Nová generace Nissanu Leaf již klepe na dveře. Není proto divu, že na povrch začínají vyplouvat technické detaily, na které se můžeme těšit.
Již od loňského listopadu se vedou diskuse o akumulátorech, které Nissan využije v nové generaci elektromobilu Leaf. Nedávno japonská automobilka potvrdila, že Leaf bude disponovat akumulátory o kapacitě 60 kWh. Jen pro upřesnění doplňme, že současný Nissan Leaf disponuje bateriemi s kapacitou 24 kWh.
Díky tomuto nárůstu kapacity akumulátorů se odhaduje nárůst dojezdu malého elektromobilu na 350 km, v závislosti na daných podmínkách.
Toto znatelné vylepšení se může stát velkým esem v rukávu Nissanu. Dojezdová vzdálenost byla totiž jednou z největších slabin Leafu, v porovnání s jeho největším konkurentem na americké půdě – Chevroletem Volt. Je ovšem otázkou, jak si povede nová generace Leafu v souboji s přicházející novinkou, Teslou Model 3. Ta slibuje podobný dojezd, elegantní vzhled a cenu pod jedním milionem korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?