Ačkoliv se nová Panamera představila zatím pouze se zážehovými a vznětovými motory, v blízké budoucnosti určitě dojde také na hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí. Především první jmenované by mohlo využívat komponenty z hypersportovní 918 Spyder, zahraniční zdroje pak takové auto popisují jako 918 se zadními sedadly.
Začátkem týdne představený nástupce Porsche Panamera bude v první vlně možné koupit ve verzích 4S, 4S Diesel a Turbo. Nejsilnější provedení má přitom v útrobách čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 405 kW (550 k) v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK. Tato Panamera obkroužila Nordschleife za 7 minut a 38 sekund, čímž se limuzína zařadila do elitní společnosti vybraných supersportů. Německý výrobce přesto chystá ještě rychlejší provedení.
Asi nepřekvapí, že vyšší výkon bude spojen s hybridní technologií. Již zmiňovaný čtyřlitrový osmiválec by se měl podle informací magazínu Motor Trend spojit s hybridními komponenty z 918 Spyder a posunout hranici maximálního výkonu Panamery na 522 kW (710 k) a točivého momentu na 1085 Nm. Těžko pochybovat, že by takto vyšperkovaný model neobjel Ring rychleji než verze Turbo S.
„918 Spyder se zadními sedadly,“ jak se vozu s pravděpodobným označením Turbo S Hybrid začalo přezdívat, ale nebude jediným hybridem v nabídce. Dostane se též na slabší Panameru S Hybrid s kompresorem dopovaným šestiválcem pod kapotou. Toto provedení bude alespoň na papíře vůbec nejúspornější Panamerou dneška. Podle zdrojů britského Autocaru se počítá rovněž s plug-in hybridní variantou, naopak prakticky vyloučeno je diesel-hybridní pohonné ústrojí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.