Ačkoliv se nová Panamera představila zatím pouze se zážehovými a vznětovými motory, v blízké budoucnosti určitě dojde také na hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí. Především první jmenované by mohlo využívat komponenty z hypersportovní 918 Spyder, zahraniční zdroje pak takové auto popisují jako 918 se zadními sedadly.
Začátkem týdne představený nástupce Porsche Panamera bude v první vlně možné koupit ve verzích 4S, 4S Diesel a Turbo. Nejsilnější provedení má přitom v útrobách čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 405 kW (550 k) v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovým osmistupňovým automatem PDK. Tato Panamera obkroužila Nordschleife za 7 minut a 38 sekund, čímž se limuzína zařadila do elitní společnosti vybraných supersportů. Německý výrobce přesto chystá ještě rychlejší provedení.
Asi nepřekvapí, že vyšší výkon bude spojen s hybridní technologií. Již zmiňovaný čtyřlitrový osmiválec by se měl podle informací magazínu Motor Trend spojit s hybridními komponenty z 918 Spyder a posunout hranici maximálního výkonu Panamery na 522 kW (710 k) a točivého momentu na 1085 Nm. Těžko pochybovat, že by takto vyšperkovaný model neobjel Ring rychleji než verze Turbo S.
„918 Spyder se zadními sedadly,“ jak se vozu s pravděpodobným označením Turbo S Hybrid začalo přezdívat, ale nebude jediným hybridem v nabídce. Dostane se též na slabší Panameru S Hybrid s kompresorem dopovaným šestiválcem pod kapotou. Toto provedení bude alespoň na papíře vůbec nejúspornější Panamerou dneška. Podle zdrojů britského Autocaru se počítá rovněž s plug-in hybridní variantou, naopak prakticky vyloučeno je diesel-hybridní pohonné ústrojí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.