Nová generace Nissanu Leaf již klepe na dveře. Není proto divu, že na povrch začínají vyplouvat technické detaily, na které se můžeme těšit.
Již od loňského listopadu se vedou diskuse o akumulátorech, které Nissan využije v nové generaci elektromobilu Leaf. Nedávno japonská automobilka potvrdila, že Leaf bude disponovat akumulátory o kapacitě 60 kWh. Jen pro upřesnění doplňme, že současný Nissan Leaf disponuje bateriemi s kapacitou 24 kWh.
Díky tomuto nárůstu kapacity akumulátorů se odhaduje nárůst dojezdu malého elektromobilu na 350 km, v závislosti na daných podmínkách.
Toto znatelné vylepšení se může stát velkým esem v rukávu Nissanu. Dojezdová vzdálenost byla totiž jednou z největších slabin Leafu, v porovnání s jeho největším konkurentem na americké půdě – Chevroletem Volt. Je ovšem otázkou, jak si povede nová generace Leafu v souboji s přicházející novinkou, Teslou Model 3. Ta slibuje podobný dojezd, elegantní vzhled a cenu pod jedním milionem korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.