Volkswagen neodškodní evropské zákazníky z aféry Dieselgate

ar5, 4. července 2016, 13:20 Google+

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller se ostře ohradil proti tomu, aby výrobce odškodnil zákazníky v Evropě v kauze Dieselgate. Prý za to mohou rozdílné zákony, které jsou oproti USA krajně rozdílné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Sdílejte článek

Problém je v tom, že zákazníci značky VW v USA budou do jednoho odškodněni, a to celkem vysokou částkou. V rozhovoru pro německý list Welt am Sonntag Müller uvedl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a příliš nákladné.

Celkem se dohoda o odškodnění týká 482 tisíc naftových aut, přičemž koncern použije okolo 15,3 miliardy dolarů na nápravy celé aféry. Téměř všichni zákazníci v USA pak dostanou odškodné ve výši  5100 až 10 tisíc dolarů (v přepočtu 124 až 243 tisíc Kč).

Müller k celé věci uvedl, že situace v Evropě je oproti USA velmi rozdílná, "Ve Spojených státech jsou limity přísnější, což nápravu komplikuje". Dále řekl, že Volkswagen sice stojí na solidních finančních základech, ale odškodnění evropských zákazníků po vzoru USA by pro něj bylo velmi těžké. V Evropě se problém týká 8,5 milionu naftových vozů.

"Na řešení naftové aféry v USA jsme si doposud dali stranou 16,2 miliardy eur. Volkswagen se nadále nachází v solidní finanční pozici. Ale člověk nemusí být matematik, aby poznal, že vyplacení odškodného v neomezeně vysokém rozsahu by Volkswagenu přetížilo," řekl dále Müller. Jak to tak vypadá, Evropané se tedy žádné satisfakce nedočkají, což je trošku nefér.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen neodškodní evropské zákazníky z aféry Dieselgate

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Omlazený Opel Mokka X přichází na náš trh.

Omlazený Opel Mokka X přichází na trh, ceny se téměř nezměnily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud