Muskova Tesla již není jedinou automobilkou, která svým názvem vzdává hold geniálními vynálezci, srbského původu jménem Nikola Tesla. Nedávno vzniklá společnost Nikola Motor má ale docela odlišné zaměření, než je výroba osobních elektromobilů.
Výkon tisíc koní, kterým disponuje Bugatti Veyron se zdá jako neuvěřitelně vysoký. Výkon 1500 koní Chironu je pro běžného smrtelníka prakticky nepředstavitelný. A co teprve výkon dva tisíce koní? Přesně tímto výkonem disponuje nedávno odhalený koncept společnosti Nikola Motor. Nejedná se ale o žádný děsivý hypersport s aktivní aerodynamikou a karbon-keramickými brzdami. Jde totiž o nákladní tahač.
Vůz jménem Nikola One disponuje spalovacím motorem, jenž funguje jako generátor a šesti elektromotory, které dohromady disponují výkonem 2 000 koňských sil a točivým momentem vyšším než 5 000 Nm! O jeho rozdělování na šest kol se stará automatická dvoustupňová převodovka.
Již zmíněný benzínový generátor, ukládá energii do baterií o kapacitě 320 kilowatt hodin. Energie se do baterií doplňuje rovněž při brzdění, stejně jako tomu je u běžných elektromobilů.
Na plnou nádrž o objemu 567 litrů dokáže kamion s připojeným nákladem ujet více než 1900 kilometrů.
Společnost Nikola Motor již obdržela 7 000 předobjednávek na tento tahač. První funkční prototyp má být slavnostně představen v prosinci letošního roku. Následně by se měla rozjet i sériová výroba. Za zmínku také stojí zajímavá prodejní akce společnosti, která slibuje prvním pěti tisícům zákazníkům poskytnutí 100 000 galonů paliva zdarma (378 541 litrů).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?