Nová generace Nissanu Leaf již klepe na dveře. Není proto divu, že na povrch začínají vyplouvat technické detaily, na které se můžeme těšit.
Již od loňského listopadu se vedou diskuse o akumulátorech, které Nissan využije v nové generaci elektromobilu Leaf. Nedávno japonská automobilka potvrdila, že Leaf bude disponovat akumulátory o kapacitě 60 kWh. Jen pro upřesnění doplňme, že současný Nissan Leaf disponuje bateriemi s kapacitou 24 kWh.
Díky tomuto nárůstu kapacity akumulátorů se odhaduje nárůst dojezdu malého elektromobilu na 350 km, v závislosti na daných podmínkách.
Toto znatelné vylepšení se může stát velkým esem v rukávu Nissanu. Dojezdová vzdálenost byla totiž jednou z největších slabin Leafu, v porovnání s jeho největším konkurentem na americké půdě – Chevroletem Volt. Je ovšem otázkou, jak si povede nová generace Leafu v souboji s přicházející novinkou, Teslou Model 3. Ta slibuje podobný dojezd, elegantní vzhled a cenu pod jedním milionem korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.