Muskova Tesla již není jedinou automobilkou, která svým názvem vzdává hold geniálními vynálezci, srbského původu jménem Nikola Tesla. Nedávno vzniklá společnost Nikola Motor má ale docela odlišné zaměření, než je výroba osobních elektromobilů.
Výkon tisíc koní, kterým disponuje Bugatti Veyron se zdá jako neuvěřitelně vysoký. Výkon 1500 koní Chironu je pro běžného smrtelníka prakticky nepředstavitelný. A co teprve výkon dva tisíce koní? Přesně tímto výkonem disponuje nedávno odhalený koncept společnosti Nikola Motor. Nejedná se ale o žádný děsivý hypersport s aktivní aerodynamikou a karbon-keramickými brzdami. Jde totiž o nákladní tahač.
Vůz jménem Nikola One disponuje spalovacím motorem, jenž funguje jako generátor a šesti elektromotory, které dohromady disponují výkonem 2 000 koňských sil a točivým momentem vyšším než 5 000 Nm! O jeho rozdělování na šest kol se stará automatická dvoustupňová převodovka.
Již zmíněný benzínový generátor, ukládá energii do baterií o kapacitě 320 kilowatt hodin. Energie se do baterií doplňuje rovněž při brzdění, stejně jako tomu je u běžných elektromobilů.
Na plnou nádrž o objemu 567 litrů dokáže kamion s připojeným nákladem ujet více než 1900 kilometrů.
Společnost Nikola Motor již obdržela 7 000 předobjednávek na tento tahač. První funkční prototyp má být slavnostně představen v prosinci letošního roku. Následně by se měla rozjet i sériová výroba. Za zmínku také stojí zajímavá prodejní akce společnosti, která slibuje prvním pěti tisícům zákazníkům poskytnutí 100 000 galonů paliva zdarma (378 541 litrů).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?