Muskova Tesla již není jedinou automobilkou, která svým názvem vzdává hold geniálními vynálezci, srbského původu jménem Nikola Tesla. Nedávno vzniklá společnost Nikola Motor má ale docela odlišné zaměření, než je výroba osobních elektromobilů.
Výkon tisíc koní, kterým disponuje Bugatti Veyron se zdá jako neuvěřitelně vysoký. Výkon 1500 koní Chironu je pro běžného smrtelníka prakticky nepředstavitelný. A co teprve výkon dva tisíce koní? Přesně tímto výkonem disponuje nedávno odhalený koncept společnosti Nikola Motor. Nejedná se ale o žádný děsivý hypersport s aktivní aerodynamikou a karbon-keramickými brzdami. Jde totiž o nákladní tahač.
Vůz jménem Nikola One disponuje spalovacím motorem, jenž funguje jako generátor a šesti elektromotory, které dohromady disponují výkonem 2 000 koňských sil a točivým momentem vyšším než 5 000 Nm! O jeho rozdělování na šest kol se stará automatická dvoustupňová převodovka.
Již zmíněný benzínový generátor, ukládá energii do baterií o kapacitě 320 kilowatt hodin. Energie se do baterií doplňuje rovněž při brzdění, stejně jako tomu je u běžných elektromobilů.
Na plnou nádrž o objemu 567 litrů dokáže kamion s připojeným nákladem ujet více než 1900 kilometrů.
Společnost Nikola Motor již obdržela 7 000 předobjednávek na tento tahač. První funkční prototyp má být slavnostně představen v prosinci letošního roku. Následně by se měla rozjet i sériová výroba. Za zmínku také stojí zajímavá prodejní akce společnosti, která slibuje prvním pěti tisícům zákazníkům poskytnutí 100 000 galonů paliva zdarma (378 541 litrů).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.