Ačkoliv se nová Panamera představila zatím pouze se zážehovými a vznětovými motory, v blízké budoucnosti určitě dojde také na hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí. Především první jmenované by mohlo využívat komponenty z hypersportovní 918 Spyder, zahraniční zdroje pak takové auto popisují jako 918 se zadními sedadly.
Začátkem týdne představený nástupce Porsche Panamera bude v první vlně možné koupit ve verzích 4S, 4S Diesel a Turbo. Nejsilnější provedení má přitom v útrobách čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 405 kW (550 k) v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK. Tato Panamera obkroužila Nordschleife za 7 minut a 38 sekund, čímž se limuzína zařadila do elitní společnosti vybraných supersportů. Německý výrobce přesto chystá ještě rychlejší provedení.
Asi nepřekvapí, že vyšší výkon bude spojen s hybridní technologií. Již zmiňovaný čtyřlitrový osmiválec by se měl podle informací magazínu Motor Trend spojit s hybridními komponenty z 918 Spyder a posunout hranici maximálního výkonu Panamery na 522 kW (710 k) a točivého momentu na 1085 Nm. Těžko pochybovat, že by takto vyšperkovaný model neobjel Ring rychleji než verze Turbo S.
„918 Spyder se zadními sedadly,“ jak se vozu s pravděpodobným označením Turbo S Hybrid začalo přezdívat, ale nebude jediným hybridem v nabídce. Dostane se též na slabší Panameru S Hybrid s kompresorem dopovaným šestiválcem pod kapotou. Toto provedení bude alespoň na papíře vůbec nejúspornější Panamerou dneška. Podle zdrojů britského Autocaru se počítá rovněž s plug-in hybridní variantou, naopak prakticky vyloučeno je diesel-hybridní pohonné ústrojí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?