškodněni, a to celkem vysokou částkou. V rozhovoru pro německý list Welt am Sonntag Müller uvedl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a příliš nákladné.
Celkem se dohoda o odškodnění týká 482 tisíc naftových aut, přičemž koncern použije okolo 15,3 miliardy dolarů na nápravy celé aféry. Téměř všichni zákazníci v USA pak dostanou odškodné ve výši 5100 až 10 tisíc dolarů (v přepočtu 124 až 243 tisíc Kč).
Müller k celé věci uvedl, že situace v Evropě je oproti USA velmi rozdílná, "Ve Spojených státech jsou limity přísnější, což nápravu komplikuje". Dále řekl, že Volkswagen sice stojí na solidních finančních základech, ale odškodnění evropských zákazníků po vzoru USA by pro něj bylo velmi těžké. V Evropě se problém týká 8,5 milionu naftových vozů.
"Na řešení naftové aféry v USA jsme si doposud dali stranou 16,2 miliardy eur. Volkswagen se nadále nachází v solidní finanční pozici. Ale člověk nemusí být matematik, aby poznal, že vyplacení odškodného v neomezeně vysokém rozsahu by Volkswagenu přetížilo," řekl dále Müller. Jak to tak vypadá, Evropané se tedy žádné satisfakce nedočkají, což je trošku nefér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.