Ačkoliv se nová Panamera představila zatím pouze se zážehovými a vznětovými motory, v blízké budoucnosti určitě dojde také na hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí. Především první jmenované by mohlo využívat komponenty z hypersportovní 918 Spyder, zahraniční zdroje pak takové auto popisují jako 918 se zadními sedadly.
Začátkem týdne představený nástupce Porsche Panamera bude v první vlně možné koupit ve verzích 4S, 4S Diesel a Turbo. Nejsilnější provedení má přitom v útrobách čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 405 kW (550 k) v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK. Tato Panamera obkroužila Nordschleife za 7 minut a 38 sekund, čímž se limuzína zařadila do elitní společnosti vybraných supersportů. Německý výrobce přesto chystá ještě rychlejší provedení.
Asi nepřekvapí, že vyšší výkon bude spojen s hybridní technologií. Již zmiňovaný čtyřlitrový osmiválec by se měl podle informací magazínu Motor Trend spojit s hybridními komponenty z 918 Spyder a posunout hranici maximálního výkonu Panamery na 522 kW (710 k) a točivého momentu na 1085 Nm. Těžko pochybovat, že by takto vyšperkovaný model neobjel Ring rychleji než verze Turbo S.
„918 Spyder se zadními sedadly,“ jak se vozu s pravděpodobným označením Turbo S Hybrid začalo přezdívat, ale nebude jediným hybridem v nabídce. Dostane se též na slabší Panameru S Hybrid s kompresorem dopovaným šestiválcem pod kapotou. Toto provedení bude alespoň na papíře vůbec nejúspornější Panamerou dneška. Podle zdrojů britského Autocaru se počítá rovněž s plug-in hybridní variantou, naopak prakticky vyloučeno je diesel-hybridní pohonné ústrojí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?