Muskova Tesla již není jedinou automobilkou, která svým názvem vzdává hold geniálními vynálezci, srbského původu jménem Nikola Tesla. Nedávno vzniklá společnost Nikola Motor má ale docela odlišné zaměření, než je výroba osobních elektromobilů.
Výkon tisíc koní, kterým disponuje Bugatti Veyron se zdá jako neuvěřitelně vysoký. Výkon 1500 koní Chironu je pro běžného smrtelníka prakticky nepředstavitelný. A co teprve výkon dva tisíce koní? Přesně tímto výkonem disponuje nedávno odhalený koncept společnosti Nikola Motor. Nejedná se ale o žádný děsivý hypersport s aktivní aerodynamikou a karbon-keramickými brzdami. Jde totiž o nákladní tahač.
Vůz jménem Nikola One disponuje spalovacím motorem, jenž funguje jako generátor a šesti elektromotory, které dohromady disponují výkonem 2 000 koňských sil a točivým momentem vyšším než 5 000 Nm! O jeho rozdělování na šest kol se stará automatická dvoustupňová převodovka.
Již zmíněný benzínový generátor, ukládá energii do baterií o kapacitě 320 kilowatt hodin. Energie se do baterií doplňuje rovněž při brzdění, stejně jako tomu je u běžných elektromobilů.
Na plnou nádrž o objemu 567 litrů dokáže kamion s připojeným nákladem ujet více než 1900 kilometrů.
Společnost Nikola Motor již obdržela 7 000 předobjednávek na tento tahač. První funkční prototyp má být slavnostně představen v prosinci letošního roku. Následně by se měla rozjet i sériová výroba. Za zmínku také stojí zajímavá prodejní akce společnosti, která slibuje prvním pěti tisícům zákazníkům poskytnutí 100 000 galonů paliva zdarma (378 541 litrů).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?